Poslední facelift Diavelu nabízí spoustu sympatických novinek- ergonomických, elektronických i designových. Diavel vzniknul z vášně pro muscle motorbike a je ztělesněním sebevědomí a dominance. Přepracovaný motor Testastetta DVT 1262 má větší výkon a hlavně točivý moment od nižších otáček oproti svému předchůdci. Inerciální 6i osá jednotka BOSCH IMU měří náklony motorky v 6i osách a parametry v reálném čase využívají všechny ostatní elektronické jízdní asistenty. Svalnaté rysy motorky zepředu umocňují boční vstupy chladiče. Boční chlazení přidává ramena a objem motorce, kterou uzavírá masivní zadní kolo obuté do pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III o rozměru 240/45 ZR17. Sková varianta Diavelu 1260 má ve standartu závodní rychlospojku Ducati Quickshifter a závodní odpružení od Öhlins. Rozhodně oceníte Ducati Multimedia systém. Ducati Diavel 1260 S Black and Steel kombinuje matnou černou barvu se žlutým rámem a dalšími detaily na mašině.
Velká pozornost byla v rámci faceliftu věnovaná ergonomii. Jízdní pozice Diavelu 1260 S je výsledkem perfektní kombinace vyšších řídítek, nízkého sedla a nastavitelných stupaček. Výška nového, velkoryse polstrovaného sedla od země je pouze 78 cm. Ďábelská radost z jízdy je tím pádem dostupná i jezdcům nižšího vzrůstu. Přestože má Diavel rozvor 1600 mm, díky maximálnímu úhlu zatáčení 41 ° zaručuje snadnou ovladatelnost i ve městě.
Motor je king. U Diavelu 1260 S Black and Steel rozhodně. Testastretta DVT 1262 má dynamické proměnné časování (DVT), zdvih 106 x 71,5 mm a kompresní poměrem 13,0: 1. Maximální výkon 162 koní dosahuje při 9 500 otáčkách za minutu. Maximálním krouticí moment 129 Nm je k dispozici při 7 500 ot./min. Palivo je vstřikováno elektronicky systémem Bosch. Otevírání šktící klapky je ovládané systémem Ride-by-Wire, díky kterému můžete nastavit jeden ze tří jízdních režimů SPORT, TOURING nebo URBAN. Každý jízdní režim má rozdílně nastavenou křivku, jak otevírá škrticí klapku sání. Motor Testastretta DVT 1262 je vybavený systémem Dual Spark (DS), tj. dvě zapalovací svíčky pro každý válec. Proměnlivé časování vačkových hřídelů, které ovládají sací a výfukové ventily optimalizují výkon motoru při vysokých rychlostech. Díky proměnlivému časování dosáhne motor rychleji maximálního výkonu a současně zlepšuje plynulou dodávku a zvýšení krouticího momentu při nízkých a středních rychlostech. Nový výfukový systém Diavelu 1260 S je z nerezové oceli se 2 lambda sondami. Výfukové potrubí bylo navrženo tak, aby co nejmíň stínilo motor. Tlumič je před zadním kolem umístěný tak, aby byl stěží viditelný. Servisní intervaly má motor každých 15 000 km (nebo 12 měsíců), desmodromické ventily mají být kontrolované každých 30 000 km.
Převodovka Diavelu 1260 S Black and Steel je šestistupňová. Ducati Quick Shift (DQS) je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje vzrušení ze sportovního výkonu, kromě toho je vítaným pomocníkem v městském provozu nebo na klikatých silnicích, které vyžadují častou změnu převodových stupňů. Vaše levá ruka si konečně odpočne, i když tam budete házet kvalty jak uhlí do lokomotivy.
Královský motor krotí brzdy Brembo Monobloc M50 se systémem ABS Bosch Cornering Evo. Přední 4 pístové brzdy s kotouči o průměru 320 mm jsou doplněny 265mm kotoučem na zadním kole, který je svíraný 2 pístovým třmenem. Odpružení je vepředu zajištěno plně stavitelnou vidlicí Öhlins o průměru 48mm s titanovým povrchem a se zdvihem 120 mm. Zadní náprava je plně stavitelná díky jednotce Öhlins monoshock, která pracuje s hliníkovou jednostrannou kyvnou vidlicí. Vzadu je zdvih 130 mm. Vepředu má Diavel ráfek z lehkých slitin rozměr 3,5 "x 17", vzadu 8,0 "x 17". Mašina je obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso III. Ve předu má guma rozměr 120/70 ZR17, vzadu ZR17 240/45. Široká zadní pneumatika využívá technologii dvojitého mixu směsi, která zvyšuje přilnavost na bocích pneumatiky a současně zajišťuje po obvodu odolnost a díky ní vyšší kilometrový nájezd.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 162 koní v jízdním režimu SPORT a TOURING. V městském režimu URBAN je výkon motoru omezený na 100 koní.
Exkluzivita Diavelu 1260 S je dotažená novým elektronickým balíčkem, který používá inerciální měřicí platformu o šesti osách 6D IMU. Tento systém od Bosch umožnil díky měření a vyhodnocování kombinace parametrů z měřících jednotek dále rozvíjet systém Ducati Traction Control Evo. Balíček jízdních asistentů obsahuje všechno potřebné: máte k dispozici systém Ride by Wire, Riding Modes, Ducati safety pack, který se skládá z DTC- Ducati traction control Evo a bzdového systému ABS cornering Evo. Ducati Wheelie Control Evo zabraňuje zvedání předního kola při rozjezdu, Ducati Power Launch Evo vám zajistí s Diavelem raketový start. Cílem všech těchto elektronických systémů je jediný, držet pod kontrolou masivní sílu motoru a vyplavovat vaše endorfiny.
LED Světlomety se automaticky přepnou z denního svícení do noční konfigurace díky senzoru na přístrojové desce. Diavel 1260 S je vybavený funkcí denního svícení a automatického vypínání ukazatelů směru LED na základě úhlu sklonu motorky. Díky použití inerciální platformy IMU se směrové signály vypínají po dokončení zatáčky nebo po narovnání z náklonu.
Ducati Diavel 1260 S je nabušený spoustou vychytávek. Třeba takové Hands Free, díky kterému nastartujete bez mechanického klíče. Stačí mít elektronický klíč v kapse a přiblížit se k motorce. Motor ve vzdálenosti 1,5 metru rozpozná kód klíče a umožní zapalování. Od toho okamžiku stačí stisknout tlačítko na přístrojové desce a spustit motor. Plnobarevný TFT displej nabízí čtyři režimy zobrazení. Výchozí režim zobrazuje pouze základní parametry ve stylovém designu. Ostatní tři vycházejí z jízdních režimů motoru. V základu máte multimediální systém Ducati (DMS): připojením vašeho smartphonu k přístrojovému panelu pomocí Bluetooth můžete v telefonu zobrazit provozní parametry, spravovat a zobrazovat příchozí hovory a textové zprávy. Ducati Link Aplikace vám umožní zaznamenávat výkon a cestovní itineráře, abyste mohli sdílet své zkušenosti s novým Diavelem s komunitou ostatních Ducatistů. Aplikace navíc poskytuje informace o plánech údržby, uživatelské příručky a můžete v ní prohlížet produkty Ducati Store.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Performance můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, závodním výfukem nebo dalším příslušenstvím v Ducati konfigurátoru. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!