Poslední generaci Vespy GTS továrna představila v sezoně 2023. Její linie a design zůstávají bez větších změn, na první pohled se od sebe minulá s aktuální verzí Vespy GTS výrazně neliší. Změny odhalí pouze cvičené oko milovníků nebo znalců těchto skútrů. V sezoně 2023 nabídne Vespa GTS nové barvy a barevná schémata. V rámci její techniky se můžete těšit na pořádnou porci vylepšení: technických a elektronických vychytávek. Klasická Vespa GTS je dostupná v béžové, zelené a černé barvě v kombinaci se šedým sedlem a šedými disky kol.
Aktuální Vespu GTS pohání poslední generace motoru 300 ccm HPE s elektronickým vstřikováním paliva. Bez nadsázky je to nejvýkonnější a nejsilnější Vespa motor všech dob. Dosahuje totiž maximální výkon 23,8 koně při 8250 ot./min, přičemž maximální točivý moment je 26 Nm při 5250 ot./min. Zvýšení výkonu a kroutícího momentu motoru v jeho poslední verzi doplňuje výrazné snížení spotřeby. Vespa u motoru 300 HPE uvádí spotřebu 3,3 litru na 100 km. Motor ovládá poslední generace řídící jednotky ECU Magneti Marelli MIUG4. Navýšenou výpočtovou kapacitou přispívá ke zvýšení celkové účinnosti motoru 300 HPE. Dokáže taky motor nastartovat po pouhých dvou otáčkách klikového hřídele.
Vespa GTS má ve standartní výbavě dvoukanálový brzdný systém ABS, dávkuje ho poslední generace řídící jednotky ECU Bosch. Brzdový systém má nové třmeny a pumpy od Brembo. Brzdy slibují větší modularitu a výrazné zkrácení brzdné dráhy oproti jejich předchozí generaci. Odpružení skútru je komplet nové, továrna ladila hlavně přední monovzpěru, aby docílila větší stability jízdy ve vyšších rychlostech. Přední i zadní kolo Vespy GTS má průměr 12 palců. Vespa GTS 300 HPE má ve výbavě také protiskluzový systém ASR. Původně prémiová výbava dražších motorek je nyní standartním jízdním asistentem také u skútrů. Koncern Piaggio byl prvním výrobcem na světě, který ji ve svých skútrech nabídl.
Celá série Vespy GTS nabídne bezklíčové ovládání. Zjednoduší vám startování motoru, otevírání sedadla a zamykání řízení. Pro všechny zmíněné úkony stačí mít klíč od Vespy ve vlastní kapse. Už nemusíte nikam strkat klíč a nic odemykat a zamykat. Původní spínač zapalování se zámkem v předchozí generaci Vespy je v aktuální nahrazený otočným knoflíkem. Motor se spouští obvyklým způsobem, pomocí tlačítka umístěného na pravém ovládacím bloku. Všechny světla- přední světlomet, zadní světlo i směrové blikače jsou modernizované a kompletně LED.
Vespa GTS 2023 nabídne širší řídítka a slibuje díky nim snadnější ovládání skútru. Máte větší jistotu řízení při vyšších rychlostech a snadněji se s ní vymotáte z parkoviště. Ve předním tunelu má Vespa zamykatelnou schránku na mobil se zásuvkou USB. Oceníte praktické oko pro uchycení tašky, kterou můžete snadno převézt mezi nohama díky otevřené stavbě karoserie Vespy. Vespa GTS používá i nadále kombinaci analogového tachometru s upraveným LCD displejem, který zobrazuje čas, ujeté kilometry, teplotu motoru a stav PHM v nádrži. Zobrazuje také ikony systému Vespa MIA. Ovladače jsou sdružené do dvou chromových bloků vedle řídítek.
Je u klasické Vespy GTS v nabídce jako příslušenství. Systém vám umožňuje připojit váš chytrý telefon k palubnímu elektronickému systému přes Bluetooth. VESPA MIA a její aplikaci můžete používat s operačním systémem iOS nebo Android. Aplikaci Vespa si stáhnete jednoduše z App Store nebo Google Play. Díky propojení vašeho telefonu s Vespou GTS se na jejím displeji zobrazí upozornění týkající se příchozích hovorů a zpráv. Systém také umožňuje správu hovorů pomocí praktického joysticku na levém ovládacím bloku. Používat můžete hlasové příkazy pro volání nebo výběru hudby aktivací seznamu skladeb. Pro kompletní využití uvedených funkcí potřebujete ještě helmu Vespa Visor 3.0. K mání je jako příslušenství a má integrovaná Bluetooth sluchátka a mikrofon.
Copyright © Michal Fučík