Aprilia RS 660 Extrema

299 900 Kč
Parametry

Amore na první pohled, co?

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku, vy tuhle!

Aprilia RS 660 Extrema je nejsportovnější mašinou série RS 660. Díky výbavě a úpravám se podařilo stáhnout její suchou váhu na výslednou hodnotu 166 kilo. Aprilia tím nastavuje novou laťku, pokud jde o poměr hmotnosti a výkonu. Jde totiž o rekord v této objemové třídě. Kromě standardní elektroniky má RS 660 Extrema ještě software, který vám umožní přehodit klasické schéma řazení na reverzní okruhové, a to bez jakéhokoli montování. To se vám bude na okruhu líbit!

 

Podle čeho Aprilia RS 660 Extrema poznáte?

Aprilia RS 660 Extrema má barevné schéma nazvané Checkered flag, které kombinuje zelené a černé detaily ve tvaru šachovnicové vlajky s bíločervenou barvou karoserie a červenými disky. Další viditelnou změnou RS 660 Extrema oproti základní verzi RS 660 výfukový systém SC Project s karbonovým tlumičem umístěným na pravé straně, ne pod motorem. Výfuk má držák tlumiče z černého eloxovaného hliníku, který umožňuje odstranit stupačky spolujezdce a stáhnout tím váhu ještě níže. K celkovému snížení hmotnosti přispěly také karbonové blatníky. Závodní DNA Aprilie RS 660 Extrema podtrhuje jednomístná kapotáž zádi. Sedadlo spolujezdce je součástí dodávky této mašiny, která je na silnici homologovaná jako dvoumístná.

 

Bude to lítat, garanzia!

Je to pár let, co Aprilia upravila přední půlku motoru V4 s objemem 1100 ccm, které pohání Aprilii RSV4 a Tuono V4. Výsledkem je dvouválec objemu 660 ccm. I když motor dusí limity EURO 5, přesto ho v Aprilii naladili na 100 koní! Pro srovnání: Yamaha MT-07 maximum 75 koní, Benelli v tomto objemu 76 koní. Ducati Monster má sice o 11 koní víc, ale díky daleko většímu motoru. Stejný případ je KTM Duke 790. V podstatě všechny konkurenční motory stejné koncepce jsou větší, takže se nemůžeme moc divit, že Aprilia svůj výkon nabízí v 10 500 otáčkách. U sportovní kapotované motorky to ničemu nevadí. Zvlášť, když je k dispozici 90 % krouťáku už od 6250 otáček. Vrcholných 67 Nm dosahuje motor v 8500 a už 80% krouticího momentu je k dispozici od 4000 otáček.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Tím, že je motor přední půlka jedenáctistovkové V4, logicky s ní sdílí rozměry vrtání, konstrukci válců, hlav, pístů, tvar spalovacího prostoru válce nebo sání. Všechny ostatní díly nového motoru s horizontálně dělenou skříní jsou kompletně přepracované, včetně dutých vačkových hřídelí se 4 ventily na válec a jejich řetězového rozvodu. Motor je v rámu skloněný víc dopředu. Jedním z důvodů je větší vzdálenost jezdce, na kterého tolik nesálá teplo. Prospívá to také správnému rozložení hmotnosti v motorce.

 

Tak tahle bude trhat asfalto z circuito da corsa

Jednoznačný trumf téhle mašiny je poměr výkonu motoru a celkové hmotnosti. Aprilie RS 660 Extrema váží pouhých 166 kg suché váhy. Jak už bylo zmíněno, jedná se o rekord v této objemové třídě. 6i stupňová převodovka používá elektronickou rychlospojku pro řazení nahoru i dolů. Jejich quickshifter chválí všichni, kdo ho na vlastní kůži vyzkoušeli. Jeho epesní fungování potvrzuje jak náš capo di tutti capi Radek, pochvala na něj zazněla i v recenzi na Aprilii RSV4 od Tommyho. Nadšení z jeho fungování hlásil taky Pepa Sršeň, když si RSV4 půjčoval na testování na brněnském okruhu

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí…

Důmyslně postavený dvouválec Aprilia 660 ccm snižuje celkovou hmotnost, je totiž nosnou součástí rámu motorky. Přímo na motor je vzadu zavěšená oboustranná hliníková kyvná vidlice. Konstruktéři věnovali zvláštní pozornost hlavě řízení kvůli nezbytné pevnosti. Pořádným rejdem mysleli na každodenní použití Aprilie RS 660 ve městě. 1370 mm rozvoru značí hodně krátkou stavbu, úhel hlavy řízení je 24,1°. Vepředu Aprilia nasadila 41milimetrovou vidlici Kayaba- nabídne vám možnost ladění odskoku, komprese a předpětí. Vzadu je tlumič bez nastavení komprese, který pracuje s oboustrannou hliníkovou kyvnou vidlicí. Brzdy jsou Brembo M 4.32, vepředu s dvojicí kotoučů o průměru 320 mm. Brzdový systém má pancéřové hadice a radiální pumpu.

 

Elettronica bude váš guardiano

V motorce nechybí náklonové ABS od Bosch. Elektronický balíček jízdních asistentů APRC-Aprilia performance ride control pro svoje fungování používá data z šestiosé měřící jednotky Bosch IMU. Mezi jízdními asistenty nechybí kontrola trakce, wheelie, oboustranné rychlořazení, tempomat, nastavitelná motorová brzda a možnost volit různé motorové mapy. RS 660 nabídne pět jízdních režimů:  Commute pro každodenní jezdění v provozu,  sportovní Dynamic a okruhový Challenge. K tomu máte ještě dva kompletně nastavitelné režimy: Individual  určený pro silnice, Time Attack zase pro okruh. Kromě standardní elektroniky RS 660 má Aprilia RS 660 Extrema navíc software, díky kterému elektronicky přehodíte klasické schéma řazení na reverzní okruhové, a to bez jakéhokoli montování. Všechny zmíněné funkce nastavíte přes dobře známý TFT panel a nové ovladače s křížovými tlačítky na pravé straně řidítek.

 

Neumí vařit. Jinak zvládá všechno!

Aprilia RS 660 Extrema je vybavená lehkou lithiovou baterií a má ještě zepár užitečných vychytávek v základní výbavě: konektivitu s mobilním telefonem s navigací a okruhový software pro quickshifter. Fungl nové jsou přední LED světla včetně funkce Cornering Lights, což je dodatečné přisvěcování vnitřního poloměru zatáčky.

 

Srovnání jízdní pozice s konkurenty

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na ni díváte?

Motor

Typ:
Řadový dvouválec chlazený kapalinou
Zdvihový objem:
659 ccm
Výkon motoru:
100 hp při 10 500 ot/min
Točivý moment:
67 Nm při 8500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Výfuky:
homologovaný výfukový systém SC Project s karbonovým tlumičem
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem
Sekundární převod:
řetěz

Podvozek

Rám:
hliníkový dvojitý páteřový
Rozvor:
1 370 mm
Sklon:
24.1 °
Přední odpružení:
Kaybaba průměr 41 mm nastavitelný odskok, komprese a předpětí
Přední zdvih:
120 mm
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso II 120/70ZR17
Zadní odpružení:
tlumič Kayaba, oboustranná hliníková kyvná vidlice
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní pneu:
Zadní pneu: Pirelli Diablo Rosso II 180/55ZR17
Přední brzdy:
2x 320mm poloplovoucí kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo M4-32 Monoblock, Bosch Cornering ABS
Zadní brzdy:
220 mm kotoučová brzda, Bosch Cornering ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
15 litrů
Suchá hmotnost:
166 kg
Barva motorky:
Checkered flag
Přístroje:
Barevný TFT displej
Záruka:
2 roky
Provedení:
Jednomístné, sedlo spolujezdce ve výbavě motorky
Výška sedla:
820 mm
Vybavení:
Šestiosá inerciální jednotka Bosch IMU, balíček APRC obsahující ATC (kontrola trakce), AWC (řízení kol), AEB (brzdění motorem), AEM (mapy motoru) a ACC (tempomat). 5 jízdních režimů (2 přizpůsobitelné) Software pro obrácené řazení. Náklonové ABS, LED světla s funkcí Cornering

299 900 Kč včetně DPH

Chci koupit