Ducati Multistrada V4 Rally

od 26 190 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Ducati rozšířila svoji nabídku čtyřválcových Multistrad o variantu V4 Rally. Multistrada V4 Rally cílí na touringový segment long distance a adventure enduro. Tomu odpovídají změny v podvozku a další výbavě Multistrady V4 Rally- větší nádrži a ladění ergonomie pro hltání stovek kilometrů. Ducati Multistrada V4 Rally je dostupná ve dvou barvách: červená Ducati Red přijde na 26 190 EUR a černá Matt Black na 26 690 EUR včetně daně. Obě dvě barvy jsou kombinované s kartáčovaným hliníkem na bočních panelech.

 

Neumí vařit, jinak zvládá všechno

Další výbavu si můžete vybírat ze tří balíků, které Ducati nazývá Trimy. Výhoda těchto balíků je příznivější cena, než kdybyste v konfigurátoru Ducati přidávali výbavu jednotlivě nebo ji pořídili z aftermarketu. Trim Radar přidá přední a zadní radar. Vy získáte adaptivní tempomat a upozornění na objekty v mrtvém úhlu v zrcátkách. Trim Adventure Travel & Radar k tomu přihodí hliníkové kufry, vyhřívané sedlo a vyhřívané rukojeti řidíte. Full Adventure trim má vše zmíněné včetně tlumiče výfuku Akrapovič a karbonového předního blatníku. Pokud to s offroadem myslíte vážně, bude se vám fest hodit Enduro Pack ze značkového příslušenství. Máte v něm balík padacích rámů, kryt chladiče a olejové vany, přídavná světla a chrániče rukou.

 

Multistrada, multimotore, multipersonalita, multimoto, multiamore…

Nový čtyřválec Granturismo, který továrna vyvinula na architektuře supebikového motoru Desmodici stradale jsme detailně popisovali v tomto článku. Tady si připomeneme pouze pár klíčových údajů. Tenhle motor si totiž zaslouží pozornost. Za prvé je výrazně menší, za druhé je dokonce lehčí o 1,2 kila, než jeho dvouválcový předchůdce dvouválec DVT 1260! Navíc je to první Ducati motor bez desmodromického ovládání ventilů, které Ducati používala ve svých motorech od roku 1956. Desmodromické rozvody opustila továrna ve prospěch delších servisních intervalů. Motor V4 Grandturismo používá standardní systém zavírání ventilů pomocí pružin. S novou Multistradou V4 Rally můžete objet 1,5 krát kolem světa. Interval servis ventilů je nastavený na 60 000 kilometrů. Oproti předchozímu dvouválcovému motoru je to dvojnásobek.

 

V4 Grandturismo má hned 3 rozdílné tváře

Grandturismo V4 je naladěné na maximální výkon 125 kW, tj 170 koní při 10500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 125 Nm dosahuje motor při 8 750 otáčkách. V celém pásmu otáček má motor 3 zcela rozdílné charakteristiky. V nízkých otáčkách velice je motor velice kultivovaný a jemný. Ve středních otáčkách nastupuje masivní zátah krouťáku- je až o 25% vyšší než u dvouválce Testastretta DVT 1260. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru podobný jako u superbiků a vy si užijete čistou adrenalinovou jízdu. Během 10 500 otáček prožijete 3 zcela odlišné režimy výkonnosti motoru. Bude jen na vás, který si z nich nejvíc oblíbíte. 6i stupňová převodovka je u verzí S vybavená quickshifterem. Motor v MTS V4 Rally vypíná zadní 2 válce, pokud mašina stojí na neutrál nebo za specifických podmínek jízdy- zkrátka když motor netáhne. Přepracováno bylo také časování vačkového hřídele.

 

Zaostřeno na komfort pro jezdce i spolujezdce

V Ducati u MTS V4 Rally ladili ergonomii mašiny pro dlouhé přesuny. Ocení to hlavně spolujezdec. montážní body pro kufry se posunuly víc dozadu. Topcase je víc vzadu o 6 milimetrů, boční kufry dokonce o 30 mm. Díky většímu prostoru bude spolujezdec snadněji nastupovat a vystupovat, a užije si víc volného místa na sedle i pro svoje nohy. Lepší tepelný komfort mu zajistí nové tepelné štíty na podsedlovce. Řidič zase může upravit proudění vzduchu v křídlech u motoru tak, aby mu v chladnějších dnech neutíkal teplý vzduch od motoru, ale aby ho naopak hřál. Kromě tovární varianty sedla, které je nastavitelné ve výšce 870 až 890 mm jsou v příslušenství k mání 3 další varianty sedadel- 1 vyšší a 2 nižší.

 

Kde silnice končí, s Multistradou V4 Rally začíná zábava

Vývoj nového podvozku měl za cíl vyvážit ideální kompromis mezi silničním a offroad naladěním a dosáhnout co největší jednoduchostí ovládání jízdy. Monokokový rám ve přední části je kombinovaný s Trellis rámem v zadní části motorky. Podvozek Multistrady V4: používá vepředu větší kolo o průměru 19“, zadní kyvná vidlice je oboustranná. Tyto úpravy umožňují daleko větší průchodnost a stabilitu při jízdě offroad terénem při zachování ovladatelnosti při sportovní jízdě na silnicích. Offroadová konfigurace podvozku je podpořená většími zdvihy elektronicky ovládaného podvozku Ducati Skyhook suspension. Vepředu i vzadu mají zdvihy hodnotu 200 milimetrů. Do přední vidlice je přidané nové čidlo, aby se její tlumení přizpůsobovalo rychleji a přesněji. Funkci Minimum Preload přinesla už letošní V4S. Mašina povolí předpětí podvozku, díky tomu se přiblíží k zemi a člověk může snadněji manévrovat v pomalých rychlostech a při zastavení lépe došlápne na zem. MTS V4 Rally k tomu přidává ještě funkci Easy Lift. Ta upravuje hydrauliku tlumičů po dobu tří minut od svého spuštění úplně povolí a díky tomu snáze zvednete plně naloženou motorku ze stojanu. Multistrada V4 Rally má vyšší světlou výšku.  

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Multistradu V4 Rally krotí brzdy Brembo. Čtyřpístkové třmeny Brembo M50 Stylema vepředu brzdí dva kotouče o průměru 330 mm, vzadu brzdí dvoupístkový třmen jeden kotouč o průměru 265 mm. ABS systém je včetně funkce brzdění v náklonu. Protiblokovací systém má 3 úrovně rozsahu zásahů a v jízdním režimu offroad ho můžete úplně vypnout. Stupačky a pedál zadní brzdy jsou dimenzované na jízdu ve stoje mimo silnice. Zadní brzdu můžete bez montování přehazovat mezi dvěma pozicemi- pro jízdu vsedě a pro jízdu ve stoje. Multistrada V4 Rally má nové ocelové drátěné kola obuté do pneumatik Pirelli Scorpion Trail. Tyto disky jsou homologované také pro ofroadové gumy Pirelli Scorpion Rally a Rally STR.

 

Radary budou vaši guardiani

Radarový systém pro motorky Ducati vyvinula v úzké spolupráci s firmou Bosch. Multistrada V4 je první produkční motorka na světě osazená radarovou technologií. Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control. Pomocí řízeného brzdění a akcelerace motorka automaticky upravuje vzdálenost od ostatních vozidel kolem sebe. Asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h.  Autorita jízdního asistenta ACC byla omezena jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích.  Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- plocha kterou vedle sebe nevidí ani jezdec, ani  za sebou ve zpětném zrcátku. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu.

 

Takto vybavenou mašinu jste ještě neviděli

Že tahle motorka bude nadupaná elektronikou bylo jasné už před jejím představením. Super vychytávka je naklápěcí barevný TFT displej s uhlopříčkou 6,5 palce, který si otočíte podle aktuálních světelných podmínek tak, jak potřebujete.  Jízdní režimy touring, sport, urban zůstávají stejné, režim enduro má přepracovanou palivovou mapu. V balíku jízdních asistentů má Multistrada V4 Rally kontrolu trakce, wheelie, motorovou brzdu EBC. Nechybí samozřejmě oboustranný quickshifter, který má přepracovanou logiku řazení dolů. V základu má tahle mašina tempomat, bezklíčkové zapalování, asistenta rozjezdu v kopci, konektivitu s možností zrcadlit navigaci na 6,5“ TFT displeji nebo plně LEDkové osvětlení s přisvěcováním do zatáček.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje stejně jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Pokud ti tovární výbava zvoleného trimu nebude stačit, můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes padací rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Na cestování se ti budou hodit kufry... Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si ji ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

150-200hp

Motor

Typ:
čtyřválec Granturismo, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
1158 ccm
Vrtání x zdvih:
83 x 53,5 mm
Výkon motoru:
170 hp - 125 kW při 10 500 rpm
Točivý moment:
121 Nm při 8 750 rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování, 46mm oválná vstřikovací jednotka, systém Ride-by-Wire
Výfuky:
ocelový tlumič s dvěma katalyzátory a čtyřmi Lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem
Poměr:
1=40/13, 2=36/16, 3=34/19, 4=31/21, 5=29/23, 6=27/25
Primární převod:
poměr 1.8:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16 zubů
Zadní ozubené kolo:
42 zubů
Spojka:
antihoppingová vícelamelová v olej. lázni, hydraulicky ovládaná, self-servo

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1572 mm
Sklon:
24,7°
Přední odpružení:
50 mm plně nastavitelná upside-down vidlice, semi-aktivní systém elektronického odpružení DSS – Ducati Skyhook Suspension
Přední zdvih:
200 mm
Přední ráfek:
ocelový drátěný 3 x 19
Přední pneu:
Pirelli Scorpion Trail II 120/70 ZR 19
Zadní odpružení:
plně nastavitelná pružící jednotka, semi-aktivní systém elektronického odpružení DSS – Ducati Skyhook Suspension, hliníková oboustranná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
200 mm
Zadní ráfek:
ocelový drátěný 4,5 x 17
Zadní pneu:
Pirelli Scorpion Trail II 170/60 ZR 17
Přední brzdy:
2x 330 mm kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M50, Bosch ABS s funkcí brzdění v náklonu
Zadní brzdy:
265 mm kotouč, 2 pístkový třmen, Bosch ABS s funkcí brzdění v náklonu

Ostatní

Palivová nádrž:
30 litrů
Suchá hmotnost:
227 kg
Barva motorky:
Ducati Red, Matt black
Přístroje:
plnobarevný 6,5“ TFT displej s funkcí Ducati Connect a navigačním systémem
Záruka:
4 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
nastavitelná 870 - 890 mm
Vybavení:
Výbava jízdní režimy, ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu, Ducati kontrola trakce (DTC), Ducati Wheelie kontrola (DWC),asistent rozjezdů (VHC), tempomat, bezklíčové ovládání Hands-Free, podsvícené přepínače na řídítkách, automatická deaktivace směrových světel, , rychlořazení up/down (DQS), Full LED osvětlení s funkcí přisvícení do zatáčky

od 26 190 EUR včetně DPH (barva červená)

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit