Ducati Streetfighter V4 SP2

36 190 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

King of the supernakeds

SP je u Ducati odjakživa zkratka pro nejvyšší stupeň výbavy Sport Production. Streetfighter V4 se inspiruje u Panigale V4 SP. Obě mašiny poznáte na první pohled podle černo-červeno-stříbrného barevného schématu Winter Test, kombinovaného s karbonovými doplňky. Tahle mašina, to je čistý adrenalin. Kdysi bájný poměr výkonu 1:1 k váze motorky je u Streetfighteru V4 SP2 dávno překonaný. SPčko nabízí maximální výkon 208 koní a krouťák 123 newtonmetrů jako všechny ostatní Streetfightery V4. Rozdíl je v jejich hmotnosti, Streetfighter V4 SP2 s plnou nádrží váží pouze 196 kg. Na téhle mašině rozhodně poznáte, jak se cítil Baron Prášil na dělové kouli. Tohle přirovnání vypadlo to z Pepy Sršně, když testoval našeho Streetfightera V4 S. Streetfighter V4 SP2 je oproti této variantě lehčí a stejně výkonný. To z něj dělá absolutního vítěze na celém trhu, je to zkrátka King of supernakeds a mistr světa ve vyplavování endorfinů a adrenalinu. Ducati Streetfighter V4 SP2 bude dostupný na začátku jara 2023.

Ducati Streetfighter V4 SP2 přehled techniky

Co je ve Streetfighteru V4 SP2 nového

Ducati faceliftuje celou sérii čtyřválcových Streetfighterů pro sezonu 2023.  Promítnou se do nich úpravy Panigale V4, které byly představené pro sezonu 2022. Cíl je jasný. Aby i Streetfighter V4 benefitoval z evolučního vývoje Panigale V4. Úpravy nového Streetfighteru nepoznáte na první pohled, pokud neznáte zpaměti každou jeho křivku. Když se podíváte pořádně, změny přece jenom objevíte. Upravená je nádrž. Tu má poslední generace Panigale V4 trochu jinak tvarovanou a přebírá ji taky Streetfighter. Vydělá na tom o litr větším objemem 17 litrů, nicméně hlavním důvodem úprav nádrže je lepší kontakt jezdce se SF při agresivní okruhové jízdě. O její nové tvary se můžete lépe opřít v zatáčkách a při brzdění. Streetfighter převzal také vyšší zavěšení zadní kyvné vidlice ala Panigale V4, čep pro kyvku je o 4 mm výš než býval. Pozitivně se to promítá do anti-squatu- SF V4 SP2 při akceleraci tolik nedřepne. Úpravou se přesunulo o něco více hmotnosti na přední kolo. Řízení je díky tomu víc přesné a SF V4 SP2 je lépe ovladatelný ve vysokých rychlostech. Streetfighter V4 SP2 používá lehkou Li-ion baterku, což znamená úsporu 1,7 kilogramu oproti běžné baterii. S ní má celkovou provozní váhu 196 kilo včetně kapalin. Suchá hmotnost Streetfighteru V4 SP2 je 177 kilo, stejně jako u jeho minulé generace SP.

 

V čem se Streetfighter V4 SP2 odlišuje od standartní verze V4 S

Streetfighter V4 SP2 bude k mání v číslované sérii- laserem vygravírované pořadové číslo najdete na jeho řídítkách. Nejvíc viditelný rozdíl je zmiňované barevné schéma Winter Test, které kombinuje matnou černou barvu s broušeným hliníkem na nádrži. Doplňují je karbonová kola z Ducati V4 Superleggera a winglety s barvami italské vlajky. Z karbonu je i otevřený kryt suché spojky STM-EVO SBK (další odlišnost oproti SF V4 S, ten má mokrou spojku), který je dostupný jako volitelné příslušenství. Při pohledu na ní a poslechu jejího provozního zvuku ukápne slina nejednomu Ducatistovi. Otevřená varianta krytu spojky je určená pouze pro okruhové jezdění, v silničním provozu jezdíte se zavřeným krytem. Největší technickou změnu najdete mezi zemí a semiaktivním podvozkem Öhlins. Použitá pětipaprsková kola jsou karbonová.  Ušetří dalších 1,4 kg oproti kovaným diskům kol od Marchesini u Streetfighteru V4 S. Pokud tu redukci váhy disků převedeme na setrvačnost, počítejte o 26 % méně na předním a o 46 % méně na zadním kole! Tento bike bude zatáčet, jen když na to pomyslíte.

208 koní čeká, až otočíte zápěstím

Pro sezonu 2023 je motor lehce upravený. Průměr koncovky výfuku se zvětšil, aby se snížil protitlak ve výfuku. Nové řízení chladicího ventilátoru poskytuje lepší ovládání provozní teploty motoru, což by mělo přinést lepší tepelný komfort pro jezdce v běžném provozu. Srdcem Streetfighteru je vidlicový čtyřválec Desmodici Stradale, který se poprvé objevil v Panigale V4 v roce 2018. Motor má objem 1 103 ccm, řady válců mezi sebou svírají úhel 90 stupňů. Celý motor je v rámu posazen v náklonu 42 stupňů, což přináší maximální centralizaci hmoty a posunutí těžiště dolů a doprostřed motorky. Hořčík zaujímá prominentní pozici mezi lehčími kovovými materiály. Není náhodou, že ve formě slitin je široce používaný v závodním světě. Desmosedici Stradale používá slitinu hořčíku pro svoje komponenty- kryt hlavy, olejové jímky a spojku. Kliky jsou vyrobeny z hliníku pomocí gravitačního odlitku. Horní část motoru obsahuje čtyři hliníkové vložky válců s povlakem nikasil, které zajišťují nízké tření a ochranu proti opotřebení. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je výsledkem posedlosti jeho konstruktérů. Váží 64,5 kg což je jen o 2 kg víc než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm³.

 

Promění každou silnici v circuito da corsa

Zajímavostí tohoto čtyřválce je fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače. Ve Streetfigteru je čtyřválec Desmodici Stradale naladěný na maximální výkon 208 koní (153 kW) při 13 000 ot /min a maximální točivý moment má hodnotu 123 Nm při 9 500 ot /min. A to není všechno. Pokud tovární výfuk vyměníte za závodní výfukový systém systém od Akrapovič, Streetfighter bude lehčí o dalších 6 kilo a maximální výkon vytáhne na hodnotu 220 koní.

Klidné projížďky prostě nesnáší...

Převodovka Streetfigteru V4 SP2 je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati Quickshifter (DQS) EVO 2 je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdcům měnit rychlostní stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení, jeho poslední generace nabídne upravené strategie. Quickshifter umocňuje vzrušení ze sportovních výkonů, protože vám umožní posouvat brzdný bod blíž před každou zatáčku.

 

Bude to lítat, garanzia!

Největší oříšek při vývoji Streetfighteru bylo nastavení jeho aerodynamiky. Tím že se shodila šípová kapotáž Panigale a Streetfighter úplně přišel o přední štít, vzduch v rychlostech 250 km/h + obtékal jezdce a motorku daleko komplikovaněji. Vybalancovat extrémní výkon motoru a zvýšit stabilitu proto pomáhají boční winglety-  dvouplošníková křídla  na bocích chladiče, které zajištují dodatečný přítlak na přední a zadní kolo. Konstruktéři dali přednost 2 menším křídlům, které pracují nezávisle, aby zmenšili boční vyčnívání wingletů z mašiny. Při rychlosti 270 km/h přitlačují přední kolo váhou dalších 20 kil, 8 kg tlačí na zadní nápravu. Podle Capo di tutti capi Ducati to byla největší výzva pro vývojový tým. Dodatečný přítlak na přední nápravu zabraňuje zvedání kola při výjezdu ze zatáčky a zvyšuje stabilitu při brzdění před ní.

 

Na Streetfghteru V4 SP2 nejezdíte, Streetfighter V4 SP2 krotíte!

Dávkování ukrutného výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire- RBW je jeden z nich. Výkon dodávaný motoru už dávno není regulovaný pouze lankem akcelerátoru. Signál od plynové rukojeti prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu adalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Streetfighter V4 S 2023 používá aktuální balík elektroniky z Panigale 2023. Přebírá od ní kompletní logiku výkonových módů Full, High, Medium a Low. Jízdní režimy jsou také 4: Race, Sport, Road, Wet. Mají trochu jiné mapování a kalibraci pro každý rychlostní stupeň zvlášť. Výkonový mód Full vám s výjimkou prvního kvaltu pustí na kolo plný výkon s nejpřímější reakcí. Low je naopak určený pro horší podmínky, je přiřazený k jízdnímu režimu Wet a omezuje výkon motoru na 165 koní.

 

Tohle je mašina pro závodníky, ne pro bambinos

Celkové DNA této mašiny odpovídá i zbytek její technické konfigurace. Okruhový semiaktivní podvozek Öhlins Smart EC 2.0 s vidlicí Öhlins NIX30 a zadní pružicí jednotkou Öhlins TTX36  používá i Panigale V4S a Streetfighter V4S. Kompletní balík závodních elektronických asistentů spolupracuje s 6i osou inerciální jednotkou Bosch 6 IMU. Masivní výkon motoru krotí adekvátní brzdy se třmeny Brembo Stylema R. Brzdit zvládnete jedním prstem. Nový povlak pístů ve třmenech zvýšil účinnost brzd. Brzdový systém je připravený na extrémní zatížení během delšího okruhového jezdění. Ducati a Pirelli pracují ruku v ruce na posouvání limitů a hranic už mnoho sezon. Směs zadních pneumatik byla navržena společností Pirelli speciálně pro Streetfighter V4 S. Výsledkem kooperace obou továren je i poslední generace pneumatik Pirelli Diablo Rosso 4 Corsa ve velikostech 120/70 ZR17 vpředu a 200/60 ZR 17 vzadu. Tyhle gumy mají lepší přilnavost k suchému povrchu a ovladatelnost ve vysokých rychlostech.

 

Připravený vítězit

Závodní hliníkové footpegy od Rizoma nabízí spoustu kombinací jejich umístění na rám motorky. Každý jezdec si díky variabilitě najde svoji optimální jízdní pozici. Díky jejich nastavení se dá zvednou světlá výška mašiny, což oceníte v hlubokých náklonech. Páky zadní brzdy a quickshifteru jsou sklopné, aby se zamezilo jejich poškození při uklouznutí motorky na bok.

 

Ostatní vedle něj budou vypadat jako bicicletta

Veškeré nastavení elektroniky ve Streetfighteru V4 SP2 provádíte na barevném TFT displeji. Má upravené uživatelské rozhraní ve stylu Panigale V4. Nabízí i variantu zobrazení Track Evo, které vychází z Desmosedici GP. V horní části displeje jsou zelené LED kontrolky, které signalizují nutnost řazení.. SF používá světlomety s full LED technologií a denním módem svícení. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující a nejvýkonnější sériový naháč, který můžete v současné době zakoupit.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku… Vy tuhle

Už v základu je Streetfighter V4 SP2 skutečně ostré závodní náčiní, nicméně to nebrání dalšímu dovybavení. Pokud je vám málo základní výkon motoru 208 kobyl, můžete ho ještě zvětšit závodními výfuky od Akrapovič na 220 koní. Zároveň tím stáhnete 6 kilo suché váhy. S touto úpravou však můžete jezdit jen na okruhu, tyhle výfuky totiž nejsou homologované pro veřejný provoz. K mání jsou i hořčíková kovaná kola Marchesini, závodní rukojeti řídítek nebo balík karbonových a hliníkových krytů. Všechno si poskládáte na míru v Ducati konfigurátoru.

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Mašinu můžeš doladit z bohaté nabídky továrního příslušenství.  Ducati Apparel tě obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. A pokud by sis přece jenom z bohaté nabídky nevybral, pro tebe má Ducati nachystanou Sumisuru. Ducati Sumisura je zakázková výroba, kde si svou kombinézu navrhneš sám na míru svého těla.  Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

200+hp

Motor

Typ:
Desmosedici Stradale V4, 90 °
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53.5mm
Výkon motoru:
208 hp při 13 000 ot./min
Točivý moment:
123 Nm při 9 500 ot./min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec, variabilní systém časování
Výfuky:
4-2-1-2 systém s 2 katalyzátory a 4 lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem EVO 2
Poměr:
1,80:1
Primární převod:
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
42 zubů
Spojka:
hydraulicky ovládaná suchá spojka

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1 488 mm
Sklon:
24,5°
Přední odpružení:
plně nastavitelná upside-down Öhlins NIX30 43 mm s TiN povrchovou úpravou, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení tlumení odskoku
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
5i paprskový karbonový 3.50" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení odskoku, hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
5i paprskový karbonový 6.00" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2x 330 mm plovoucí kotouče, radiální třmeny Brembo Monobloc Stylema® , 4 pístky s Bosch Cornering ABS EVO
Zadní brzdy:
245 mm kotouč, 2 pístkový třmen s Bosch Cornering ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
17 litrů
Suchá hmotnost:
177 kilo
Barva motorky:
winter test
Přístroje:
poslední generace 5" TFT multifunkční plnobarevný displej
Záruka:
4 roky
Provedení:
Jednomístné
Výška sedla:
845 mm
Vybavení:
jízdní režimy (Race,Sport,Street), Bosh Cornering ABS EVO, Ducati kontrola trakce (DTC) EVO 2, kontrola zvedání předního kola (DWC) EVO, kontrola prokluzu (DSC), motorová brzda (EBC) EVO, automatická kalibrace pneu, Ducati asistent rychlých startů (DPL), rychlořazení (DQS) up/down EVO 2, FULL LED osvětlení s denním svícením (DRL), Ducati elektronické odpružení (DES) EVO Öhlins, tlumič řízení Öhlins, tlačítka pro rychlonastavení, automatické vypínání směrových světel, karbonová kola, karbonové přítlačné křídla, karbonový přední blatník, plně nastavitelné performance stupačky, Lithium-ion baterie

36 190 EUR včetně DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit