Představujeme Ducati Monster 2021

U Ducati se letos dějí velké věci, dají se bez nadsázky označit jako revoluční. Po nové Multistradě se čtyřválcovým motorem Grandturismo bez desmo rozvodů továrna představila nový Ducati Monster bez příhradového rámu. Na sociálních sítích a diskusních fórech to na téma nového Monsteru hučí jako v úlu. Ducatisti mají v hodnocení nové generace Monsteru jasno. Sáhnout do něčeho co fungovalo skvěle víc než 25 let a ve dvoustopém světě bylo vždycky považované za ikonu naháčů je podle nich rozporuplný krok. Příhradový rám Trellis, který byl uchycený na hlavy válců motoru sestrojil italský konstruktér a designér Massimo Tamburini, autor designů Panigale 916, 996 a 998.

Better, faster, Monster

 

Změny modelové řady Monster v sezoně 2021

Nový Monster a Monster + nahrazuje modelové řady Monster 797 a Monster 821, které v nabídce končí. Ducati ho prohlašuje svým novým entry modelem do světa velkoobjemových superbiků a cílí s ním na mladší sportovní jezdce. Nový koncept téhle mašiny spočívá v kombinací superbikového rámu a silničně naladěného dvouválce Testastretta objemu 937 ccm. Ducati v novém Monsteru obětovala ikonický rám Trellis a nahradila ho superbikovým hliníkovým rámem, který je konceptuálně shodný s rámem Panigale V4. Výsledky použítí nového rámu jsou lepší jízdní ovladatelnost motorky a úspora 60% váhy oproti ocelovému trubkovému rámu. Kila se shazovaly napříč celou motorkou a výsledek je ohromující. Nový Monster včetně provozních kapalin je o 18 kilo lehčí, než Monster 821. Když k výrazně lehčí mašině přidáte silnější motor- výkon vyrostl sice nepatrně, ale krouťák se zvedl ve středních otáčkách o 20%- musí vám být jasné, že to bude lítat. Lehčí, silnější a lépe ovladatelná mašina, to jsou hlavní důvody, proč továrna sáhla k revoluční změně rámu a superbikový rám z Panigale V4 upravila pro sérii Monster. Monster 2021 bude k mání také ve variantě Monster +, který má navíc protivětrný štítek a kryt sedadla spolujezdce. Oba Monstery jsou dostupné ve 3 barvách karoserie: červené Ducati, šedé a černé matné. Série Monster 1200 pokračuje i v sezoně 2021 beze změn.

Monster odtučňovací kůra

Hlavní úspory hmotnosti mezi Monster a Monster 821

Co nového v Monsteru 2021

O něco větší objem má motor v porovnání s minulou generací . Nový Monster pohání dvouválec Testastretta 11 o objemu 937 ccm, stejný motor je i v Ducati Supersport a Hypermotard.  Je naladěný na maximální výkon 111 koní, což je o 2 koně víc než u minulé gerace. Výrazněji motor zesílil- kroutící moment má ve středních otáčkách od 3000 do 7000 o 20% vyšší hodnotu. V obou výbavách Monsteru je nyní ve standartně vybavený quickshifterem.  LCD displej u minulé generace nahrazuje plnobarevný 4,3” široký TFT displej, kompletně nová jsou LED světla s denním režimem svícení.

LED světla všude kam se podíváš

Plnobarevný 4,3" TFT displej

 

Zatočíte na pětníku, podvozek a rám si poradí

Nový Monster vrací motor zpátky do středu motorky. Dvouválec Testastretta 11 je spojený s předním hliníkovým rámem. Na snížení výsledné váhy motorky se podílí taky zadní rám připojený přímo k motoru. Zadní rám je vyrobený z polymerů vyztužených skelnými vlákny. Kromě sedla je v něm umístěná baterka a zbytek elektroniky. Výška sedla nového Monsteru od země je 820 mm. Pozice jezdce v kombinaci s úzkými boky Monsteru vám umožní snadněji položit nohy na zem. Nový rám a změna umístění chladiče oproti předchozí generaci zvětšila úhel natočení  řízení o 7 ° víc na aktuální rejd 36 °. Podle konstruktérů Monster nebyl ještě nikdy tak agilní při jízdě ve městě a měnit směr má být nejjednodušší v celé jeho historii. Řídítka jsou o 7 cm blíže k jezdci oproti minulé generaci, jízdní pozice je tím pádem vzpřímenější.

Monster evoluce, revoluce nebo smrt ikony?

Hukot kolem nového Monsteru jsme popisovali v úvodu článku. Sami jsme zvědaví, jak se mu bude dařit- jestli nakonec zvítězí neoddiskutovatelný pokrok v ovládání a funkčnosti motorky, nebo ho bude potápět design a ztráta ikonického příhradového rámu, který ortodoxní Ducatisti nerozdýchají a nechají si svoje starší generace Monsterů. Pro všechny takové máme článek s galerií fotek 100+ Monsterů z posledního WDW, kde je všechno stále v pořádku. Kdo z vás je zvědavý, jak bude nový Monster jezdit, můžete ho od jara 2021 vyzkoušet v rámci našeho testování. Tady si můžete zavzpomínat, jak to Monster čtvrtstoletí vlastně probíhalo:

 

Tovární video omrkněte zde:

 

Prohlédněte si nový Monster ze všech stran