Cena uvedena včetně 21% DPH
Ducati faceliftovala design sportovní verze Scramblera 2G s motorem objemu 800 ccm- Scrambler Full Throttle. Jeho aktuální generace pro sezonu 2025 kombinuje černou barvu s tmavě zlatou grafikou na nádrži a zlatými koly. Zbytek techniky Scramblera Full Throttle, výbava i podvozek zůstávají stejné, jako u jeho předchozí generace. Nově zbarvený Scrambler Full Throttle 2025 bude dostupný od prosince 2024 ve verzi s motorem splňujícím emisní normu EURO 5+.
Stejně jako předchozí generace si Full Throttle bere inspiraci z prostředí amerických závodů Flat Track. V porovnání s Iconem má Scrambler Full Throttle níže posazená řídítka a celkově sportovnější jízdní pozici. Scrambler Full Throttle je vybavený laděným tlumičem výfuku Termignoni a obousměrným quickshifterem. Na bočních tabulích pod sedlem zůstává číslo 62, což je ročník uvedení prvního Scramblera Ducati na trh. Sportovní charakter modelu Full Throttle podtrhuje sportovně vyhlížející potah sedla, speciální lakování a černá povrchová úprava krytů výfuku a bočních plastů. Styling dotahuje kratší přední blatník, zadní kolo bez blatníku a hliníkové ráfky inspirované designem kol závodních motorek a automobilů ze 70. let.
Na první pohled si Scrambler zachovává svoje charakteristické linie. Původní křivky oživila Ducati výraznějším předním světlometem s denním svícením DRL. Světlomet má kompletně LED světla a svoje charakteristické písmeno X. Upravený je i tvar zadního světlometu, což souvisí se změnami sedlové konstrukce. Kompletně nový je celý výfukový systém, který nechává víc odkrytý motor a Full Throttle má tlumič výfuku Termignoni. Ráfky mají nový design, průměry 18" vepředu a 17" vzadu zůstávají stejné jako u předchozí generace.
Nový Scrambler Full Throttle je poháněný vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem Desmodue o výkonu 73 koní. Motor je zasazený v příhradovém rámu. Díky úpravám je rám podstatně lehčí, spolu s dalšími změnami přispěl k celkovému snížení provozní hmotnosti Scrambleru o 4 kila. Celková suchá hmotnost nového Scrambleru je 170 kilo. Motor má kompaktnější osmikotoučovou spojku s přesnějším řazením, je lehčí o 2,5 kila oproti předchozí generaci. Scrambler Full Throttle 2G 2025 je vybavený obousměrným quickshifterem.
Nejviditelnější změnou je nová přístrojová deska se 4,3palcovým plnobarevným TFT displejem. Do výčtu elektronické výbavy Scrambleru od sezony 2023 přibývá Ride by Wire se dvěma jízdními režimy (Road a Rain). Poprvé se v něm objevují elektronické jízdní asistenty: kontrola trakce a ABS s funkcí cornering. Elektronika Scrambleru je ready na instalaci Ducati multimédia systému, který je k dispozici v příslušenství. Dvoumístné sedlo je ve výšce 795 mm od země. Ve značkovém příslušenství je k mání jeho snížená verze- ta je 780 mm od země.
Přední vidlice i zadní pružící jednotka Kaybaba mají shodné zdvihy 150 mm. Zadní pružící jednotka už není vystrčená na levou stranu motorky, přestěhovala se doprostřed před zadní kolo. Díky centrální pozici se musela upravit také zadní kyvná vidlice. Mírně se zvětšil úhel řízení, což by mělo zpříjemnit jízdu ve městě. Brzdové třmeny Brembo se vepředu zakusují 4 pístky do kotouče o průměru 330 mm, vzadu má kotouč průměr 245 mm a brzdí ho dvoupístkový třmen. Scrambler Icon je obutý do pneumatik Pirelli MT60 RS.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati i jejich Scramblery funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. V konfigurátoru Scrambleru si vybereš pro svůj nový Full Throttle příslušenství: dopřeješ si třeba závodní výfuk Termignoni a doladíš si ho od zrcátek přes drátěná kola, kryty nebo příplatková sedla až po zadní hliníkový kufr. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík