Ducati Streetfighter V4 2023

22 590 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Tahle mašina vznikla tak, že Ducati vzala Panigale V4 a shodila z ní kapotáže. Pak přidala vysoko posazená a široká řídítka a napřímila tím jízdní pozici. Výsledkem úprav je aktuální generace Streetfighteru, která bourá veškeré hranice. Poměrem hmotnosti a výkonu deklasuje jakoukoli současnou konkurenci naháčů. Ducati faceliftuje celou sérii čtyřválcových Streetfighterů pro sezonu 2023.  Promítnou se do nich úpravy Panigale V4, které byly představené pro sezonu 2022. Cíl je jasný. Aby i Streetfighter V4 benefitoval z evolučního vývoje Panigale V4. Ducati Streetfighter V4 2023 bude dostupný na začátku jara 2023. Co se týče dostupných barev, základní SF V4 s mechanickým podvozkem Showa- Sachs bude i nadále k mání pouze v červené barvě.

 

Co je ve Streetfighteru V4 2023 nového

Úpravy nového Streetfighteru nepoznáte na první pohled, pokud neznáte zpaměti každou jeho křivku. Když se podíváte pořádně, změny přece jenom objevíte. Za prvé sedlo: to je v nové generaci SF V4 pouze jednomístné. Sedlo pro spolujezdce včetně stupaček je dostupné v rámci příslušenství (pokud se vám podaří najít někoho, kdo si za vás bude ochotný sednout). Další změnou je nádrž. Tu má Panigale V4 od této sezony trochu jinak tvarovanou a přebírá ji i Streetfighter. Vydělá na tom o litr větším objemem 17 litrů, hlavním důvodem úprav nádrže je lepší kontakt jezdce se SF při agresivní závodní jízdě. O její nové tvary se můžete lépe opřít v zatáčkách a při brzdění. Streetfighter převzal také vyšší zavěšení zadní kyvné vidlice ala Panigale V4, čep pro kyvku je o 4 mm výš než býval. Pozitivně se to promítá do anti-squatu- SF V4  při akceleraci tolik nedřepne. Úpravou se přesunulo o něco více hmotnosti na přední kolo. Řízení je díky tomu víc přesné a SF V4 je lépe ovladatelný ve vysokých rychlostech.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Čtyřválec Desmodici Stradale si také v poslední generaci Streetfigteru drží svůj výkon 208 koní. Díky němu si Streetfighter drží se značným odstupem prvenství jako nejsilnější naháč světa. Pro sezonu 2023 je motor lehce upravený. Průměr koncovky výfuku se zvětšil, aby se snížil protitlak ve výfuku. Nové řízení chladicího ventilátoru poskytuje lepší ovládání provozní teploty motoru, což by mělo přinést lepší tepelný komfort pro jezdce v běžném provozu. Spojkový kryt Panigale signalizuje, že můžete ve Streetfighteru V4 vyměnit mokrou spojku za suchou a v okruhové konfiguraci ji mít s otevřeným krytem spojky.

 

208 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Srdcem Streetfighteru je vidlicový čtyřválec Desmodici Stradale, který se poprvé objevil v Panigale V4 v roce 2018. Motor má objem 1 103 ccm, řady válců mezi sebou svírají úhel 90 stupňů. Celý motor je v rámu posazen v náklonu 42 stupňů, což přináší maximální centralizaci hmoty a posunutí těžiště dolů a doprostřed motorky. Hořčík zaujímá prominentní pozici mezi lehčími kovovými materiály. Není náhodou, že ve formě slitin je široce používaný v závodním světě. Desmosedici Stradale používá slitinu hořčíku pro svoje komponenty- kryt hlavy, olejové jímky a spojku. Kliky jsou vyrobeny z hliníku pomocí gravitačního odlitku. Horní část motoru obsahuje čtyři hliníkové vložky válců s povlakem nikasil, které zajišťují nízké tření a ochranu proti opotřebení. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je výsledkem posedlosti jeho konstruktérů. Váží 64,5 kg což je jen o 2 kg víc než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm³.

 

Promění každou silnici v circuito da corsa

Zajímavostí tohoto čtyřválce je fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Převodovka Streetfigteru je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati Quickshifter (DQS) EVO 2 je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdcům měnit rychlostní stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení, jeho poslední generace nabídne upravené strategie. Quickshifter umocňuje vzrušení ze sportovních výkonů, protože vám umožní posouvat brzdný bod blíž před každou zatáčku.

