Představujeme Moto Guzzi V85 TT pro sezonu 2021

Enduro od Guzzi je super tip pro všechny, kteří koukají po funkčním enduru středního objemu. V rámci oslav stého výročí vzniku Moto Guzzi továrna připravila pro letošní sezonu facelift této oblíbené série V 85 TT. Změnami v Guzzi reflektovali nejčastější výtky zákazníků první generace tohoto endura a vylepšili zepár detailů, které v součtu rozhodně posunou a zpříjemní používání této mašiny.

 

Úpravy motoru

V rámci faceliftu v Guzzi sáhli taky do motoru. Motor nově plní emisní normu EURO 5, aniž by to mělo vliv na maximální hodnotu výkonu. Továrna optimalizovala zvedání vaček a vahadel, upravili taky časování ventilů. Přepracované jsou i původní palivové mapy. Úpravy se promítly do nárůstu kroutícího momentu, navýšil se zejména v nižších a středních otáčkách.

 

Nové jízdní režimy a tempomat v základní výbavě

Společně s optimalizací původních palivových map v Guzzi přihodili další dvě mapy navíc. Vedle stávajících Street, Rain a Offroad přibývá palivová mapa Sport a uživatelsky definovatelná mapa Custom. Palivové mapy jsou nově provázány také se systémem ABS a kontrolou trakce do komplexních jízdních režimů, jako to funguje u Aprilie a Ducati . U původní verze V85 TT ovládaly jízdní režimy pouze průběh otevírání škrticí klapky sání motoru. Jako standardní výbava bude ve faceliftované Moto Guzzi V85 TT  k dispozici také tempomat. Všechny updaty techniky i elektroniky se budou týkat i cestovně vybaveného modelu Travel. Ten bude stále v béžové barvě Namib. Model Travel je vybavený vyšším plexisklem, přídavnými mlhovkami, vyhřívanými řidítky a sadou cestovních kufrů řady Urban.

 

Konečně bezdušové pneumatiky

Nejzásadnější viditelná změna je v kolech. Zde reagovala Moto Guzzi na výtky majitelů první generace tohoto endura a nové V85 TT 2021 jsou už standardně osazované ráfky pro bezdušové pneumatiky. Absence duší uvnitř kol uspořila 1,5 kilogramu váhy, čímž ještě zlepšili už tak skvělé jízdní vlastnosti tohoto endura. Nové ráfky s jiným ukotvením drátů zapříčinily, že se u modelů V85 TT 2021 rozloučíme s jejich původní tovární verzí se slušivým nápisem Moto Guzzi. To ale v klidu oželíme, stačí jednou píchnout a řešit opravu a nápisy na ráfku vám rozhodně chybět nebudou…

 

Nové barevné schémata Moto Guzzi V85 TT 2021

Faceliftované enduro přijíždí s novými barvami: základní matná černá Nero Etna, tříbarevná Giallo Mojave kombinuje žlutou, bílou a červenou, poslední varianta je červeno-bílá kombinace Rosso Uluru. I když se zdají být barevné kombinace stejné s předchozí generací, pozornému oku neunikne, že došlo u žluto-bílé kombinace k vystřídání barev. Původně žluto-bílá varianta je nyní bílo-žlutá. Podobně tomu je i u původního červeno-bílého modelu Rosso Kalahari, který bude vystřídán modelem Rosso Uluru. V něm dostává červená barva více prostoru. Více červené je jak na nádrži, tak je celý červený přední blatník.

Otestujte Moto Guzzi V85 TT 2021 na vlastní kůži

Faceliftované enduro V85 TT rozhodně nebude chybět mezi našimi testovacími motorkami pro letošní sezonu, můžete si ho vyzkoušet jak na pár hodin tak na více dní. Jak enduro od Guzzi jezdí, si přečtěte v našich recenzích. Na tuhle mašinu máme rovnou dvě: starší recenzi od Radka ze sezony, kdy byla V85 TT uvedená na trh a loňskou recenzi od Tommyho.

Copyright © Michal Fučík