Právě sledujete zbrusu novou mašinu od Moto Guzzi. V roce 2021 slavila Guzzi výročí 100 let od založení své továrny. Tohle kulaté jubileum využili k představení nové série V100 Mandello, která používá pro Moto Guzzi skutečně revoluční techniku. Výrobce charakterizuje V100 Mandello jako roadster s komfortem a cestovními vlastnosti prémiových touringových motorek. K dispozici je V100 Mandello ve dvou výbavách: základní s mechanickým podvozkem a V100 Mandello S se semiaktivním podvozkem Öhlins. Obě dvě varianty Moto Guzzi V100 Mandello jsou k mání ve dvou barevných schématech.
Tahle vychytávka přispívá ke zvýšení komfortu i ochrany jezdce před větrem. Moto Guzzi V100 Mandello S používá systém adaptivní aerodynamiky motorky, který automaticky upravuje polohu deflektorů po stranách nádrže v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu. Elektronicky nastavitelný plexištít a plně otevřené deflektory snižují tlak vzduchu působícího na jezdce o 22 %. Tím se Guzzi V100 Mandello S přibližuje úrovni ochrany, kterou poskytují větší a rozhodně méně sportovní cestovní motorky. Limit pro otevření bočních deflektorů si může jezdec nastavit v rozsahu mezi 30 a 95 km/h. Deflektory se automaticky zavřou, když rychlost klesne o 20 km/h pod limit otevření, aby se zabránilo neustálému otevírání a zavírání. Ochranu před větrem zajišťuje také elektronicky nastavitelný plexištít. Pomocí tlačítka na levém ovládacím bloku řídítek ho můžete posouvat nahoru a dolů v rozsahu 90 mm. Štít funguje nezávisle na jízdních režimech. Každý jezdec si ho nastaví, jak potřebuje podle své vlastní postavy.
Compact block je kompaktní a lehký motor. Továrně se ho povedlo sestrojit o 103 mm kratší než objemově menší dvouválec V85 TT. Hlavy válců motoru jsou klasicky otočené v rámu o 90°. Zdvihový objem motoru je 1042 ccm. DOHC rozvody poháněné řetězem ovládají čtyři ventily v každém válci. 4ventilovou techniku použili konstruktéři Guzzi včetně variabilního časování vačkového hřídele. Tím si továrna jistí, aby motor dokázal plnit emisní nároky nejenom dneska, ale i do budoucna. Mazání s olejovou vanou doplňuje kapalinové chlazení a hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni. Maximální výkon motoru je 115 koní, točivý moment má maximálku 105 Nm. 90 % jeho maxima je k dispozici už ve 3500 otáčkách za minutu. Omezovač má nastavený limit na 9500 otáček. Můžete od něj čekat jak mocný zátah v nízkých rychlostech, tak sportovní jízdu ve vyšším otáčkovém spektru. Servisní interval má plánovaný po 12 000 kilometrech.
V100 Mandello S používá novou hydraulickou vícelamelovou mokrou spojku s antivibračním systémem. Konstruktérům Guzzi se ji povedlo vyrobit robustnější, spolehlivější, kompaktnější a lehčí než dosud používanou jednolamelovou suchou spojku. Alternátor je usazený na výhodnější polohu, Už není umístěný vepředu, ale mezi válci motoru. Nová je také 6i stupňová převodovka s obousměrným quickshifterem.
V poslední době mají Guzziny kardan umístěný napravo, V100 Mandello S ho má přehozený doleva. O to líp vynikne povedená koncovka výfuku a letmo zavěšené zadní kolo. Uložení výstupu kardanu mnohem je níž než u předchozích motorek Moto Guzzi. To eliminuje reakce odpružení na přenášení točivého momentu a tím pádem odpadá potřeba používat přepákování na zadní kyvné vidlici. Jízda s touto variantou kardanu bude plynulejší při akceleraci i během brzdění. Použitý kardan je unikátní v tom, že na čepu kyvné vidlice je jen jeden univerzální kloub nakloněný o 6°. Díky tomu střední část V100 Mandello S zůstala velmi úzká, což snížilo celkovou hmotnost motorky a vylepšilo to ergonomii jízdní pozice. Kuželový převod je umístěný v úhlu 84° (ne 90° jako u všech ostatních Moto Guzzi). Díky němu je použitá masivní zadní pneumatika 190/55 namontovaná na 6" ráfku. Výhody kardanového pohonu jsou jasné a: menší nároky na údržbu a čistější provoz, než u pohonu zadního kola řetězem.
Moto Guzzi V100 Mandello S slibuje vzrušení v zatáčkách, skvělou stabilitu při cestování na dlouhé vzdálenosti a perfektní zpětnou vazbu od předního kola. To všechno se promítá do zábavy a potěšení z jízdy na ní. Kromě podvozku se na ní podílí optimální rozložení hmoty mezi přední a zadní nápravu a snížení hmotnosti. To umožnila architektura motoru a 17i litrová palivová nádrž, která zasahuje až pod sedadlo. Rám je z ocelových trubek a používá motor jako nosný prvek k dosažení správné tuhosti pro zajištění stability. Rozvor 1475 mm a úhel hlavy řízení 24,7° se promítají do hbitosti a sportovního chování motorky na klikatých silnicích.
Hltání stovek kilometrů s ní bude snadné díky komfortu, který poskytuje jezdcům V100 Mandello S velkorysé sedlo a aktivní, uvolněná jízdní poloha. Sedlo je pouze 815 mm od země. Cestování ve dvou je nedílnou součástí této mašiny. Spolujezdec se může spolehnout na velkou polstrovanou část sedla a praktická madla. Důmyslným prvkem je systém uchycení kufrů (dostupných v rozsáhlém katalogu vyhrazeného příslušenství), který nepotřebuje žádné přídavné držáky a zachovává celkový estetický vzhled, i když kufry právě nejsou nasazeny. Tím zároveň šetří hmotnost a eliminuje jakýkoli nárůst objemu. K připevnění kufrů stačí jednoduše zvednout sedadlo spolujezdce a umístit háčky do vyhrazených bodů.
Elektronický systém odpružení Öhlins Smart EC 2.0 umožňuje jednoduchou a nastavitelnou kalibraci vidlice a tlumičů ve dvou provozních režimech, semi-aktivním a manuálním. Režimy Comfort a Dynamic mají každý svoje odlišné nastavení odpružení. Comfort je určení pro žehlení nerovností, tak aby nabízel maximální pohodlí při cestování a díky větší schopnosti absorbovat nedokonalosti povrchu vozovky je vhodný i pro každodenní ježdění. Dynamické mapování je navrženo tak, aby podporovalo sportovní jízdu na silnici a zajistilo velmi kontrolované chování motocyklu. Je ideální pro klikaté silnice s kvalitním asfaltem. Zdvihy mají rozsah 130 mm na obou dvou nápravách. Defaultní nastavení tvrdosti pružení můžete změnit v menu a nastavit ho jak chcete. Ručně se dá nastavit zadní tlumič a předpětí pružiny vidlice. Brzdění zajišťují třmeny Brembo s dvoukanálovým náklonovým ABS systémem od firmy Continental. Vepředu brzdí radiální třmeny dvojici plovoucích ocelových kotoučů o průměru 320 mm. Zadní brzda pracuje s 280 mm kotoučem a dvoupístkovým třmenem. Moto Guzzi V100 Mandello S je obutá do pneumatik Pirelli Angel GT II.
Ve standardní výbavě Guzzi V100 Mandello S je 5" barevný TFT přístrojový panel, kompletní LED osvětlení s funkcí denního svícení DRL a systémem přisvěcování do zatáček. Dvě přídavná světla osvětlují celý rádius zatáčky a zvyšují viditelnost v náklonu. Guzzi V100 Mandello S je vybavená šestiosou inerciální platformu Marelli 11MP ECU, která dodává data z náklonových čidel a řídí všechny elektronické asistenční systémy, náklonové ABS a tempomat. V základu je také monitoring tlaku v pneumatikách a multimediální platforma Moto Guzzi MIA. Ta umožňuje propojení smartphonu s přístrojovým panelem přes Bluetooth a rozšíření jeho funkcí. Moto Guzzi MIA může ovládat vyřizování hovorů či poslech hudby díky ovladačům na řídítkách nebo hlasovým příkazům. Její součástí je funkce GPS umožňující sledovat pokyny navigace telefonu přímo na displeji přístrojového panelu motorky. Sko má také vyhřívané rukojeti řídítek.
V100 Mandello S je pro Moto Guzzi bez nadsázky přelomová mašina. Jak použitou technikou, tak flexibilitou použití a rozsahem základní výbavy. Tovární výbavu můžete doplnit ze široké nabídky značkového příslušenství. Najdete v něm kufry, nebo vyhřívané sedlo, kryty motoru, boční padací rámy, centrální stojan, sadu přídavných světel nebo imobilizér. Moto Guzzi vás také obleče od hlavy až k patě značkovým vybavením.