Speciální edici Moto Guzzi V9 Bobber poznáte podle černo-šedého barevného schématu nazvaného Workshop twin. Palivová nádrž má hliníkové boční panely a víčko. Speciální výbavu doplňují zpětná zrcátka namontovaná na koncích řídítek a krátký přední blatník. Nejvýraznější změnou oproti poslední generaci V9 Bobber je nový motor. Od sezony 2021 pohání Guzzi V9 stejný dvouválcový motor, jako enduro V 85TT. Nárůst objemu motoru na 850 ccm přinesl zvýšení maximálního výkonu o 25% na maximálku 65 koní. Motor plní emisní normu EURO 5, podílí se na tom komplet nový výfukový systém s novým tlumičem. Úpravený rám Bobberu má zesílení v oblasti hlavy řízení. Dvoumístné sedadlo má přepracovaný tvar.
Bobber, původně nazývaný "bob-job" je od třicátých let minulého století symbolem custom jezdeckých úprav továrních motorek. Typické pojetí bobberu spočívá v odstraňování přebytečných karoserií dalších součástí z motorky, aby se snížila její váha. Rozmach bobberů proběhl ve Spojených státech po druhé světové válce, díky jezdcům, kteří zbavovali svoje motorky všech zbytečných dílů, aby co nejrychleji projeli blátivou závodní dráhu. V těchto podmínkách soutěžili jezdci v montáži nadrozměrných pneumatik, což jim přineslo větší stabilitu v blátivém terénu.
Malé přední kolo s tlustou gumou a nízká řídítka dávají Bobberu nejen výraz desperáta, ale také sportovněji laděné jízdní vlastnosti. Má to na svědomí jednak větší váha jezdce na rukou, která dává průjezdu zatáčkou mnohem víc přesnosti a jistoty, takže si dovolíte vjet do oblouku vyšší rychlostí. Své dělá i větší rozměr přední pneumatiky. Bobber je v zatáčkách nejen obratnější, ale v těch rychlých také klidnější. Celkově je ve svižnějším tempu stabilnější a nerozhodí ho ani nerovnosti na vozovce.
Aktuální motor dává maximální výkon 65 koní při 6800 otáčkách. Nejvyšší točivý moment rovněž výrazně narostl ze 60 Nm na maximálku 73 Nm v 5000 otáčkách. Důležitý je průběh křivky točivého momentu: víc než 80 % je ho k dispozici už ve 3000 otáčkách. Vstřikování paliva zajišťuje systém od Marelli, ovládaný elektronickou řídící jednotkou. Výfukový systém je rovněž nový, vybavený dvojitým potrubím, které zlepšují tepelnou izolaci. S přívodem pomocného vzduchového systému v hlavicích, kombinovaný s trojvazným katalyzátorem, dvojitým kyslíkovým senzorem aktuální dvouválec Moto Guzzi V9 plní emisní standard EURO 5. Pohon zadního kola je zajištěný kardanovým hřídelem.
Vývojáři od poslední generace Bobberu úpravovali rám v oblasti hlavy řízení jeho dalším zesilováním. Velká pozornost je tradičně věnovaná dokončování detailů rámu. Jeho svařování a lakování. O bezpečné zpomalení Bobberu se starají brzdy Brembo ovládané dvoukanálovým systémem ABS. Vepředu brzdí 4 pístkový třmen 320 mm ocelový kotouč. Na zadním kole je kotouč o průměru 260 mm se dvoupístkovým třmenem. Nový systém proti prokluzu zadního kola MGCT (Moto Guzzi Traction Control) je nastavitelný na dvě úrovně citlivosti. První citlivost je nastavena pro jízdu na mokrém nebo kluzkém asfaltu a druhá je navržena tak, aby zvládla sportovní jízdu na suchu.
Guzzi V9 Bobber je vybavena 1 velkým budíkem. Všechny jízdní údaje zobrazuje LCD displej: otáčky motoru, rychlost, celkový nájezd kilometrů, částečný a denní výlet (automaticky vynuluje po 8 hodinách po vypnutí), čas vypnutí, okamžitá a průměrná spotřeba, teplota vzduchu a průměrná rychlost. Světla jsou kompletně osazené LED žárovkami, nový je přední světlomet včetně funkce denního svícení.
Rozsáhlý seznam příslušenství zahrnuje MG-MP, multimediální platformu Moto Guzzi, která propojuje smartphone s motorkou a poskytuje mimořádné množství informací užitečných pro cestu.. Multimediální systém vám umožní připojit motorku k vašemu smartphonu. Díky vašemu smartphone (iPhone nebo Android), do kterého zdarma stáhnete Motto Guzzi aplikaci v App Store nebo Google Play, začnete telefon používat jako sofistikovaný multifunkční počítač. Připojení Bluetooth umožňuje současné zobrazení pěti parametrů podle vašeho výběru najednou, vybraných z rozsáhlé nabídky včetně rychloměru, otáčkoměru, okamžitého výkonu, okamžitého točivého momentu, okamžité a průměrné spotřeby paliva, průměrné rychlosti a napětí baterie, podélného zrychlení. Funkce "Eco Ride" pomáhá omezovat spotřebu paliva a udržovat ekologicky kompatibilní jízdní dráhu a poskytuje stručné zhodnocení výsledků získaných během jízdy. Mezi další standardní funkce patří imobilizér a USB port umístěný pod hlavou řízení.