Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Ducati rozšiřuje svou sérii enduro motorek DesertX o variantu Discovery. DesertX Discovery cílí na touringový segment long distance travel společně s adventure enduro. Tomu odpovídá jeho výbava: touringový čelní štít, padací rámy, kryty motoru, chladiče a vodní pumpy a hliníkové boční kufry. DesertX pohání vodou chlazený dvouválec Testastretta 11°. Stejný motor má Multistrada V2, SuperSport, Monster nebo Hypermotard. Takže 110 koní už máte, tomu přidejte robustní rám, plně nastavitelný offroad podvozek se zdvihy 230 mm vepředu a 220 mm vzadu. Nechybí motorové jízdní režimy, Ducati Multimedia Systém, Turn by turn navigace, vyhřívané rukojeti řídítek a plnobarevný TFT displej orientovaný na výšku, což usnaďňuje jeho čtení při jízdě ve stoje. Dostupný je od července 2024 v barevném schématu Discovery, které kombinuje klasické Ducati barvy.
Ducati DesertX Discovery má motor naladěný na maximální výkon 110 koní, kterého dosahuje v 9 250 otáčkách. Maximální hodnota kroutivého momentu je 92 newtonmetrů dostupných v 6 500 otáčkách. V porovnání s Multistradou V2 je maximálka o tři koně a dva newtonmetry menší, po úpravách nastupuje vrchol krouticího momentu o 250 otáček dříve. Ten výkonový rozdíl nebude nijak extra poznat, s celkovým projevem motoru daleko víc udělá převodovka. Je nově navržená s ohledem na offroad jezdění, používá kratší kvalty. Jednička je kratší o 14,3 %, dvojka o 8,7 % a o něco kratší jsou i zbývající rychlosti s výjimkou šestky, která si zachovala správnou délku pro silniční přesuny. Motor v rámci úprav prošel odtučňovací kúrou a shodil necelé 2 kila ze své původní váhy. Motor je propojený se 6i stupňovou převodovkou s oboustranným quickshifterem.
Přední 21“ kolo má vidlici Kaybaba o průměru 46mm se zdvihem 230 milimetrů. Zadní osmnáctka používá monoshock Kayaba se zdvihem 220 milimetrů. Přední i zadní odpružení je plně nastavitelné. Drátěné ráfky jsou ready na bezdušové pneumatiky. DesertX Discovery je homologovaný pro použití všech druhů pneumatik od čistě silničních přes univerzální až po opravdu ostrý drapák- v odpovídajícím rozměru 90/90 a 150/70. O zpomalení 210 kilogramů vážícího DesertuX Discovery se starají brzdy Brembo s náklonovým ABS. Přední dvojici radiálních třmenů M50 na 320mm kotoučích ovládá axiální pumpa s nastavitelnou páčkou, nastavit si můžete samozřejmě i hydraulickou spojku na straně druhé, vzadu je 265mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Ten má také nastavitelný ovládací prvek- na brzdovém pedálu najdete otočný trn se dvěma polohami vyšší, nižší. Samozřejmostí jsou rozměrné stupačky s vyjímatelnou gumou. DesertX je navržený pro volný pohyb při jízdě ve stoje v terénu stejně jako pro pohodlí při dlouhých přesunech po silnici. Sedlo je vysoké 875 milimetrů nad zemí, ale díky úzké stavbě v přední části by neměl být problém dosáhnout na zem. Pokud ano, ve značkovém příslušenství je dispozici o centimetr nižší sedlo.
Cagiva Elefant, Edi Orioli a jejich úspěchy na rally Dakar, vzpomínáte? DesertX Discovery v sobě nezapře svoje rallye kořeny ani náhodou. Ergonomie je připravená jak pro jízdu v sedle, tak pro jízdu ve stoje. Silný rám, offroadový podvozek s oboustrannou zadní kyvnou vidlicí a pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STM, světlá výška 25 cm od země, padací rámy, ochranné kryty motoru a chladiče, to všechno z něj dělá čistokrevnou expediční mašinu. A ktomu motor o výkonu 110 koní na 210 kila suché váhy, pohodlné sedlo i pro spolujezdce.
Elektronická výbava Ducati DesertX Discovery je skutečně našlapaná. To je dobrá zpráva pro všechny, kteří si nejsou úplně jistí v sedle a stupačkách. U offroadově laděného stroje je vždy citlivým tématem ABS, které je v případě Ducati DesertX Discovery přepínatelné do tří úrovní zásahů do jízdy. Ta poslední je nejbezpečnější s náklonovou funkcí a je určená pro jízdu po silnici, prostřední umožní částečný prokluz zadního kola, přitom předek hlídá bez ohledu na náklon a level 1 vypne ABS na zadním kole úplně. Plus je tu bonus v možnosti vypnout ABS úplně a co je hlavní, mělo by to jít přímo jedním jediným stiskem. Takto jednoduše to přehodíte v případě, že budete mít nastavený jízdní režim Enduro nebo Rally.
DesertX Discovery má celkem šest jízdních režimů. Kromě výše zmíněných režimů Enduro a Rally jsou tu ještě režimy Wet, Urban, Touring a Sport. Sport nabídne maximální výkon motoru 110 koní s přímou reakcí na plyn a odpovídajícím nastavení elektroniky. Touring má jemnější odezvu na plyn a výkon omezený na 95 koní, Urban má snížený výkon na 75 koní. Jízdní režim Wet sice nabídne 95 koní, nicméně k mírné odezvě na plyn přidává maximální ostražitost ostatních elektronických jízdních asistentů. Jízdní režim Enduro má také výkon 75 koní s přímou odezvou na plyn pro překonávání překážek a k tomu samozřejmě adekvátně nastavené ostatní jízdní asistenty. Rally režim nabídne v terénu veškerý potenciál stroje: maximální výkon motoru, přímou odezvu na plyn, vypnuté wheelie, omezenou trakci a ABS v nejvolnějším režimu. Přednastavené hodnoty úrovně jednotlivých jízdních asistentů u jízdních režimů si můžete upravit podle vlastních požadavků na barevném TFT displeji.
Ducati DesertX byla první mašina vybavená barevným displejem orientovaným na výšku. Je to kvůli tomu, aby na něj jezdec dobře viděl vsedě i ve stoje. Displej má dva režimy zobrazení provozních parametrů. Standardní rozlišení nabídne klasické údaje jako rychlost, otáčky, rychlost, palivo a další. Rozlišení Rally je optimalizované na navigaci a můžete v něm manuálně ovládat tripmaster jako na rallye speciálech. Díky Ducati multimedia systému spárujete displej mašiny s vaším telefonem a tím získáte třetí režim zobrazení- turn-by-turn navigaci. Světla DesertX Discovery jsou kompletně LED, přední světlomety mají denní režim svícení, blinkry mají funkci samovypínání.
Tovární výbavu DesertX Discocery můžete dovybavit z bohaté nabídky příslušenství v jejich konfigurátoru. Vybrat si můžete jak z předchystaných paketů příslušenství (Sport nebo Urban), tak můžete kombinovat jednotlivé příplatkové prvky podle gusta. K dispozici máte jednodílné rally sedlo nebo zadní hliníkový kufr. Nechybí závodní tlumič výfuku nebo přídavná světla … Kromě příslušenství pro vás má Ducati nachystaný kompletní apparel patřičně barevně sladěný s DesertemX- kalhoty, bundu, boty, helmu, rukavice na jezdění. V nabídce apparelu jsou samo i trika, mikiny a kšiltovky na běžné nošení.
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky