Nová Panigale V4 2020 je dostupná

2 roky od uvedení na trh Panigale V4 přijíždí ve faceliftované verzi pro sezonu 2020. První balík letošních V4 opustil továrnu 20. ledna: přes 450 Panigale V4 míří na trhy v Evropě a USA. Díky tomu že jsme v první logistické vlně, můžete rovnou začít objednávat. Ducati slibuje rychlejší mašinu, snadnější ovládání, lepší aerodynamiku a není žádný důvod jim nevěřit. Poslední 2 roky jejich inženýři hltali zpětnou vazbu v podobě dat od zákazníků V4 a jejich závodních týmů SBK. Výsledek se jim evidentně povedl, Panigale V4 2020 se stejným výkonem jako její původní verze zrychluje čas projetí okruhu opravdu všem, bez ohledu na jejich jezdecký skill. Díky změnám v aerodynamice, naladění podvozku a úpravě jízdních asistentů dělá V4 2020 své bestiální výkony dostupnější jak pro nezkušené amatéry, tak i ostřílené okruhové matadory.

Co je nového v Panigale V4 2020

Na první pohled vidíte, že V4 přebírá prvky z Panigale V4R- boční stabilizační winglety a výdechy kapotáže. Boční kapotáže jsou šiřší, lépe kryjí jezdce a usnadňují proudění vzduchu kolem motoru. Zesílené chlazení motoru rozhodně oceníte v tropických letních teplotách, kdy vás motore V4 Desmodici Stradale neupeče zaživa. Kompletně přepracovaný je čelní plexisklový štít, vyrostl do boků i do výšky.  Boční stabilizační winglety vytváří dodatečný přítlak 30 kg při rychlosti 270 km/h, eliminují wheelie při výjezdu ze zatáčky a stabilizují brzdění před ní. Na podvozcích V4 2020 se upravovalo nastavení tuhosti s ohledem na přítomnost wingletů. Změny v aerodynamice se promítly do všech elektronických jízdních asistentů a systému ride by wire- palivových map jednotlivých jízdních režimů Street, Sport, Race.

 

Raději Panigale V4 nebo V4S?

V nabídce je jako obvykle základní verze V4 s podvozkem Schowa a Sachs, Sková Panigale přihodí k základu navíc závodní podvozek od Öhlins s elektronicky ovládaným nastavením tuhosti odpružení díky systému Öhlins Smart EC 2.0. Lithium-ion baterie, kované disky kol od Marchesini a spousta detailů motorky z hliníku a karbonu snižují suchou hmotnost V4S na neuvěřitelných 174 kg. Motor, ostatní technika a balík elektroniky je u obou modelů Panigale shodný. Panigale V4S 2020 můžete u nás v DMOTO v průběhu sezony otestovat na vlastní kůži. Omrknout můžete i novou Panigale V2, to je komplet nová mašina, nástupkyně Panigale 959. Tady máte přehled celé série Panigale po kupě.

 

Prohlédněte si je obě ze všech stran