Ducati Panigale V4 SP2

Konfigurátor Parametry

Amore na první pohled, co?

 

Řízená okruhová střela, signore...

Ducati v půlce března 2022 doplnila aktuální sérii Panigale o vrcholnou verzi V4 SP2. Mašiny ve výbavě SP- Sport production jsou součástí historie Ducati a továrna je obnovila v sezoně 2020. Poslední generace Panigale V4 SP2 používá motor a podvozek letošní Panigale V4 S. Panigale V4 SP2 poznáte na první pohled podle matné černé barvy Winter test a karbonových kol ze Superleggery. Karbonové ráfky jsou o 1,4 kila lehčí než kované Marchesini na V4 S. Gyroskopický efekt díky tomu klesl o 26 % vpředu a ukrutných 46 % vzadu. Karbonové jsou i další detaily- přední blatník nebo winglety. Celková suchá váha V4 SP2 klesla na 173 kilo hlavně díky použití karbonových komponentů. Poslední generace Ducati Panigale V4 SP2 nabídne upravený motor, převodovku s čistě superbikovými poměry, nové winglety, jinak tvarovanou nádrž, kapotáž s dalšími průduchy a nové jednomístné sedlo. Používá poslední generaci semiaktivního podvozku Öhlins s větším předním zdvihem, zadní náprava je chycená k motoru o 4 milimetry výš. Ducati Panigale V4 SP2 bude vyráběná v číslované nelimitované sérii.

 

Podle čeho ji poznáte

 

Ultimátní závodní náčiní tahle machinna, garanzia!

Všichni na ni budete rychlejší

Nová Panigale V4 dělá své bestiální výkony dostupnější jak pro nezkušené amatéry, tak i ostřílené okruhové matadory. Jezdit na Panigale V4 je od letošní sezony zase snadnější, uživatelsky přívětivější a méně únavné. Současně zrychluje čas projetí okruhu opravdu všem, bez ohledu na jejich jezdecký skill. Když v Ducati řeknou „rychlejší“ ukážou vám konkrétně o kolik. A to se nám líbí! Továrna vzala na okruh Vallelunga Panigale V4 S modelového ročníku 2021 a 2022. Posadila na ně tři jezdce: dva průměrný, obyčejný chlapy a k nim se tovární testovací jezdec Michelle Pirro.

 

Na Panigale nejezdíte, Panigale krotíte

Véčkový čtyřválec Desmosedici Stradale o objemu 1103 cm3 dostal upravené mazání. Poslední generace motoru používá jinou pumpu, která žere míň výkonu. Výfuk má o 18% větší otvory. Díky tomu šel kosmeticky nahoru i počet koní, přestože motor plní normu EURO 5. V aktuálním stádu napočítáte o 1,5 koně navíc než dosud, konkrétně 215,5 koně při 13 000 otáčkách (s příplatkovým závodním výfukem Akrapovič napočítáte 228 koní). Při přetáčení čtyřválec vadne pomaleji, když při 14 500 otáčkách na grafu ukáže o 2,5 koně víc než dříve. Krouťák 123,6 Nm při 9500 otáčkách zůstává stejný, už v 6000 potom máte k dispozici 80 % jeho maxima. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je skutečně obdivuhodná. Motor váží těžko uvěřitelných 64,5 kila. Je pouze o 2 kila těžší, než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm.

 

215,5 koní čeká, až otočíte zápěstím

Zajímavostí je také fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače.

 

Tréninky si dává k snídani, pole position k obědu a vítězství v závodu k večeři

Srdce každého Ducatisty na tutti potěší zvuk suché spojky STM-EVO SBK. Tento lahodný zvuk ještě umocníte, když z ní v okruhové konfiguraci shodíte kryt a necháte ji běžet částečně odkrytou. Poslední generace spojky slibuje lepší antihoppingovou funkci. Jestli si chcete vyhrát, můžete pomocí pružin ladit čistě mechanicky úroveň brždění motoru. Superbikové převody mají delší jedničku o významných 11,6%, dvojka je delší o 5,6% a šestka o necelé 2%. První dva kvalty jsou prodloužené kvůli okruhové charakteristice jezdění, ten poslední kvůli maximální rychlosti vyšší o 5 km/h. Šestistupňová převodovka je spojená s elektronickým quickshifterem Ducati quickshift EVO 2.  Speciálně kvůli chlazení senzoru rychlospojky přibyl na levé straně kapotáže průduch, který přivádí vzduch ke quickshifteru a zabraňuje tím přehřátí při delším okruhovém jezdění.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek a gumy si v klidu poradí

Pro všechny varianty čtyřválcové Panigale platí, že se čep jednoramenné kyvné vidlice posunuje o 4 mm výš, než u předchozích generací. To je docela významný posun, který umožní jezdci daleko větší rozsah nastavení zadního odpružení…Ducati si od něj slibuje menší náchylnost ke klesání zadku mašiny při akceleraci (anti-squat). Ducati Panigale V4 SP2 ve svém semiaktivním podvozku Öhlins přivítá novou přední vidlici NPX 25/30 s foukanou cartridge. Vidlice má o 5 mm delší zdvih a má snižovat riziko kavitace, rozdíl by měl jezdec poznat hlavně při intenzivním okruhovém brzdění.

 

To se vám bude líbit, garanzia!

Brzdy jsou dimenzované adekvátně k výkonům motoru. Panigale V4 SP2 krotí brzdový systém Brembo se sportovním vypínatelným systémem ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu. Vepředu 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M 4.30 brzdí dva disky o průměru 330 mm. Na zadním kole je jeden 245 mm kotouč. Karbonové ráfky ze Superleggery jsou o 1,4 kila lehčí než kované Marchesini na Panigale V4 S. Gyroskopický efekt díky tomu klesl o 26 % vpředu, vzadu dokonce o 46 %. Ducati a Pirelli pracují ruku v ruce na posouvání limitů a hranic už mnoho sezon. Posledním výsledkem společného vývoje jsou nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 vpředu a opravdu masivní gumou o rozměru 200/60 ZR 17 vzadu. Panigale V4S je používá jako první seriový suberbike. Zvětšený profil zadní pneumatiky maximalizuje kontaktní plochu v extrémních úhlech náklonu a využívá výhody použité technologie mixování dvou rozdílných směsí na bocích a po obvodu pneumatiky.

 

Panigale V4 SP2 bude váš guardiano

Stranou jakéhokoli faceliftu v dnešní době samozřejmě nemůže zůstat elektronika. Jízdní režimy motoru jsou úplně nové. Jsou čtyři, jmenují se Full, High, Medium a Low. Krajní dva jsou úplně nově postavené (Full dává s výjimkou jedničky plný výkon na všechny kvalty, Low má měkký průběh a výkon omezený na 150 koní), prostřední dva dostaly nové mapy pro každou rychlost. S elektronikou souvisí ještě přidané zobrazení Track Evo na displeji, které doplňuje stávající Road a Track. Rozhraní zobrazených parametrů bylo připraveno podle preferencí jezdců MotoGP.

 

Tuhle mašinu vám un poco závidíme

Motorová brzda Control Engine Brake zpomaluje zadní kolo, čímž brání případné ztrátě stability během agresivního řazení dolů. Ducati Wheelie Control DWC – zamezí zvedání předního kola při rozjezdu. Systém DTC Panigale V4 SP2 využívá logiku softwaru od Ducati Corse, používaný v šampionátu MotoGP a Superbike World. Umožňuje jezdci zvolit mezi osmi profily, vyvinutých reagovat na jakékoliv okolní podmínky. Zatímco na úrovni 8 je cílem bezpečnost a krotí se sebemenší náznak prokluzování kol, úroveň 1, určená pro zkušené jezdce zasahuje minimálně.

 

Šlápněte na to, jste pod maximální protezione

Exkluzivita Panigale V4 SP2 je dotažena poslední generací balíku elektronických jízdních asistentů, který používá inerciální platformu o šesti osách (6D IMU - inerciální měřící jednotky). Tento systém od Bosch umožnil díky měření a vyhodnocování kombinace parametrů z měřících jednotek dále rozvíjet systém Ducati Traction Control EVO na jeho poslední generaci EVO 3. Balík jízdních asistentů obsahuje všechno, co dnešní závodní technologie nabízí: máte k displej systém Ride by Wire,  Riding Modes, Power Modes, ABS s funkcí brždění v náklonu, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, motorovou brzdu EBC, Ducati Slide Control DSC. Cílem všech těchto systémů je jediný, dovézt vás k šachovnicovému praporu jako prvního.

 

Kráska ze svižné rodiny

Panigale V4 SP2 je vybavena poslední generací barevného 5“ TFT displeje, který vám umožní přizpůsobit a uložit nastavení systémů ABS, EBC, DTC, DWC, DQS a nastavení režimů jízdy díky systému RBW. Kromě toho, funkcí stopky lze uložit a zobrazit parametry posledních 30 kol. Systém ukládá počet kol, maximální rychlost a maximální otáčky dosažené během každého kola. V základním vybavení má SP2 taky Ducati data analyzer včetně GPS modulu, který zaznamenává veškeré jízdní parametry a úhly náklonů ve všech osách, zasazené do reálné mapy okruhu. Díky němu můžete svoje data zkoumat jako skuteční závodníci a hledat skuliny, kde můžete zajet ještě lepší stopu. Panigale V4 SP2 je vybavená světlomety s full LED technologií. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující sériový superbike, který můžete v současné době zakoupit.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to ve skutečnosti je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Performance můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky.  Hodit by se ti mohl závodní titanový výfuk od Akrapovič nebo Ducati Multimedia systém. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si ji ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

200+hp

Motor

Typ:
čtyřválec Desmosedici Stradale
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53.5 mm
Výkon motoru:
214 hp -157,5 kW při 13000 ot/min
Točivý moment:
124 Nm při 9500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec, proměnlivé časování
Výfuky:
4-2-1-2 systém s 2 katalyzátory a 4 lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem DQS EVO 2
Poměr:
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Primární převod:
poměr 1,80:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16 zubů
Zadní ozubené kolo:
41 zubů
Spojka:
hydraulicky ovládaná suchá spojka

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1 469 mm
Sklon:
24,5°
Přední odpružení:
plně nastavitelná upside-down Öhlins NIX30, průměr 43 mm. Semiaktivní ovládání Öhlins Smart EC 2.0
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
5i paprskový karbonový 3.50" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka. Semiaktivní ovládání Öhlins Smart EC 2.0. Hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
5i paprskový karbonový 6.00" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2x 330 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema R, 4 pístky s Bosch Cornering ABS EVO
Zadní brzdy:
245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s Bosch Cornering ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
16 litrů
Suchá hmotnost:
173 kg
Barva motorky:
Winter test
Přístroje:
Plnobarevný TFT displej
Záruka:
4 roky
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
835 mm
Vybavení:
jízdní režimy Race,Sport,Street, Bosh Cornering ABS EVO, Ducati kontrola trakce DTC EVO 3, kontrola zvedání předního kola (DWC) EVO, kontrola prokluzu DSC, motorová brzda EBC EVO, automatická kalibrace pneu, Ducati asistent rychlých startů DPL, rychlořazení DQS EVO 2, FULL LED osvětlení s denním svícením DRL, tlačítka pro rychlé nastavení, automatické vypínání směrových světel, Lithium-ion akumulátor, karbonová kola