Ducati Panigale má za sebou rozsáhlejší facelift tuhle sezonu, psali jsme o něm v tomto článku. Ducati Panigale V4 modelový rok 2021 se odlišuje pár drobnostmi. Změny jsou v motoru, elektronických asistentech a jízdních režimech a k tomu pár dalších vychytávek. Čtyřválec Desmodici Stradale plní nově emisní normu EURO 5. Přitom se ho vývojářům podařilo naladit na stejné výkonové parametry jako dosahoval s Eurem 4. Masivní výkon motoru pomáhá přenášet na okruh poslední generace Ducati Traction Control EVO 3, na jehož vývoji se podílela závodní tovární divize Ducati Corse. U Panigale V2 přibývá do nabídky kromě červené i bílá barva karoserie. V modelové řadě Panigale V4 2021 končí Panigale V4R a nahrazuje ji mašina Panigale V4 SP, kterou si podrobněji projedeme níž.
Vypadá ukrutně rychle, i když stojí
Upravené jsou oproti letošní Panigale také jízdní režimy. Režim Race je nyní rozdělený do dvou odlišných mapování, což umožňuje jezdci mít dvě různé konfigurace pro definování nejlepšího nastavení založeného na trati a jeho stylu jízdy. Race A poskytuje maximální výkon motoru a přímou odezvu na plyn, režim Race B omezuje krouťák na první, druhý a třetí převodový stupeň. Volíte ho tehdy, když se nechcete při každém rozjezdu ze zatáčky cítit jako Baron Prášil na dělové kouli a upřednostňujete vyšší počet odkroužených kilometrů před maximálním zrychlením.
Amore na první pohled co?
Od své karbonové sestry Superleggery V4 Panigale V4 přebírá samoodvzdušňovací pumpy pro brzdu a spojku. Nový kryt řetězu chrání jezdce před kontaktem v extrémních situacích a při sklouznutí. Poslední změnou je nový klíček zapalování, který by už neměl tolik zavazet větším jezdcům při zalehnutí na nádrž.
Ducati par excellence- sestra Superleggery V4
Novinka v modelové řadě Panigale V4 je mašina SP. Ducati obnovuje tuto zkratku, která vždycky znamenala Sport production. Tahle mašina bude vyráběna v číslované nelimitované sérii- pořadové číslo je vygravírováno laserem do hlavy řízení. Panigale V4 SP poznáte podle matné černé barvy s červenými detaily a podle kol a dalších detailů z karbonu. Ducati Panigale V4 SP poznáte i po zvuku. Ten chrastivý zvuk, který zbožňují všichni ortodoxní Ducatisti dělá suchá spojka STM-EVO SBK9. Stejná spojka je používaná také v Superleggeře V4 a není to jediné vybavení, které najdete v obou dvou mašinách. Objednávat už můžete, Panigale V4 SP bude dostupná od března 2021.
214 koní ve 173 kilech čeká, až otočíte zápěstím
Důležitým prvkem pro zlepšení dynamických vlastností Panigale V4 SP jsou karbonové ráfky s 5 dělenými paprsky. Jsou o 1,4 kg lehčí než kované hliníkové disky Panigale V4 S. Hmotnostní rozdíl mezi koly základní V4 je dokonce 3,4 kg. Lehčí kola snižují setrvačnost valivosti, vepředu o 26% a vzadu dokonce o 46%. Díky snížené setrvačnosti je kolo výrazně lehčí a tím pádem hbitější při změnách směru jízdy.
Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí
Exkluzivní přední brzdové třmeny Brembo Stylema R® zajišťují masivní brzdnou sílu i výjimečnou konzistenci výkonu i při dlouhodobém měření bez změn zdvihu brzdové páky. Třmeny jsou aktivovány radiálním čerpadlem Brembo MCS, které umožňuje rychlé nastavení.
Bude to lítat, garanzia!
Eloxované hliníkové stupačky Rizoma namontované na Panigale V4 SP jsou plně nastavitelné, aby se přizpůsobily ergonomii každého jezdce a maximalizovaly světlou výšku pro použití na trati. Mašina je vybavená závodní sadou pro použití na okruhu, která umožňuje demontáž zpětných zrcátek, držáku SPZ a otevřeného krytu spojky.
Copyright © Michal Fučík