Představujeme Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Všichni, co jim u nové čtyřválcové Multistrady chyběla 17 palcová kola a jednoramenná zadní kyvná vidlice mohou začít jásat. Dalo se to čekat, že Pikes Peak varianta Multistrady na nich bude jezdit dál. Ducati Multistrada V4 Pikes Peak vrací do hry původní konfiguraci podvozku, která k ní patří od startu její produkce. Už první vzduchem chlazený litr přijel na sedmnáctkách s odhaleným zadním ráfkem. Nic na tom z počátku nezměnil ani příchod vodou chlazeného čtyřventilu. Multistrada dvanáctistovka dál ctila tenhle koncept. Offroadovou verzi podvozku nabídlo poprvé Enduro 1200 a 1260: 19“ veliké přední kolo a masivnější oboustrannou zadní kyvnou vidlici.

Vypadá rychle, i když stojí

Multistrada V4 obrátila zavedenou konfiguraci podvozku naruby a spousta Ducatistů  absenci 17“ kol a zadního letmáče obrečelo. Nářeky ortodoxních Multistradistů byly továrnou vyslyšeny. V Ducati postavili Multistradu Pikes Peak s podvozkem, který dokáže všech 170 koní z čtyřválce Granturismo pořádně zužitkovat. K motoru a podvozku Ducati přihodila maximální možnou elektronickou výbavu a udělala z Multistrady Pikes Peak nejrychlejší crossover na trhu. Kartu motorky včetně všech parametrů můžete omrknout zde.

 

Bude to lítat, garanzia!

 

170 koní čeká, až otočíte zápěstím

Ducati Multistradu V4 Pikes Peak pohání čtyřválec grandturismo. Tento motor byl představený loni, podrobně jsme ho rozebrali v tomto článku. Maximální výkon má 170 koní, krouťák 125 newtonmetrů. Motor se povedlo vyvinout s velmi kompaktními rozměry v porovnání s dvouválcem Testastretta, který poháněl předchozí generaci Multistrady 1260. Čtyřválec Grandturismo je první Ducati motor bez desmodromického rozvodu. Místo něj je tam standardní systém zavírání ventilů pomocí pružin, což prodloužilo servisní interval na ventilech na obdivuhodnou hodnotu- 60 000 kilometrů. Multistrada byla, je a bude cestovní stroj na hltání kilometrů, málokdo ji koupí na lítačku kolem komína. Každé prodloužení servisních intervalů motoru se tím pádem počítá. Když k tomu přihodíte prodlouženou záruku Ducati 4 ever, která standartní 2 letou záruku u modelů Multistrada zdvojnásobí, s V4 Pikes Peak vás čeká slušný ranec kilometrů s plnou tovární zárukou.

 

Carlin všechno vidí a chechtá se z nebe

I když se do nastavení motoru nijak nesahalo, zážitek z točení plynu na V4 Pikes Peak bude ještě intenzivnější, než u ostatních variant čtyřválcových Multistrad. Samozřejmě v tom má prsty použitá elektronika. Multistrada Pikes Peak poprvé v historii této série nabídne jízdní režim Race s ještě přímější odezvou na plyn. V tomto závodním režimu byla ještě upravená logika omezovače otáček. Není tak ostrý a zasahuje postupně, takže jezdce dokáže upozornit na včasné přeřazení. Logika quickshifteru dovolí mnohem agresivnější podřazování ve vysokých otáčkách. S tímto jízdním režimem jsou spojené specificky naladěné wheelie, kontrola trakce a náklonové ABS. Konfigurace všech elektronických jízdních asistentů má jediný cíl, co nejvíc sportovní svezení. Přesně tak to měl Carlin ze všeho nejraději...

 

Změny v podvozku Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Podvozek V4 Pikes Peak je rozhodně část mašiny, ve které proběhl největší rozsah změn. Na první pohled jsou to už umiňované 17“ kola. V tomto případě se bavíme o kovaných ráfcích Marchesini obouvající pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV v rozměru 120/70 a 190/55. Krom rozměru kol udělá na ovladatelnosti mašiny dost výrazný rozdíl ještě 2,7 kg ušetřených právě na kolech. Celkově je Pikes Peak oproti V4 S lehčí o 4 kilogramy. Ve srovnání s touto výraznou váhovou redukcí je jednoramenná kyvná vidlice spíš estetická záležitost… Ale řekněte sami, není to s těmi kovanými ráfky a titanovým výfukem Akrapovič čistý motorkářský porno?

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak používá brzdový systém odvozený z Ducati Panigale V4 S. Kotouče o průměru 330 mm a třmeny Stylema najdete sice i u Multistrady V4 S, nicméně verze Pikes Peak je používá v kombinaci s brzdovými destičkami z okruhového superbiku. Přední vidlice Öhlins má zdvih 170 mm. Vzadu najdete samozřejmě tlumič Öhlins se stejnou hodnotou zdvihu. Nejedná se o mechanickou variantu podvozku Öhlins, ale jeho elektronickou verzi Smart EC 2.0. Tento podvozek má Streetfighter V4 S a Panigale V4 S. Jaký je rozdíl mezi podvozky Smart EC a Ducati Skyhook standardní Multistrady V4 S? Skyhook zajišťuje optimální vyvážení stroje a absorbování nerovností vozovky nebo offroad cesty. Cílem naladění podvozku je maximální komfort pro jezdce. V případě Multistrady V4 Pikes Peak podvozek reaguje na jízdní styl jezdce. Čím víc tlačíte na pilu, tím víc dostanete podpory, protože podvozek ztuhne. Vše je samozřejmě odvislé od zvoleného jízdního režimu případně vlastní konfigurace jeho nastavení.

 

Úpravy ergonomie Ducati Multistrada V4 Pikes Peak

Jenom jinými koly a tlumiči se v Ducati nespokojili a přizpůsobili tomu i samotnou geometrii rámu. Úhel hlavy je o 1,25° tupější, stopa je delší o 17,5 milimetru a celkový rozvor se prodloužil o 28 milimetrů. Vypadá to sice jako drobné, ale vsadíme boty, že při řízení to bude sakra citelný rozdíl. Tím spíš s ohledem na další úpravy ergonomie jízdní pozice. Stupačky jsou o 10 mm výš a víc vzadu, řídítka jsou užší, rovnější a o 15 mm nižší. Jezdec bude muset počítat s větším přísunem čerstvého vzduchu, protože V4 Pikes Peak má jen nízký kouřový štítek.

 

Dobrý vkus! Nic lepšího jste vybrat nemohl, signore

Multistrada V4 Pikes Peak je prezentovaná jako nejsportovnější mašina ze série Multistrady. Kromě toho patří i na špičku v rozsahu její tovární výbavy. Je vybavená dvojicí radarů- předního a zadního. Díky jejich funkci můžete využívat adaptivní tempomat ACC nebo detekci objektů v mrtvém úhlu BSD. S tím úzce souvisí také přítomnost velké 6,5“ TFT přístrojové desky s konektivitou, která umožní jezdci zobrazovat na přístrojové desce navigační údaje a další mobilní náležitost. Ani u verze Pikes Peak nechybí schránka na mobil s USB zásuvkou na nádrži nebo 12V zásuvka vedle přístrojové desky. Ta se ovládá podsvíceným joystickem na levém řídítku. Rozhodně oceníte bezklíčové zapalování, asistenta pro rozjezd v kopci a LED světlomety s denním režimem a funkcí Cornering lights, tzn dodatečné svícení do rádiusů zatáček.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia

Multistrada V4 Pikes Peak se bude nabízet v jednom jediném barevném provedení, které  našlo inspiraci v designu Moto GP  továrních speciálů. Krásně svítí trubkový podsedlový rám v červené barvě s dvoubarevným sedlem spolujezdce a je tu i nějaký ten karbon. Najdete ho na předním zobáku a blatníku. Multistrada V4 Pikes Peak bude dostupná pouze s jednou úrovní výbavy= trimu= v plné palbě. Už známe její prodejní cenu: za 729 000 Kč včetně DPH je tahle mašina vaše.

 

Prohlédněte si ji znovu ze všech stran