Na veletrhu Verona Motor Bike Expo představila Moto Guzzi novou Guzzi V7 Stone Ten. Tato speciální edice oblíbené Guzzi V7 připomíná deset let od vzniku komunity majitelů motorek s orlem ve znaku: The Clan Moto Guzzi. Klan nabízí svým členům exkluzivní výhody. Neváhejte a přidejte se do něj také. Neustále rostoucí komunita klanu má nyní přes 50 000 členů po celém světě. První kusy této výroční edice Moto Guzzi V7 dorazí na český trh v průběhu dubna 2024.
Moto Guzzi V7 Stone Ten poznáte podle sportovního vzhledu. Černobílý šachovnicový pruh je inspirovaný logem klanu. Táhne se podél horní části nádrže s červeným okrajem a lemuje černě lakovaný povrch. Na bocích je nádrž leskle bílá barva, která kontrastuje s černou barvou bočních panelů. Sportovní styl Moto Guzzi V7 Stone Ten podtrhují červeně lakované pružiny zadních tlumičů a červené prošívání na sedle. Červené je i tovární logo orla na bocích nádrže a nápis Moto Guzzi na obou ráfcích. Speciální edici prezentuje ediční štítek na středu řídítek. Vybavená je zrcátky v koncích řídítek, černým eloxovaným víčkem palivové nádrže vyrobeným z hliníku. Sportovní vzhled mašiny korunuje výfukový systém Arrow.
Motor Moto Guzzi Twin 850 má grafitově zbarvené kryty hlavy válců a kryty škrticích klapek z černého eloxovaného hliníku. Aktuální verze motoru dává maximální výkon 66,5 koní při 6700 otáčkách díky spojení s výfukovým systémem Arrow. Nejvyšší točivý moment díky němu narostl ze 73 Nm na maximálku 75 Nm v 4900 otáčkách. Důležitý je průběh křivky točivého momentu: víc než 80 % je ho k dispozici už ve 3000 otáčkách. Vstřikování paliva zajišťuje systém od Marelli, ovládaný elektronickou řídící jednotkou. S přívodem pomocného vzduchového systému v hlavicích, kombinovaný s trojvazným katalyzátorem, dvojitým kyslíkovým senzorem dvouválec Moto Guzzi V7 plní emisní standard EURO 5.
Guzzi pro poslední generaci V7 upravila celý podvozek, aby se zvýšila jízdní stabilita motorky a naladění podvozku odpovídalo silnějšímu motoru. Kompletně nové je zavěšení zadní nápravy. Nové zadní tlumiče mají větší zdvih, jsou robustnější a uložené jsou pod větším sklonem. Nové silentbloky ve stupačkách pro oba jezdce snižují přenos vibrací od motoru. Spolujezdec ocení pohodlné místo k sezení díky přesunu footpegů dolů a dál dopředu. O bezpečné brždění se stará dvoukanálový systém ABS a třmeny Brembo. Nové jsou hliníkové ráfky ve sportovním designu; zadní ráfek obouvá širší pneumatiku o rozměru 150/70.
Nový systém proti prokluzu zadního kola MGCT (Moto Guzzi Traction Control) je nastavitelný na dvě úrovně citlivosti. První citlivost je nastavena pro jízdu na mokrém nebo kluzkém asfaltu a druhá je navržena tak, aby uspokojila sportovní jízdu v bezpečných podmínkách na suchých silnicích. Kontrolu trakce můžete úplně vypnout.
Guzzi V7 Stone je vybavena 1 velkým budíkem. Všechny jízdní údaje zobrazuje LCD displej: otáčky motoru, rychlost, celkový nájezd kilometrů, částečný a denní výlet (automaticky vynuluje po 8 hodinách po vypnutí), čas vypnutí, okamžitá a průměrná spotřeba, teplota vzduchu a průměrná rychlost. Světla jsou kompletně osazené LED žárovkami. Přední světlomet má funkci denního svícení.
Multimediální platforma Moto Guzzi je dostupná jako volitelné příslušentví pro V7 Stone Ten. Multimediální systém vám umožní připojit motorku k vašemu telefonu. Propojení je možné s operačními systémy iPhone nebo Android tak, že si zdarma stáhnete Motto Guzzi aplikaci v obchodech IStore nebo Google Play. Připojení Bluetooth umožňuje současné zobrazení pěti parametrů podle vašeho výběru najednou, vybraných z rozsáhlé nabídky včetně rychloměru, otáčkoměru, okamžitého výkonu, okamžitého točivého momentu, okamžité a průměrné spotřeby paliva, průměrné rychlosti a napětí baterie, podélného zrychlení. Funkce "Eco Ride" pomáhá omezovat spotřebu paliva a udržovat ekologicky kompatibilní jízdní dráhu a poskytuje stručné zhodnocení výsledků získaných během jízdy.
Copyright © Michal Fučík