Moto Guzzi Stelvio radar

419 900 Kč
Parametry

Každá cesta s ním má svůj příběh

Právě sledujete druhou generaci cestovního endura Stelvio od Moto Guzzi. Jeho první generace se vyráběla v letech 2007 až 2016 a poháněl ji dvouválec o objemu 1151 cm. Aktuální Stelvio pohání motor Compact blok, stejný jako má silniční cesťák Guzzi V100 Mandello. Obě dvě mašiny totiž továrna vyvíjela souběžně. Sdílí spolu motor a mají podobné tvary, ale techniku a ergonomii mají rozdílnou. Stelvio bude dostupné ve dvou barevných schématech: černo šedém Nero vulcano a žluto stříbrném schématu Giallo Savana. První kusy Stelvia vybavené radary dorazí do ČR v průběhu v průběhů června. Prodejní cena pro český trh zatím nebyla stanovená.

 

Správná mašina má svou duši...

 

Aerodynamika formovaná větrem

Design přední části mašiny nezapře jednotnou designovou linku s V100 Mandello, tím ale jejich podobnost končí. Stelvio má kompletně jinak řešenou aerodynamiku. Nenajdete na něm žádné boční výklopné deflektory, ale vyšší a rozměrnější plexi s elektrickým ovládáním jeho výšky v rozsahu 70 milimetrů, které můžete nastavovat do rychlosti 150 km/h.  Odladění aerodynamiky mašiny vyžádalo přes 1 500 hodin počítačových simulací a nespočet testů v továrním větrném tunelu Moto Guzzi.  Konstruktéři Stelvia intenzivně ladili tvar jeho předního štítu tak, aby odkláněl proud vzduchu mimo tělo jezdce a zároveň nevytvářel turbulence zezadu za ním.

 

Stelvio: Od serpentin po offroad bez kompromisu

Ergonomie jízdní pozice je daná upraveným rámem z ocelových trubek, který používá motor jako nosný prvek. Vepředu má rám Stelvia 4 montážní body, což přináší o 20% vyšší tuhost rámu. Rozvor náprav je 1520 mm, v kombinaci s úhlem hlavy řízení 25,6° dodávají agilitu a stabilitu při průjezdu zatáček. Cestovní charakter Stelvia potvrzuje pohodlné a velkoryse dimenzované sedlo umístěné ve výšce pouhých 830 mm nad zemí. To zajišťuje aktivní jízdní pozicí, která udržuje vzpřímená záda a mírně pokrčené nohy. Stelvio má široká hliníková řídítka tvarované pro řízení v terénu. Zároveň poskytují uvolněnější cestovní pozici při jízdě na silnici. Nádrž má objem 21 litrů, ale ve střední části je Stelvio úzké. Razantní vykrojení usnadňuje jeho ovládání na parkovišti s nohama na zemi a při jízdě ve stoje ve volném terénu. Celková hmotnost Moto Guzzi Stelvio včetně provozních kapalin je 246 kilogramů, suchá hmotrnost mašiny je 222 kilo.

 

Forza v každém otočení zápěstím

Kompaktní vodou chlazený vidlicový dvouválec s rozvodem DOHC a čtyřmi ventily na válec Stelvio sdílí s V100 Mandello. Motor má úhel rozevření válců 90 stupňů je uložený podélně, tedy s klikou v ose jízdy. Objem motoru je 1 042 cm3, maximální výkon 115 koní dosahuje v 8 700 otáčkách. Maximálka točivého momentu má hodnotu 105 Nm, k dispozici je v 6 750 otáčkách, přičemž 82% krouťáku je k dispozici už ve 3500 otáčkách za minutu. Omezovač otáček zasáhne při dosažení 9 500 otáček.

 

Stelvio: Maestro serpetin

Rozvod DOHC s vahadlem umožnil použít ostřejší vačkové profily. Tato konstrukce zároveň zvyšuje účinnost spalování a zamezuje plýtvání paliva. Přispívá k tomu elektronický plyn Ride-by-wire a jízdní režimy. Rotace hlav válců umožnila vytvořit výfukový systém se dvěma hladce zakřivenými svody, které splývají do dvojité koncovky. Kromě toho jsou svody opatřeny ochrannými štíty, které odvádí proud horkého vzduchu pryč od nohou jezdce. Šestistupňová převodovka prošla revizí, jejímž výsledkem je ještě hladší a plynulejší řazení. Toho bylo dosaženo přemístěním závlačky z primárního hřídele převodovky na spojku, čímž se zlepšila její tlumicí schopnost a celkový chod. Obousměrný quickshifter je dispozici jako příslušenství, jeho poslední generace má přepracovanou elektroniku.

 

Pohyb bez hranic: Stelvio liberta

Sekundární přenos hnací síly motoru využívá hliníkovou jednostrannou kyvnou vidlici s kardanem umístěnou na levé straně mašiny. Ve srovnání s Guzzi V100 Mandello byla vidlice kompletně zesílená, aby se přizpůsobila používání v terénu. Minimální odstup hnacího hřídele a rozsáhlé podélné prodloužení kyvné vidlice účinně eliminovaly počáteční efekt při otevření plynu, čímž odpadla potřeba reakčních tyčí na kyvné vidlici. Výsledkem je plynulá jízda během zrychlování i zpomalování, podobně jako u řetězového pohonu. Přitom si stále užíváte všech výhod kardanového pohonu-  minimální údržby a snadnějšího čištění po jízdě v terénu.

 

Stabilita v každém momento. Sicuro guardiano!

O odpružení se vepředu stará nastavitelná vidlice Sachs o průměru 46 mm, nastavit si můžete odskok a předpětí. Zadním tlumič KYB má stejné možnosti nastavení. Předpětí zadního tlumiče pohodlně ovládáte pomocí ručního ovladače. Na obou stranách je zdvih 170 milimetrů. Brzdový systém dodalo Brembo, a jedná se o dvojici monoblokových čtyřpístů vepředu s kotouči o průměru 320 milimetrů. K dispozici je dvoukanálové ABS s funkcí brzdění v náklonu. Drátěná kola s hliníkovými ráfky o rozměrech 19 palců vpředu a 17 palců vzadu obouvají bezdušové pneumatiky Michelin Anakee adventure s enduro vzorkem, který perfektně drží i na silnicích. Forza v každém zatáčení, garanzia!

 

Stelvio: Pět režimů, nekonečné dobrodružství

Stelvio je vybavené elektronickým plynem Ride-by-wire. K dispozici je pět různých jízdních režimů: Touring, Rain, Street, Sport a Off-Road. Každý režim nabízí tři různé motorové mapy, čtyři úrovně kontroly trakce, tři úrovně brzdného účinku motoru a dvě úrovně ABS. V balíku elektronických jízdních asistentů má také řídicí jednotku Marelli 11MP s šestiosou inerciální platformou. Díky akcelerometrům a gyroskopům měří náklony, zrychlení, zpomalení a pohyb v 6i osách, z čehož vyhodnocuje pozici mašiny vůči povrchu. Zaznamenává a analyzuje vstupy z jízdy a přenáší tato data do řídicí jednotky, která následně podle potřeby optimalizuje parametry řízení. Šestiosá platforma umožňuje využít plný potenciál náklonového ABS vyvinutého ve spolupráci Moto Guzzi se společností Continental.

 

First class travel Stelvio

Ve své základní výbavě má Moto Guzzi Stelvio kompletní LED osvětlení včetně denního svícení (DRL), systém přisvěcování do zatáček a USB port umístěný vedle přístrojového panelu s 5i palcovým barevným TFT displejem, který nabízí řadu informací, jako je stav paliva, teplota vzduchu a chladicí kapaliny, ukazatel zařazeného převodového stupně, zbývající dojezd a okamžitá spotřeba. Mezi volitelné příslušenství patří multimediální platforma Moto Guzzi MIA, umožňující propojení vašeho telefonu s mašinou pomocí Bluetoothu. Moto Guzzi MIA umožňuje správu hlasového asistenta, telefonních hovorů a hudby pomocí ovládacích prvků na řídítkách a umí i navigační funkci. Po nastavení cíle na vašem smartphonu zobrazí navigační trasu z navigace přímo na přístrojovém panelu Stelvia.

 

Stelvio: Guardiano della strada

Aktuální generace Stelvia je první mašina Moto Guzzi za celou její historii vybavená radary.  Dvojice radarů vpředu a vzadu umožňují do balíku elektronických vychytávek přidat adaptivní tempomat FCC, varování jezdce před kolizí FCW, varování před objekty v mrtvém úhlu jezdce BLIS nebo asistenta pro změnu jízdního pruhu LCA. Moto Guzzi Stelvio s radary je mání jako druhá varianta mimo základní verzi Stelvia.

 

Personalizza con passione svoje Stelvio

Systém uchycení zavazadel Stelvia je důmyslně propracovaný, takže se mašina obejde bez pomocných rámů. Připevnění kufrů je hračka – stačí zvednout sedadlo spolujezdce a zasunout háčky kufrů do určených otvorů. Boční pevné kufry mají objem 30 a 29 litrů, zadní Top case je k mání ve dvou velikostech, v základním kufru nacpete 37 litrů bagáže, do Top Case XL dokonce 52 litrů. Pořídit si můžete vyhřívání sedla jezdce i spolujezdce zvlášť, vyhřívané gripy řídítek, padací rámy nebo centrální stojan. Z elektronických vychytávek Guzzi nabízí obousměrný quickshifter, monitoring tlaku pneumatik TPMS, imobilizér, multimediální platformu Moto Guzzi Mia nebo další USB port instalovaný pod sedlo. Tahle parta z Mandello del Lario spolehlivě vyladí vaše Stelvio a vás obleče od hlavy až k patě.

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

100-150hp

Motor

Typ:
Dvouválec Compact block, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
1042 ccm
Vrtání x zdvih:
96 x 72 mm
Výkon motoru:
115 HP při 8700 ot./min
Točivý moment:
105 Nm při 6750 ot./min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová, quickshifter jako volitelné příslušenství
Sekundární převod:
kardanová hřídel
Spojka:
Antihoppingová hydraulická

Podvozek

Rám:
ocelový trubkový
Rozvor:
1520 mm
Sklon:
25,6
Přední odpružení:
plně nastavitelná vidlice Sachs, průměr 46 mm
Přední zdvih:
170 mm
Přední ráfek:
Hliníkový ráfek s drátěným výpletem, 3x19
Přední pneu:
Michelin Anakee adventrure 120/70- R19
Zadní odpružení:
Nastavitelný tlumič Kaybaba, hliníková jednostranná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
170 mm
Zadní ráfek:
Hliníkový ráfek s drátěným výpletem, 4,50 x17
Zadní pneu:
Michelin Anakee adventrure 170/60- R17
Přední brzdy:
2x 320mm plovoucí disky, radiální třmeny Brembo s náklonovým ABS
Zadní brzdy:
280 mm disk, dvoupístkový třmen Brembo s náklonovým ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
21 litrů
Suchá hmotnost:
222 kilo
Barva motorky:
Nero vulcano, Giallo savana
Přístroje:
Plnobarevný 5" TFT displej
Záruka:
2 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
830 mm
Vybavení:
Full LED blinkry a světlomety s DRL, elektricky nastavitelné plexi, tempomat, chrániče rukou, Šestiosá inerciální platforma IMU, náklonové ABS, kontrola trakce, jízdní režimy, přední a zadní radar, adaptivní tempomat FCC, varování před kolizí FCW, varování před objekty v mrtvém úhlu BLISz, asistent pro změnu jízdního pruhu LCA

419 900 Kč včetně DPH

Chci koupit