Ducati Streetfighter V4 SP

33 490 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Dobrý vkus! Lépe jste vybrat nemohl, signore...

 

King of the supernakeds

SP je u Ducati odjakživa zkratka pro nejvyšší stupeň výbavy Sport Production. Streetfighter V4 se inspiruje u Panigale V4 SP. Obě mašiny poznáte na první pohled podle černo-červeno-stříbrného barevného schématu Winter Test, kombinovaného s karbonovými doplňky. Tahle mašina, to je čistý adrenalin. Kdysi bájný poměr výkonu 1:1 k váze motorky je u Streetfighteru V4 SP překonaný. SPčko nabízí maximální výkon 208 koní a krouťák 123 newtonmetrů jako všechny ostatní Streetfightery V4. Rozdíl je v jejich hmotnosti, Streetfighter V4 SP s plnou nádrží váží pouze 196 kg. Na téhle mašině rozhodně poznáte, jak se cítil Baron Prášil na dělové kouli. Tahle hláška není z naší hlavy. Vypadlo to z Pepy Sršně, když testoval našeho Streetfightera V4 S. Streetfighter V4 SP je oproti této variantě lehčí a stejně výkonný. To z něj dělá absolutního vítěze na celém trhu, je to zkrátka King of supernakeds a mistr vyplavování endorfinů a adrenalinu. Garanzia!

 

V čem se Streetfighter V4 SP odlišuje od standartní verze V4 S

Streetfighter V4 SP bude k mání v číslované sérii- laserem vygravírované pořadové najdete na jeho řídítkách. Nejvíce viditelný rozdíl je zmiňované barevné schéma Winter Test, které kombinuje matnou černou barvu s broušeným hliníkem na nádrži. Doplňují je karbonová kola z Ducati V4 Superleggera a winglety s barvami italské vlajky. Z karbonu je i otevřený kryt suché spojky STM-EVO SBK (další odlišnost oproti SF V4 S, ten má mokrou spojku), který je dostupný jako volitelné příslušenství. Při pohledu na ní a poslechu jejího provozního zvuku ukápne slina nejednomu Ducatistovi. Otevřená varianta krytu spojky je určená pouze pro okruhové jezdění, v silničním provozu jezdíte se zavřeným krytem. Největší technickou změnu najdete mezi zemí a semiaktivním podvozkem Öhlins. Použitá pětipaprsková kola jsou karbonová.  Ušetří dalších 1,4 kg oproti kovaným diskům kol od Marchesini u Streetfighteru V4 S. Pokud tu redukci váhy disků převedeme na setrvačnost, počítejte o 26 % méně na předním a o 46 % méně na zadním kole! Tento bike bude zatáčet, jen když na to pomyslíte. O další úsporu váhy v porovnání se Streetfighterem V4 S se postarala Lithium-ion batterie. Těmito úpravami se Spčko dostává na celkovou suchou váhu 177 kilo.

 

Silniční varianta Streetfighter V4 SP

 

Okruhová varianta Streetfighter V4 SP

 

208 koní čeká, až otočíte zápěstím

Srdcem Streetfighteru je vidlicový čtyřválec Desmodici Stradale, který se poprvé objevil v Panigale V4 v roce 2018. Motor má objem 1 103 ccm, řady válců mezi sebou svírají úhel 90 stupňů. Celý motor je v rámu posazen v náklonu 42 stupňů, což přináší maximální centralizaci hmoty a posunutí těžiště dolů a doprostřed motorky. Hořčík zaujímá prominentní pozici mezi lehčími kovovými materiály. Není náhodou, že ve formě slitin je široce používaný v závodním světě. Desmosedici Stradale používá slitinu hořčíku pro svoje komponenty- kryt hlavy, olejové jímky a spojku. Kliky jsou vyrobeny z hliníku pomocí gravitačního odlitku. Horní část motoru obsahuje čtyři hliníkové vložky válců s povlakem nikasil, které zajišťují nízké tření a ochranu proti opotřebení. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je výsledkem posedlosti jeho konstruktérů. Váží 64,5 kg což je jen o 2 kg víc než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm³.

 

Promění každou silnici v circuito da corsa

Zajímavostí tohoto čtyřválce je fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače. Ve Streetfigteru je čtyřválec Desmodici Stradale naladěný na maximální výkon 208 koní (153 kW) při 12 750 ot /min a maximální točivý moment má hodnotu 123 Nm při 11 500 ot /min.

 

Se suchou spojkou STM-EVO SBK budete ještě rychlejší

Bude to lítat, garanzia!

Největší oříšek při vývoji Streetfighteru bylo nastavení jeho aerodynamiky. Stabilita ve vysokých rychlostech byla v rané fázi vývoje motorky špatná. Tím že se shodila šípová kapotáž Panigale a Streetfighter úplně přišel o přední štít, vzduch v rychlostech 250 km/h + obtékal jezdce a motorku daleko komplikovaněji. Vybalancovat extrémní výkon motoru a zvýšit stabilitu pomáhají boční winglety- dvouplošníková křídla na bocích chladiče, které zajištují dodatečný přítlak na přední a zadní kolo. Konstruktéři dali přednost 2 menším křídlům, které pracují nezávisle, aby zmenšili boční vyčnívání wingletů z mašiny. Při rychlosti 270 km/h přitlačují přední kolo váhou dalších 20 kil, 8 kg tlačí na zadní nápravu. Jejich nastavení zabralo Ducati roky počítačových simulací a zkoušek ve větrném tunelu. Podle šéfa továrny to byla největší výzva pro vývojový tým. Dodatečný přítlak na přední nápravu zabraňuje zvedání kola při výjezdu ze zatáčky a zvyšuje stabilitu při brzdění před ní.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší...

Převodovka Streetfigteru je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati Quick Shift (DQS) EVO 2 je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje vzrušení ze sportovního výkonu, protože vám umožní posouvat brzdný bod blíž před každou zatáčku.

 

Na Streetfghteru V4 SP nejezdíte, Streetfighter V4 SP krotíte!

Masivní dávku výkonu a točivého momentu krotí systém Ride-by-Wire. RBW je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru už dávno není regulovaný pouze lankem akcelerátoru. Signál od plynu prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. K dispozici máte 3 jízdní režimy: RACE, SPORT a STREET. První dva jízdní režimy nabízejí plný výkon 208 koní, STREET má výkon omezený na 155 koní. Jednotlivé jízdní režimy kromě ovládání citlivosti škrtící klapky ovlivňují i levely citlivosti nastavení u jednotlivých elektronických jízdních asistentů.

 

Tohle je mašina pro závodníky, ne pro bambinos

Celkové DNA této mašiny odpovídá i zbytek její technické konfigurace. Okruhový semiaktivní podvozek Öhlins Smart EC 2.0 s vidlicí Öhlins NIX30 a zadní pružicí jednotkou Öhlins TTX36  používá i Panigale a Streetfighter V4S. Kompletní balík závodních elektronických asistentů spolupracuje s 6i osou inerciální jednotkou Bosch 6 IMU. Šílený výkon motoru krotí adekvátní brzdy se třmeny Brembo Stylema R. Brzdit zvládnete jedním prstem. Nový povlak pístů ve třmenech zvýšil účinnost brzd. Brzdový systém je připravený na extrémní zatížení během delšího okruhového jezdění. Závodní konfiguraci doplňuje Ducati quickshifter. Závodní hliníkové footpegy od Rizoma nabízí spoustu kombinací jejich umístění na rám motorky. Každý jezdec si díky variabilitě najde svoji optimální jízdní pozici. Páky zadní brzdy a quickshifteru jsou sklopné, aby se zamezilo jejich poškození při uklouznutí motorky na bok.

 

Ostatní vedle něj budou vypadat jako bicicletta

Streetfihter V4S je vybavený barevným 5“ TFT displejem, který vám umožní přizpůsobit a uložit nastavení systémů ABS, EBC, DTC, DWC, DQS a nastavení režimů jízdy díky systému RBW. SF používá světlomety s full LED technologií a denním módem svícení. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující a nejvýkonnější sériový naháč, který můžete v současné době zakoupit.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Mašinu můžeš doladit z bohaté nabídky příslušenství.  Ducati Apparel tě obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. A pokud by sis přece jenom z bohaté nabídky výbavy nevybral, pro tebe má Ducati Sumisuru- zakázkovou výrobu, kde si svou kombinézu navrhneš sám, na míru svého těla.  Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Prohlédněte si ho ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

200+hp

Motor a baterie

Typ:
Desmosedici Stradale V4, 90 °
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53.5 mm
Výkon motoru:
208 hp při 12 750 ot/min
Točivý moment:
123 Nm při 11 500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire, 2 vstřiky na válec
Výfuky:
4-2-1-2 systém s 2 katalyzátory a 2 lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem DQS EVO 2
Poměr:
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Primární převod:
poměr 1,80:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
42 zubů
Spojka:
hydraulicky ovládaná suchá spojka

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1488 mm
Sklon:
24,5°
Přední odpružení:
plně nastavitelná upside-down Öhlins NIX30 43 mm s TiN povrchovou úpravou, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení tlumení odskoku
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
5i paprskový karbonový 3.50" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso Corsa II 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
lně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení odskoku, hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
5i paprskový karbonový 6.00" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso Corsa II 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2x 330 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema, 4 pístky s Bosch Cornering ABS EVO
Zadní brzdy:
245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s Bosch Cornering ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
16 litrů
Suchá hmotnost:
177 kg
Barva motorky:
Winter test
Přístroje:
5" TFT multifunkční plnobarevný displej
Záruka:
4 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
845 mm
Vybavení:
jízdní režimy (Race,Sport,Street), Bosh Cornering ABS EVO, Ducati kontrola trakce (DTC) EVO 2, kontrola zvedání předního kola (DWC) EVO, kontrola prokluzu (DSC), motorová brzda (EBC) EVO, automatická kalibrace pneu, Ducati asistent rychlých startů (DPL), rychlořazení (DQS) up/down EVO 2, FULL LED osvětlení s denním svícením (DRL), Ducati elektronické odpružení (DES) EVO Öhlins, tlumič řízení Öhlins, tlačítka pro rychlonastavení, automatické vypínání směrových světel, karbonová kola, karbonové přítlačné křídla, karbonový přední blatník, plně nastavitelné performance stupačky, Lithium-ion baterie

33 490 EUR včetně DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit