Čtyři roky po uvedení poslední generace Vespy GTS továrna představila její aktuální verzi GTS 2023. Její linie a design zůstávají bez větších změn, na první pohled se od sebe minulá s aktuální verzí Vespy GTS výrazně neliší. Změny odhalí pouze cvičené oko milovníků nebo znalců těchto skútrů. V sezoně 2023 nabídne Vespa GTS nové barvy a barevná schémata. V rámci její techniky se můžete těšit na pořádnou porci vylepšení: technických a elektronických vychytávek. Vespa GTS SuperTech je dostupná ve třech barevných variantách. Matné lakování Vespy GTS SuperTech je kombinované s černým sedlem a šedými disky kol. Vespa GTS SuperTech je k mání ve tmavě modré, stříbrné a šedé barvě karoserie.
Aktuální Vespu GTS SuperTech pohání poslední generace motoru 125 iGet s elektronickým vstřikováním paliva. Maximálního výkonu 14 koní dosahuje motor při 8750 ot./min, maximálka točivého momentu je 12 Nm při 6750 ot./min. Motor je naladěný na časté rozjezdy a zastavení, které od motoru vyžadují pružnost a silný zátah. Vespa GTS SuperTech s ním vyniká při rozjezdu a zrychlování. Díky Start & Stop Systému Vespa GTS s motorem 125 iGet spotřebuje pouze 2,6 až 3 litry paliva na 100 kilometrů. Jeho poslední verze nahradila tradiční startér. Místo něj je elektronické zařízení startéru integrované přímo na klikové hřídeli motoru. Lehké pootočení plynu stačí k okamžitému nastartování motoru, což probíhá naprosto potichu.
Vespa GTS SuperTech má ve standartní výbavě dvoukanálový brzdný systém ABS, dávkuje ho poslední generace řídící jednotky ECU Bosch. Brzdový systém má nové třmeny a pumpy od Brembo. Brzdy slibují větší modularitu a výrazné zkrácení brzdné dráhy oproti jejich předchozí generaci. Odpružení skútru je komplet nové, továrna ladila hlavně přední monovzpěru, aby docílila větší stability jízdy ve vyšších rychlostech. Přední i zadní kolo Vespy GTS SuperTech má průměr 12 palců.
Celá série Vespy GTS nabídne bezklíčové ovládání. Zjednoduší vám startování motoru, otevírání sedadla a zamykání řízení. Pro všechny zmíněné úkony stačí mít klíč od Vespy ve vlastní kapse. Už nemusíte nikam strkat klíč a nic odemykat a zamykat. Původní spínač zapalování se zámkem v předchozí generaci Vespy je v aktuální nahrazený otočným knoflíkem. Motor se spouští obvyklým způsobem, pomocí tlačítka umístěného na pravém ovládacím bloku. Všechny světla- přední světlomet, zadní světlo i směrové blikače jsou modernizované a kompletně LED.
Celá série Vespa GTS 2023 nabídne širší řídítka a slibuje snadnější ovládání skútru. Máte díky nim větší jistotu řízení při vyšších rychlostech a snadněji se s ní vymotáte z parkoviště. Ve předním tunelu má Vespa GTS SuperTech zamykatelnou schránku na mobil se zásuvkou USB a osvětlením. Oceníte praktické oko pro uchycení tašky, kterou můžete snadno převézt mezi nohama díky otevřené stavbě karoserie Vespy. Vespa GTS SuperTech je vybavená plnobarevným TFT displejem, který kromě provozních parametrů zobrazuje také ikony systému konektivity Vespa MIA nebo plnohodnotnou navigaci. Ovladače skútru jsou sdružené do dvou chromových bloků vedle řídítek.
Tuhle vychytávku má Vespa GTS SuperTech v základní výbavě. Systém vám umožňuje připojit váš chytrý telefon k palubnímu elektronickému systému přes Bluetooth. VESPA MIA a její aplikaci můžete používat s operačním systémem iOS nebo Android. Aplikaci Vespa si stáhnete jednoduše z App Store nebo Google Play. Díky propojení vašeho telefonu s Vespou GTS SuperSport se na jejím displeji zobrazí upozornění týkající se příchozích hovorů a zpráv. Systém také umožňuje správu hovorů pomocí praktického joysticku na levém ovládacím bloku. Používat můžete hlasové příkazy pro volání nebo výběru hudby aktivací seznamu skladeb. Pro kompletní využití uvedených funkcí potřebujete ještě helmu Vespa Visor 3.0. K mání je jako příslušenství a má integrovaná Bluetooth sluchátka a mikrofon.