 

Na Streetfighteru V4 nejezdíte, Streetfighter V4 krotíte

Streetfighter V4 používá hliníkový rám odvozený z motorek MotoGP, jako nosný prvek rámu je použitý motor Desmosedici Stradale. Ve srovnání s tradičními obvodovými rámy je hlavní rozdíl v tom, že se motor používá jako konstrukční prvek také k uchycení podvozku. Rám je připevněný přímo k horní klikové skříni předního válce a hlavy válců zadního bloku uchycují zadní nápravu-  jednostrannou hliníkovou kyvnou vidlici. Základní varianta Streetfighteru V4 má podvozek od Sachs, vepředu je vidlice o průměru 43 mm Showa Big Piston Forks se zdvihem 120 mm. Vzadu je plně nastavitelný tlumič Sachs se zdvihem 130 mm, který pracuje s jednostrannou hliníkovou kyvnou vidlicí.

 

Bude to lítat

Největší oříšek při vývoji Streetfighteru bylo nastavení jeho aerodynamiky. Tím že se shodila šípová kapotáž Panigale a Streetfighter úplně přišel o přední štít, vzduch v rychlostech 250 km/h + obtékal jezdce a motorku daleko komplikovaněji. Vybalancovat extrémní výkon motoru a zvýšit stabilitu proto pomáhají boční winglety-  dvouplošníková křídla  na bocích chladiče, které zajištují dodatečný přítlak na přední a zadní kolo. Konstruktéři dali přednost 2 menším křídlům, které pracují nezávisle, aby zmenšili boční vyčnívání wingletů z mašiny. Při rychlosti 270 km/h přitlačují přední kolo váhou dalších 20 kil, 8 kg tlačí na zadní nápravu. Podle Capo di tutti capi Ducati to byla největší výzva pro vývojový tým. Dodatečný přítlak na přední nápravu zabraňuje zvedání kola při výjezdu ze zatáčky a zvyšuje stabilitu při brzdění před ní.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek a gumy si poradí

Streetfighter V4 krotí brzdový systém Brembo se sportovním vypínatelným systémem ABS Bosch Cornering EVO. Vepředu 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M4.30 brzdí dva disky o průměru 330 mm. Na zadním kole je jeden 245 mm kotouč. Základní Streetfighter V4 nabízí litá hliníková 5-paprsková kola. Pokud jsou vám kovaná hliníková kola málo, můžete sáhnout ještě po příplatkových hořčíkových. Ducati a Pirelli pracují ruku v ruce na posouvání limitů a hranic už mnoho sezon. Směs zadních pneumatik byla navržena společností Pirelli speciálně pro Streetfighter V4. Výsledkem kooperace obou továren je i poslední generace pneumatik Pirelli Diablo Rosso 4 Corsa ve velikostech 120/70 ZR17 vpředu a 200/60 ZR 17 vzadu. Tyhle gumy mají lepší přilnavost k suchému povrchu a ovladatelnost ve vysokých rychlostech.

 

Streetfighter V4 bude váš guardiano

Dávkování ukrutného výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire- RBW je jeden z nich. Výkon dodávaný motoru už dávno není regulovaný pouze lankem akcelerátoru. Signál od plynové rukojeti prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu adalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Streetfighter V4 2023 používá aktuální balík elektroniky z Panigale 2023. Přebírá od ní kompletní logiku výkonových módů Full, High, Medium a Low. Jízdní režimy jsou také 4: Race, Sport, Road, Wet. Mají trochu jiné mapování a kalibraci pro každý rychlostní stupeň zvlášť. Výkonový mód Full vám s výjimkou prvního kvaltu pustí na kolo plný výkon s nejpřímější reakcí. Low je naopak určený pro horší podmínky, je přiřazený k jízdnímu režimu Wet a omezuje výkon motoru na 165 koní.

 

Dokonalá elektronická armonia přímo z motoGP

Balík elektronických jízdních asistentů nejnovější generace spolupracuje s 6i-osou inerciální měřící jednotkou (6D IMU), která v reálném čase detekuje úhly bočního i předozadního náklonu, vybočení a stoupání předního kola. Elektronický balíček má jízdní asistenty pro každou dílčí součást jízdy:  dohlížejí na start, zrychlení a brzdění, jiné ovládají trakci a jiné zase stabilizují jízdu před zatáčkou a při jejím průjezdu. Úpravou prošel software brzdění motorem EBC Evo 2, můžete si díky němu kalibrovat míru zpomalení na každý kvalt ve třech úrovních. V balíku elektronických jízdních asistentů Streetfigtera V4 nechybí:

• ABS Cornering EVO

• Řízení trakce Ducati (DTC) EVO 2

• Ducati Slide Control (DSC)

• Ducati Wheelie Control (DWC) EVO

• Ducati Power Launch (DPL)

• Motorová brzda (EBC) EVO 2

Ostatní vedle něj budou vypadat jako bicicletta

Veškeré nastavení elektroniky ve Streetfighteru provádíte na barevném TFT displeji. Má upravené uživatelské rozhraní ve stylu Panigale V4. Nabízí i variantu zobrazení Track Evo, které vychází z Desmosedici GP. V horní části displeje jsou zelené LED kontrolky, které signalizují nutnost řazení. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující a nejvýkonnější sériový naháč, který můžete v současné době zakoupit.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku… Vy tuhle

Už v základu je Streetfighter V4 skutečně ostré náčiní, nicméně to nebrání dalšímu dovybavení. Pořídit mu klidně můžete suchou spojku s otevřeným krytem. Pokud je vám málo základní výkon motoru 208 kobyl, můžete ho ještě zvětšit závodními výfuky od Akrapovič na 220 koní. Zároveň tím stáhnete 6 kilo suché váhy. S touto úpravou však můžete jezdit jen na okruhu, tyhle výfuky totiž nejsou homologované pro veřejný provoz. K mání jsou i hořčíková kovaná kola Marchesini, závodní rukojeti řídítek, nastavitelné hliníkové stupačky nebo balík karbonových a hliníkových krytů. Všechno si poskládáte na míru v Ducati konfigurátoru.

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia


Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Mašinu můžeš doladit z bohaté nabídky továrního příslušenství.  Ducati Apparel tě obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. A pokud by sis přece jenom z bohaté nabídky nevybral, pro tebe má Ducati nachystanou Sumisuru. Ducati Sumisura je zakázková výroba, kde si svou kombinézu navrhneš sám na míru svého těla.  Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

200+hp

Motor a baterie

Typ:
Desmosedici Stradale V4, 90 °
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53,5 mm
Výkon motoru:
208 hp při 13 000 ot./min
Točivý moment:
123 Nm při 9 500 ot./min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec.
Výfuky:
Systém 4-2-1-2, se 2 katalyzátory a 4 lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem EVO 2
Poměr:
1,80:1
Primární převod:
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
42 zubů
Spojka:
vícelamelová spojka v olejové lázni, hydraulicky ovládaná

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1 488 mm
Sklon:
24,5°
Přední odpružení:
Plně nastavitelná vidlice Showa BPF, průměr 43 mm
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
z hliníkové slitiny 3.50” x 17”
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
Plně nastavitelná pružící jednotka Sachs
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
Z hliníkové slitiny 6.0” x 17”
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2 x 330 mm poloplovoucí kotouče, radiálně uložené 4pístkové třmeny Brembo Monobloc Stylema® M4.30 s funkcí Cornering ABS EVO
Zadní brzdy:
Kotouč 245 mm, 2-pístkový třmen s Cornering ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
17 litrů
Suchá hmotnost:
180 kg
Barva motorky:
červená Ducati
Přístroje:
plnobarevný TFT displej 5"
Záruka:
4 roky
Provedení:
Jednomístné, sedlo a stupačky spolujezce v příslušenství
Výška sedla:
845 mm
Vybavení:
Jízdní režimy, výkonové režimy, ABS EVO v zatáčkách, Ducati Traction Control (DTC) EVO 2, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, Ducati Slide Control (DSC), Engine Brake Control (EBC) EVO 2, Automatická kalibrace pneumatik, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) nahoru/dolů EVO 2, Full LED osvětlení s denním svícením (DRL)*, tlumič řízení Sachs, tlačítka rychlého nastavení, indikátory automatického vypnutí

22 590 EUR včetně DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit