Aprilia SR GT Replica má barevné schéma převzaté přímo ze závodních speciálů Aprilia RS-GP, na kterých jezdí Aleix Espargaró a Maverick Viñales mistrovství světa MotoGP. Matně černý lak kombinuje Aprilia SR GT Replica s červenou a fialovou grafikou. Stejně jako u RS GP Aprilia má SR GT Replica černě lakované ráfky a přední kolo zdobí červené detaily.. Ke skútru jsou přibalené samolepky se závodními čísly obou továrních jezdců MotoGP Aprilia Racing. Díky vyšším zdvihům a zvýšené světlé výšce můžete s těmito skútry vyrazit i mimo asfaltové silnice. Aktivní jízdní pozice a široká řídítka zajišťují snadnou ovladatelnost skútru. Aprilia SR GT Replica 125 je obutá do pneumatik se sportovním silničním dezénem místo hrubších terénních pneumatik, které používají ostatní verze skútrů SR GT.
Jízdní pozice je u SR GT v porovnání s tradičními skútry míň vzpřímená, tím pádem je víc aktivní. Za řídítky Aprilie SR GT ale můžete zaujmout různé pozice, záleží jen na vás. Můžete klidně jezdit s nohama víc vpředu na stupačkách, pro uvolněnější jízdní styl na delší cesty. Ta variabilita je možná díky ergonomickým stupačkám, jejichž vnější část připomíná tvar používaný na endurech. Enduro kořeny jsou patrné i v jeho další výbavě: široká řídítka jsou osazená ovladači z motorek a podvozek je na první pohled daleko bytelnější, než u klasických městských skútrů. Přední vidlice Showa o průměru trubek 33 mm se pyšní zdvihem 122 mm, to je o 22 % víc, než nabízí konkurence. Zadní tlumiče Showa s vinutými pružinami a pěti polohovým nastavením předpětí mají zdvih 102 mm.
Podvozek od Showa žehlí nerovnosti naprosto bez zaváhání, v kombinaci se světlou výškou 175 mm vás jen tak nějaký obrubník ve městě nezastaví. SR GT je připravené na dlažební kostky, tramvajové koleje, víka kanálů díry a výmoly, stejně jako na díry při jízdě po rozbitých nezpevněných cestách. O bezpečné brzdění při snížené přilnavosti se stará ABS na předním kole. Středový tunel spojuje přední a zadní část skútru. Dobře chrání jezdce a taky díky němu vypadá SR GT spíš jako motorka. Ve středovém panelu je kromě přihrádek nádrž s objemem 9 litrů, díky níž má SR GT dojezd kolem 350 km.
Skůtry Aprilia SR GT pohání osvědčené koncernové motory iGet. Jednoválec o objemu 125 cm3 má maximální výkon 11 kW v 8750 otáčkách a maximální hodnota točivého momentu je 12 Nm v 6500 otáčkách. Výkon motoru je na hraně legislativní hranice, která se dá řídit s Bčkovým řidičákem. Místo tradičního startéru používá motor bezkartáčový dynamostartér, umístěný přímo na klikové hřídeli motoru. Dynamostartér je lehčí a motor natočí tišeji, než klasický startér. Palivo šetří systém Start & Stop- automaticky vypíná motor během 1 až 5 sekund po zastavení skútru (podle teploty motoru). Spotřeba díky tomu dosahuje hodnoty 2,5 l/100 km. Systém Start & Stop můžete úplně vypnout.
Přední třídílný LED světlomet je typický pro sportovní motorky z Noale. Přístrojový panel je digitální, Na LCD displeji se zobrazují veškeré provozní údaje. Výběr zobrazovaných údajů se provádí pomocí tlačítka MODE na levém ovládacím panelu. Pokud si skútr vybavíte konektivitou APRILIA MIA (dostupná jako příslušenství), získáte propojení displeje a vašeho telefonu. Po připojen přes Bluetooth se na přístrojovém panelu zobrazují upozornění také na příchozí hovory a zprávy. Systém umožňuje spravovat hovory a používat hlasové příkazy k zahajování hovorů nebo přehrávání hudby aktivací playlistu.
Copyright © Michal Fučík