Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Ducati Multistrada V2 je kompletně nová mašina postavená kolem nedávno představeného motoru Ducati V2. Jde o nejlehčí dvouválcový motor za celou tovární historii, váží pouhých 54,4 kilo. V rámci úprav přišel o desmodromické rozvody, k pohybu ventilů používá klasické pružiny. Servisní interval kontroly vůle ventilů je díky tomu v prodlouženém intervalu 30 000 km. Stejné motory pohání také Panigale V2 a Streetfightery V2. V Multistradách je motor výkonově optimalizovaný pro cestování, má snížený maximální výkon a je jinak zpřevodovaný. Původní příhradový rám i v této mašině nahradil hliníkový monokok. Multistrada V2 si i v poslední generaci zachovala původní rozměry kol: 19“ vepředu a 17“ vzadu. Podle analýzy aktuálních konkurenčních biků je Multistrada V2 2025 nejlehčí cestovní motorka se středním objemem motoru. Ducati Multistrada V2 2025 je dostupná pouze v červené Ducati barvě. První kusy dorazí do ČR už počátkem roku 2025.
Menší a agresivnější světla jsou inspirovaná Multistradou V4 i současnou Panigale V4 a V2. Velký důraz byl při vývoji kladený na aerodynamiku a tepelný komfort. V bočních plastech jsou integrované průduchy přivádějící vzduch k nohám jezdce. Přívod vzduchu omezuje sálání tepla od motoru na tělo jezdce. Výškově nastavitelný štít má průduch eliminující turbulence. Po stranách má ještě přídavné krycí plochy, které odvádějí vzduch do boku od mašiny. Výška předního plexi se dá snadno ovládat jednou rukou. V nabídce příslušenství je menší sportovní i větší touringová varianta předního plexi štítu.
Multistrada V2 sdílí motory s Panigale V2 a Streetfighterem V2. Nový dvouválec Ducati pojmenovala minimalistickým názvem „V2“. V Multistradách dosahuje kapalinou chlazený motor o objemu 890 cm3 maximálního výkonu 115,6 koní při 10 750 ot/min, maximum krouťáku má hodnotu 92,1 Nm při 8 250 ot/min. Cestovně naladěná verze motoru je vybavená těžším setrvačníkem a silnějším alternátorem. Rozdílně je poskládaná i převodovka: s krátkou jedničkou a naopak dlouhou šestkou.
Ducati u nového dvouválce logicky ustoupila od desmodromických rozvodů s ozubenými řemeny, které nahradily klasické pružiny na ventilech a rozvodové řetězy. Kontrola vůli ventilů se provádí v intervalu 30 000 km. Motor je vybavený variabilním časováním ventilů na sací straně. Díky němu bude motor tahat ve velkém rozsahu otáček, od 3 500 do 11 000 za minutu nepadá hodnota točivého momentu pod 75 % maxima. 6ti stupňová převodovka je spojená s quickshifterem Ducati Quick Shift 2.0. Přímé spojení mezi pedálem řazení a hřídelí řazení eliminuje vůle a řazení je díky němu rychlejší a přímější.
Kompletně přepracované šasi Multistrady V2 2025 je koncepčně převzaté z Multistrady V4. Přední část rámu je kompaktní hliníkový monokok, využívající motor jako nosný prvek. K rámu i motoru je v zadní části přimontovaný příhradový podsedlový rám z ocelových trubek. K motoru je chycená i zadní oboustranná hliníková kyvná vidlice. Při mezigeneračních úpravách ergonomie Ducati věnovala velkou pozornost pohodlí. Prostornost pro nohy a trup se zvětšila pro oba pasažéry. Inženýrům Ducati se povedlo postavit velmi štíhlou mašinu, ze které snadněji dosáhnete nohama na zem. Upravené jsou kontaktní plochy pro kolena a vnitřní strany stehen pro větší pocit kontroly při vysokých rychlostech.
Díky nové ergonomii vyžaduje nová Multistrada V2 při náklonu menší námahu na řídítka a zaručuje neutrálnější chování při nájezdu do zatáček a jejich průjezdu. Aby si jezdec mohl bezpečně opřít nohy o zem, byla nová Multistrada V2 vybavena sedadlem nastavitelným do dvou poloh s výškou 850 a 830 mm od země. Kromě toho katalog Ducati Performance nabízí jako příslušenství sedadlo zvýšené na 870 mm a snížené na 810 mm.
Základní verze Multistrady V2 s mechanickým podvozkem je osazená plně nastavitelnou vidlicí Marzocchi o průměru 45 mm a zadním tlumičem Sachs, opět plně nastavitelným. Rozměry kol zůstávají shodné jako u minulé generace- 19“ vepředu a 17“ vzadu. Hliníkové lité disky jsou obuté do pneumatik Pirelli Scorpion Trail II. Vepředu i vzadu máte k dispozici 170 mm zdvihu. Brzdový systém Brembo je vybaven dvojitými předními 320mm kotouči, brzděné čtyřpístkovými třmeny Brembo M4.32 s radiální pumpou. Vzadu jedním kotoučem o průměru 265 mm. Brzdový systém je vybavený funkcí brzdění v náklonu.
Vybírat můžete z pěti přednastavených jízdních režimů (Sport, Touring, Urban, Enduro a Wet). Výkon a odezvu motoru ovládáte díky čtyřem výkonovým režimům. Jízdní režimy mají přednastavené hodnoty na předem definované úrovně pro všechny další elektronické systémy ABS Cornering, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) a Engine Brake Control (EBC), tovární nastavení elektronických jízdních asistentů si můžete upravit na míru.
Tři infomódy (Road, Road Pro a Rally) umožňují maximálně využít možnosti přístrojového panelu a měnit zobrazované informace tak, aby jezdci nabídly co nejlepší jízdní zážitek v každé situaci: Například Road Pro poskytuje informace o procentuálním využití výkonu a točivého momentu v reálném čase. Ducati Multistrada V2 je standardně vybavená tempomatem, zásuvkou USB integrovanou do přístrojové desky, brzdovým světlem Ducati Brake Light EVO. které řídí nouzové blikání při náhlém brzdění. Nová funkce Coming Home navíc udržuje potkávací světla aktivní i po vypnutí zapalování, aby osvětlovala prostor před Multistradou a usnadnila vstup domů.
Copyright © Michal Fučík
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky