Ducati Panigale V4S

32 390 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Ducati Panigale V4 prošla od svého uvedení na trh v sezoně 2018 svým v pořadí třetím faceliftem. Ten v sezoně 2022 přinesl největší rozsah změn v použité technice za celou dobu existence čtyřválcové Panigale. Nejnovější generace Ducati Panigale V4 nabídne upravený motor, převodovku s čistě superbikovými poměry, nové winglety, jinak tvarovanou nádrž, kapotáž s dalšími průduchy a nové sedlo. V4S má novou generaci semiaktivního podvozku Öhlins s větším předním zdvihem, zadní náprava je chycená o 4 milimetry výš. Delší šestý převodový stupeň v kombinaci s výkonnějším motorem zvýšil maximální rychlost Panigale V4 o dalších 5 km/h. Ducati Panigale V4S můžete u nás v DMOTO vyzkoušet od jara 2022 na vlastní kůži v rámci našeho testování. V továrním konfigurátoru si vyberete z paketů příslušenství, nebo si v něm vyberete výbavu na míru podle vašich požadavků.

 

Všichni na ní budete rychlejší

Oproti základní variantě Panigale V4S nabízí navíc závodní podvozek od Öhlins s elektronicky ovládaným nastavením tuhosti odpružení díky systému Öhlins Smart EC 2.0. Lithium-ion baterie, kované disky kol od Marchesini a spousta detailů motorky z hliníku nebo karbonu snižují suchou hmotnost superbiku se čtyřválcovým motorem na neuvěřitelných 174 kg. Nová Panigale dělá své bestiální výkony dostupnější jak pro nezkušené amatéry, tak i ostřílené okruhové matadory. Jezdit na Panigale V4S je od letošní sezony zase snadnější, uživatelsky přívětivější a méně únavné. Současně zrychluje čas projetí okruhu opravdu všem, bez ohledu na jejich jezdecký skill. Když v Ducati řeknou „rychlejší“ ukážou vám konkrétně o kolik. A to se nám líbí! Továrna vzala na okruh Vallelunga Panigale V4 S modelového ročníku 2021 a 2022. Posadila na ně tři jezdce: dva průměrný, obyčejný chlapy a k nim se tovární testovací jezdec Michelle Pirro.

 

Bude to lítat...

Rozeznat od sebe obě dvě poslední generace Panigale V4 na první pohled není úplně jednoduché, rozdíly jsou v pouze detailech. Když o nich nevíte, snadno je přehlédnete. Nejviditelnější úprava je na spodní části kapotáže-  přibyly tam po stranách dva větrací průduchy. Nově tvarovaná aerodynamická křidélka nad přední vidlicí jsou o 40% menší a o polovinu tenší, než u předchozí generace Panigale. I přes značnou redukci svého objemu winglety tlačí čumák Panigale V4 dolů i nadále svými 37 kg při 300 km/h. Větší přítlak stabilizuje přední nápravu při vysokých rychlostech a mírní wheelie. Současně zvyšuje stabilitu mašiny během brzdění před zatáčkou a při výjezdu z ní. Nově tvarovaná je také nádrž, její celkový objem se zvýšil na 17 litrů.

 

Porovnání plochy winglety 2021 versus 2022

 

Na Panigale nejezdíte, Panigale krotíte

Véčkový čtyřválec Desmosedici Stradale o objemu 1103 cm3 dostal upravené mazání. Poslední generace motoru používá jinou pumpu, která žere míň výkonu. Výfuk má o 18% větší otvory. Díky tomu šel kosmeticky nahoru i počet koní, přestože motor plní normu EURO 5. V aktuálním stádu napočítáte o 1,5 koně navíc než dosud, konkrétně 215,5 koně při 13 000 otáčkách (s příplatkovým závodním výfukem Akrapovič napočítáte 228 koní). Při přetáčení čtyřválec vadne pomaleji, když při 14 500 otáčkách na grafu ukáže o 2,5 koně víc než dříve. Krouťák 123,6 Nm při 9500 otáčkách zůstává stejný, už v 6000 potom máte k dispozici 80 % jeho maxima. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je skutečně obdivuhodná. Motor váží jen 64,5 kila, což je pouze o 2 kg těžší, než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm.

 

 

215,5 koní čeká, až otočíte zápěstím

Zajímavostí je také fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače.

 

Tréninky si dává k snídani, pole position k obědu a vítězství v závodu k večeři

Další novinkou v poslední generaci čtyřválcové Panigale je superbiková převodovka s delší jedničkou o významných 11,6%, dvojka je delší o 5,6% a šestkou o necelé 2%. První dva kvalty jsou prodloužené kvůli okruhové charakteristice jezdění, ten poslední kvůli maximální rychlosti vyšší o 5 km/h. Šestistupňová převodovka je spojená s elektronickým quickshifterem Ducati quickshift EVO 2.  Speciálně kvůli chlazení senzoru rychlospojky přibyl na levé straně kapotáže průduch, který přivádí vzduch ke quickshifteru a zabraňuje tím přehřátí při delším okruhovém jezdění.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek a gumy si v klidu poradí

Pro obě varianty Panigale V4 platí, že se čep jednoramenné kyvné vidlice posunuje o 4 mm výš, než u předchozích generací. To je docela významný posun, který umožní jezdci daleko větší rozsah nastavení zadního odpružení…Ducati si od něj slibuje menší náchylnost ke klesání zadku mašiny při akceleraci (anti-squat). Ducati Panigale V4 S ve svém semiaktivním podvozku Öhlins přivítá novou přední vidlici NPX 25/30 s foukanou cartridge. Vidlice má o 5mm delší zdvih a má snižovat riziko kavitace, rozdíl by měl jezdec poznat hlavně při intenzivním okruhovém brzdění. Brzdy jsou dimenzované adekvátně k výkonům motoru. Panigale V4S krotí brzdový systém Brembo se sportovním vypínatelným systémem ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu. Vepředu 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M 4.30 brzdí dva disky o průměru 330 mm. Na zadním kole je jeden 245 mm kotouč. Ducati a Pirelli pracují ruku v ruce na posouvání limitů a hranic už mnoho sezon. Posledním výsledkem společného vývoje jsou nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 vpředu a opravdu masivní gumou o rozměru 200/60 ZR 17 vzadu. Panigale V4S je používá jako první seriový suberbike. Zvětšený profil zadní pneumatiky maximalizuje kontaktní plochu v extrémních úhlech náklonu a využívá výhody použité technologie mixování dvou rozdílných směsí na bocích a po obvodu pneumatiky.

 

Panigale V4S bude váš guardiano

Stranou jakéhokoli faceliftu v dnešní době samozřejmě nemůže zůstat elektronika. Jízdní režimy motoru jsou úplně nové. Jsou čtyři, jmenují se Race 1 a Race 2, Sport a Street. Krajní dva jsou úplně nově postavené (Race 1 dává s výjimkou jedničky plný výkon na všechny kvalty, Street má nejměkčí reakci na otáčení plynu a výkon omezený na hodnotu 150 koní). Jízdní režimy jsou jako obvykle provázané s ostatními elektronickými jízdními asistenty a pro každý režim mají přednastavené hodnoty. S elektronikou v mašině souvisí ještě přidané zobrazení Track Evo na displeji, které doplňuje stávající Road a Track. Rozhraní zobrazených parametrů bylo připraveno podle preferencí jezdců MotoGP.

 

Tuhle mašinu vám un poco závidíme

Motorová brzda Control Engine Brake zpomaluje zadní kolo, čímž brání případné ztrátě stability během agresivního řazení dolů. Ducati Wheelie Control DWC – zamezí zvedání předního kola při rozjezdu. Systém DTC EVO 3 Panigale V4S využívá logiku softwaru od závodní tovární divize Ducati Corse, používaný v šampionátu MotoGP a Superbiků. Umožňuje jezdci zvolit mezi osmi profily, vyvinutých reagovat na jakékoliv okolní podmínky. Zatímco na úrovni 8 je cílem bezpečnost a krotí se sebemenší náznak prokluzování kol, úroveň 1, určená pro zkušené jezdce zasahuje minimálně.

 

Šlápněte na to, jste pod maximální protezione

Exkluzivita Panigale V4S je dotažena poslední generací balíku elektronických jízdních asistentů, který používá inerciální platformu o šesti osách (6D IMU - inerciální měřící jednotky). Tento systém od Bosch umožnil díky měření a vyhodnocování kombinace parametrů z měřících jednotek dále rozvíjet systém Ducati Traction Control EVO na jeho poslední verzi EVO 2. Balík jízdních asistentů obsahuje všechno, co dnešní závodní technologie nabízí: máte k dispozici systém Ride by Wire,  Riding Modes, Power Modes, ABS s funkcí brždění v náklonu, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, motorovou brzdu EBC, Ducati Slide Control DSC. Cílem všech těchto systémů je jediný, dovézt vás k šachovnicovému praporu jako prvního.

 

Kráska ze svižné rodiny

Panigale V4S je vybavena poslední generací barevného 5“ TFT displeje, který vám umožní přizpůsobit a uložit nastavení systémů ABS, EBC, DTC, DWC, DQS a nastavení režimů jízdy díky systému RBW. Kromě toho, funkcí stopky lze uložit a zobrazit parametry posledních 30 kol. Systém ukládá počet kol, maximální rychlost a maximální otáčky dosažené během každého kola. Jako příplatkové příslušenství můžete přihodit Ducati Multimedia systém a nebo Ducati data analyzer včetně GPS modulu, který zaznamenává veškeré jízdní parametry a úhly náklonů ve všech osách, zasazené do reálné mapy okruhu. Panigale V4S je vybavená světlomety s full LED technologií. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující sériový superbike, který můžete v současné době zakoupit.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to ve skutečnosti je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Performance můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od karbonových blatníků a krytů přes hořčíková kola, hodit by se ti mohl závodní titanový výfuk od Akrapovič, příplatkové sedlo nebo třeba suchá spojka. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Prohlédněte si ji ze všech stran

200+hp

Motor

Typ:
čtyřválec Desmosedici Stradale
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53.5mm
Výkon motoru:
215,5 hp -158,5 kW při 13000 ot/min
Točivý moment:
123,6 Nm při 9500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec
Výfuky:
4-2-1-2 systém s 2 katalyzátory a 2 lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s rychlořazením Ducati Quick Shift (DQS) up/down EVO
Poměr:
1=36/15 2=34/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=27/22
Primární převod:
poměr 1,80:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16 zubů
Zadní ozubené kolo:
41 zubů
Spojka:
hydraulicky ovládaná s antihoppingem, v olejové lázni, self-servo

Podvozek

Rám:
Hliníková slitina
Rozvor:
1469 mm
Sklon:
24,5°
Přední odpružení:
plně nastavitelná upside-down Öhlins NPX 25/30 43 mm s TiN povrchovou úpravou, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení tlumení odskoku
Přední zdvih:
125 mm
Přední ráfek:
Marchesini 3paprskový kovaný z lehké slitiny 3.50" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení odskoku, hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
Marchesini 3paprskový kovaný z lehké slitiny 6.00" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2x 330 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema® (M4.30), 4 pístky s Bosch Cornering ABS EVO
Zadní brzdy:
245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s Bosch Cornering ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
17 litrů
Suchá hmotnost:
174 kg
Barva motorky:
červená
Záruka:
4 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
850 mm
Vybavení:
Jízdní režimy, Bosh Cornering ABS EVO, Ducati kontrola trakce (DTC) EVO 3, kontrola zvedání předního kola (DWC) EVO, kontrola prokluzu (DSC), motorová brzda (EBC) EVO, automatická kalibrace pneu, Ducati asistent rychlých startů (DPL), rychlořazení (DQS) up/down EVO 2, FULL LED osvětlení s denním svícením (DRL), tlačítka pro rychlonastavení, automatické vypínání směrových světel, Lithium-ion akumulátor, Ducati elektronické odpružení (DES) EVO Öhlins, kovaná kola Marchesini, sedlo a stupačky spolujezdce

32 390 EUR včetně DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit