Díky vyšším zdvihům a zvýšené světlé výšce můžete s těmito skútry vyrazit i mimo asfaltové silnice. Aktivní jízdní pozice a široká řídítka zajišťují snadnou ovladatelnost. Pneumatiky s terénním vzorkem vás podrží na asfaltu, dlažebních kostkách i na polních cestách při přesunech na chatu nebo do přírody. Skútry Aprilia SR GT jsou k mání se dvěma motory iGet. Menší motor má objem 125 ccm, takže vám stačí řidičák skupiny B. Na větší motor 200 ccm už potřebujete ŘP na motorku. Obě motorové kubatury skútrů se nabízí v základní variantě SR GT a sportovní verzi SR GT Sport. Navzájem se liší barvou karoserie a disků. Použitá technika je u obou modelů skútrů SR GT stejná kromě brzd. Základní verze Aprilií SR GT mají brzdový systém CBS, verze Sport jsou vybavené ABS na předním kole.
Jízdní pozice je u SR GT v porovnání s tradičními skútry míň vzpřímená, tím pádem je víc aktivní. Za řídítky Aprilie SR GT ale můžete zaujmout různé pozice, záleží jen na vás. Můžete klidně jezdit s nohama víc vpředu na stupačkách, pro uvolněnější jízdní styl na delší cesty. Ta variabilita je možná díky ergonomickým stupačkám, jejichž vnější část připomíná tvar používaný na endurech. Enduro kořeny jsou patrné i v jeho další výbavě: široká řídítka jsou osazená ovladači z motorek a podvozek je na první pohled daleko bytelnější, než u klasických městských skútrů. Přední vidlice Showa o průměru trubek 33 mm se pyšní zdvihem 122 mm, to je o 22 % víc, než nabízí konkurence. Zadní tlumiče Showa s vinutými pružinami a pěti polohovým nastavením předpětí mají zdvih 102 mm.
Podvozek od Showa žehlí nerovnosti naprosto bez zaváhání, v kombinaci se světlou výškou 175 mm vás jen tak nějaký obrubník ve městě nezastaví. SR GT je připravené na dlažební kostky, tramvajové koleje, kanálové víka, díry a výmoly, stejně jako na díry při jízdě po rozbitých nezpevněných cestách. Středový tunel spojuje přední a zadní část skútru. Dobře chrání jezdce a taky díky němu vypadá SR GT spíš jako motorka. Ve středovém panelu je kromě přihrádek nádrž s objemem 9 litrů, díky níž má SR GT dojezd kolem 350 km. Brzdy jsou na obou dvou kolech kotoučové, přední brzda je vybavená protiblokovacím systémem ABS.
Skůtry Aprilia SR GT pohání osvědčené koncernové motory iGet. Jednoválec o objemu 174 cm3 dosahuje maximální výkon 13 kW v 8500 otáčkách a točivý moment 16,5 Nm v 7000 otáčkách. Poslední generace tohoto motoru má hliníkový válec s povrchovou úpravou Nikasil (další řešení převzaté z motorkového světa), nový píst s upravenou geometrií koruny a novou hlavu. Vyšší výkon motoru si vyžádal lepší řešení odvádění tepla. Převodovka s variátorem CVT má větší spojku, přizpůsobenou výkonové křivce nového motoru. Místo tradičního startéru používá motor bezkartáčový dynamostartér, umístěný přímo na klikové hřídeli motoru. Dynamostartér je lehčí a motor natočí tišeji, než klasický startér. Palivo šetří systém Start & Stop- automaticky vypíná motor během 1 až 5 sekund po zastavení skútru (podle teploty motoru). Spotřeba díky tomu dosahuje hodnoty 2,6 l/100 km. Systém Start & Stop můžete úplně vypnout.
Přední třídílný LED světlomet je typický pro sportovní motorky z Noale. Přístrojový panel je digitální, Na LCD displeji se zobrazují veškeré provozní údaje. Výběr zobrazovaných údajů se provádí pomocí tlačítka MODE na levém ovládacím panelu. Pokud si skútr vybavíte konektivitou APRILIA MIA (dostupná jako příslušenství), získáte propojení displeje a vašeho telefonu. Po připojen přes Bluetooth se na přístrojovém panelu zobrazují upozornění také na příchozí hovory a zprávy. Systém umožňuje spravovat hovory a používat hlasové příkazy k zahajování hovorů nebo přehrávání hudby aktivací playlistu. Do podsedlového prostoru o objemu 25 litrů se vejde integrální přilba, zatímco v nabídce originálního příslušenství jsou další možnosti, jak připravit Aprilii SR GT na delší cestu – například pevný a prostorný hliníkový zadní kufr o objemu 33 litrů.
Copyright © Michal Fučík