Dvouválcové Tuono 660 je k mání také ve výbavě Factory. Od Aprilie je to logický krok, výbava Factory k Tuonům a superbikům RSV4 vždycky patřila a zatím byla dostupná u mašin s motorem objemu od litru výše. Tuono 660 Factory používá jiný mechanický podvozek než jeho základní verze. Díky přední vidlici Kayaba i zadní pružící jednotce Sachs má jezdec k dispozici kompletní nastavitelnost pozdvozku. Navolit si můžete předpětí pružin, odskoku i komprese vpředu i vzadu. Hmotnost verze Factory klesla o 2 kg na 181 kg s plnou nádrží díky použití lithiové baterky. Výkon motoru byl navýšen o 5 koní na maximální hodnotu 100 hp. V základní výbavě má Factorka i elektronický quickshifter a kompletní balík jízdních asistentů APRC se šestiosou jednotkou 6 IMU Bosch. Má zkrátka všechno, za co jste u základního Tuona připláceli z nabídky značkového příslušenství a co potřebujete ke svižné jízdě. Tuono 660 Factory je dostupné ve dvou barvách karoserie: černé Factory dark a červeno černé Too fast.
Aprilia upravila přední půlku motoru V4 1100, které pohání RSV4 1100 Factory a Tuono V4. Výsledkem je dvouválec objemu 660 ccm. Velmi příjemné překvapení je pro nás jeho maximální výkon. I když motor dusí limity EURO 5, přesto ho v Aprilii naladili pro Tuono 660 Factory na maximálku 100 koní! V podstatě všechny konkurenční motory stejné koncepce jsou větší, takže se nemůžeme moc divit, že Aprilia nabízí svoje maximum v 10 500 otáčkách. Tím, že je motor přední půlka jedenáctistovkové V4, logicky s ní sdílí rozměry vrtání, konstrukci válců, hlav, pístů, tvar spalovacího prostoru válce nebo sání. Všechny ostatní díly nového motoru s horizontálně dělenou skříní jsou kompletně přepracované, včetně dutých vačkových hřídelí se 4 ventily na válec a jejich řetězového rozvodu. Motor je v rámu skloněný víc dopředu. Jedním z důvodů je větší vzdálenost jezdce, na kterého tolik nesálá teplo. Prospívá to také správnému rozložení hmotnosti v motorce. Tuono 660 Factory má 6i stupňovou převodovku s obousměrným quickshifterem.
Dvouválcové Tuono 660 Factory padne vysokým i nižším postavám, řídítka pohodlně na dosah s jen mírným přenesením váhy na ruce, sedlo 820 mm nad zemí, tak akorát pohodlné a úzké pro tuhle třídu, na zem díky tomu dosáhne každý. Když to shrneme, velikost dvouválcového Tuona je skoro stejná jako u litrového Tuona V4, jediný rozdíl je ve váze obou mašin. Při pohledu ze sedla jsou hodně zajímavé zdvojené boční kapoty s vnitřními průduchy. Jsou převzaté z Aprilie RS 660, dodávají motorce šířku, zlepšují aerodynamiku jízdy a odvod tepla od motoru.
Přímo na motor je vzadu zavěšená oboustranná hliníková kyvná vidlice. Provozní hmotnost biku se díky konstrukci rámu a Lithiové baterii podařilo stlačit na 169 kg. Konstruktéři věnovali zvláštní pozornost hlavě řízení kvůli nezbytné pevnosti. Pořádným rejdem mysleli na každodenní použití ve městě. 1370 mm rozvoru značí hodně krátkou stavbu, úhel hlavy řízení je 24,1°. Vepředu Aprilia nasadila 41milimetrovou vidlici Kayaba- nabídne možnost ladění odskoku, komprese a předpětí. Vzadu je kompletně nastavitelná pružicí jednotka Sachs, která pracuje s oboustrannou hliníkovou kyvnou vidlicí. Brzdy jsou Brembo M 4.32, vepředu s dvojicí kotoučů o průměru 320 mm. Brzdový systém má pancéřové hadice a radiální pumpu, pracuje s dvoukanálovým systémem ABS s funkcí brzdění v náklonu.
V základní výbavě Tuona 660 Factory nechybí náklonové ABS od Bosch a kompletní elektronický balík jízdních asistentů APRC- Aprilia performance ride control, který spolupracuje se šestiosou jednotkou 6 IMU Bosch. Mezi jízdními asistenty nechybí kontrola trakce, wheelie, oboustranné rychlořazení, tempomat, nastavitelná motorová brzda a možnost volit různé motorové mapy. Tuono 660 nabídne pět jízdních režimů: Commute pro každodenní jezdění v provozu, sportovní Dynamic a okruhový Challenge. K tomu máte ještě dva kompletně nastavitelné režimy: Individual určený pro silnice, Time Attack zase pro okruh. Vše je nastavitelné přes dobře známý TFT panel a nové ovladače s křížovými tlačítky na pravé straně řidítek.