Speciální edici Moto Guzzi V7 poznáte podle lesklé černé barvy Shining Black a červených detailů: linek na nádrži, zadních pružin a prošívání sedla. Sportovní design této speciální edice V7 Stone umocňuje výfukový systém Arrow a zrcátka ve stylu Café Racer, Ve stejném stylu jsou i zpětná zrcátka. V Guzzi si na Speciální edici V7 pohráli i s dalšími detaily: motor má nové kryty hlavy a škrtící klapky v grafitové barvě z eloxovaného hliníku. Ze stejného materiálu je i masivní hliníkové víčko palivové nádrže. Že se jedná o speciální edici mašiny vám připomene štítek na řidítcích.
Guzzi V7 Stone je jedna z nejslavnějších a nejznámějších mašin Moto Guzzi. Prodává se od roku 1967. Nejvýraznějším rozdílem oproti poslední generaci V7 je změna motoru. Od sezony 2022 pohání Guzzi V7 Stone stejný dvouválcový motor, jako Moto Guzzi V9 a enduro V 85TT. Nárůst objemu motoru na 850 ccm přinesl zvýšení maximálního výkonu o 25% oproti jeho předchozí generaci.
Moto Guzzi V7 Stone od sezony 2022 pohání silnější, vzduchem chlazený dvouválec. Jeho maximum je výkon 65 koní. Důležitý je průběh křivky točivého momentu: víc než 80 % je ho k dispozici už ve 3000 otáčkách. Vstřikování paliva zajišťuje systém od Marelli, ovládaný elektronickou řídící jednotkou. S výfukovým systémem Arrow šplhá maximální výkon motoru ze 48 na hodnotu 49 kW, což je 66,5 koní. Větší je díky němu i točivý moment, který má maximální krouťák 75 Nm při 4900 ot./min. Výfuky Arrow budou k dispozici jako volitelné příslušenství pro ostatní varianty Moto Guzzi V7.
Guzzi pro novou V7 upravovala celý podvozek, aby se zvýšila jízdní stabilita motorky a naladění podvozku odpovídalo silnějšímu motoru. Kompletně nové je zavěšení zadní nápravy. Nové zadní tlumiče mají větší zdvih, jsou robustnější a uložené jsou pod větším sklonem. Nové silentbloky ve stupačkách pro oba jezdce snižují přenos vibrací od motoru. Spolujezdec ocení pohodlné místo k sezení díky přesunu footpegů dolů a dál dopředu. O bezpečné brždění se stará dvoukanálový systém ABS, který zabraňuje zablokování kol během intenzivního brzdění. Nové jsou hliníkové ráfky ve sportovním designu; zadní ráfek obouvá širší pneumatiku o rozměru 150/70.
Guzzi V7 Stone je vybavena 1 velkým budíkem. Všechny jízdní údaje zobrazuje LCD displej: otáčky motoru, rychlost, celkový nájezd kilometrů, částečný a denní výlet (automaticky vynuluje po 8 hodinách po vypnutí), čas vypnutí, okamžitá a průměrná spotřeba, teplota vzduchu a průměrná rychlost. Světla jsou kompletně osazené LED žárovkami, nový je přední světlomet včetně funkce denního svícení.
Nový systém proti prokluzu zadního kola MGCT (Moto Guzzi Traction Control) je nastavitelný na dvě úrovně citlivosti. První citlivost je nastavena pro jízdu na mokrém nebo kluzkém asfaltu a druhá je navržena tak, aby uspokojila sportovní jízdu v bezpečných podmínkách na suchých silnicích. Kontrolu trakce můžete úplně vypnout.
Multimediální platforma Moto Guzzi je dostupná jako volitelné příslušentví pro V7 Stone. Multimediální systém vám umožní připojit motorku k vašemu smartphonu. Díky vašemu smartphone (iPhone nebo Android), do kterého zdarma stáhnete Motto Guzzi aplikaci v App Store nebo Google Play, začnete telefon používat jako multifunkční počítač. Připojení Bluetooth umožňuje současné zobrazení pěti parametrů podle vašeho výběru najednou, vybraných z rozsáhlé nabídky včetně rychloměru, otáčkoměru, okamžitého výkonu, okamžitého točivého momentu, okamžité a průměrné spotřeby paliva, průměrné rychlosti a napětí baterie, podélného zrychlení. Funkce "Eco Ride" pomáhá omezovat spotřebu paliva a udržovat ekologicky kompatibilní jízdní dráhu a poskytuje stručné zhodnocení výsledků získaných během jízdy.
Copyright © Michal Fučík