Představujeme Ducati Streetfighter V4 SP

SP je u Ducati odjakživa zkratka pro nejvyšší stupeň výbavy Sport Production. Streetfighter V4 se inspiruje u Panigale V4 SP. Obě mašiny poznáte na první pohled podle černo-červeno-stříbrného barevného schématu Winter Test, kombinovaného s karbonovými doplňky. Tahle mašina, to je čistý adrenalin. Kdysi bájný poměr výkonu 1:1 k váze motorky je u Streetfighteru V4 SP překonaný. SPčko nabízí maximální výkon 208 koní a krouťák 123 newtonmetrů jako všechny ostatní Streetfightery V4. Rozdíl je v jejich hmotnosti, Streetfighter V4 SP s plnou nádrží váží pouze 196 kg. Na téhle mašině rozhodně poznáte, jak se cítil Baron Prášil na dělové kouli. Tahle hláška není z naší hlavy. Vypadlo to z Pepy Sršně, když testoval našeho Streetfightera V4 S. Streetfighter V4 SP je oproti této variantě lehčí a stejně výkonný. To z něj dělá absolutního vítěze na celém trhu, je to zkrátka King of supernakeds a mistr vyplavování endorfinů a adrenalinu. Garanzia!

 

V čem se Streetfighter V4 SP odlišuje od standartní verze V4 S

Streetfighter V4 SP bude k mání v číslované sérii- laserem vygravírované pořadové najdete na jeho řídítkách. Nejvíce viditelný rozdíl je zmiňované barevné schéma Winter Test, které kombinuje matnou černou barvu s broušeným hliníkem na nádrži. Doplňují je karbonová kola z Ducati V4 Superleggera a karbonové winglety s barvami italské vlajky. Z karbonu je i otevřený kryt suché spojky STM-EVO SBK (další odlišnost oproti SF V4 S, ten má mokrou spojku), který je dostupný jako volitelné příslušenství. Při pohledu na ní a poslechu jejího provozního zvuku ukápne slina nejednomu Ducatistovi. Otevřená varianta krytu spojky je určená pouze pro okruhové jezdění, v silničním provozu jezdíte samozřejmě se zavřeným krytem spojky.

 

Tohle je mašina pro pořádný chlapy, ne pro bambinos!

Největší technickou změnu najdete mezi zemí a semiaktivním podvozkem Öhlins. Použitá pětipaprsková kola jsou karbonová.  Ušetří dalších 1,4 kg oproti kovaným diskům kol od Marchesini u Streetfighteru V4 S. Pokud tu redukci váhy disků převedeme na setrvačnost, počítejte o 26 % méně na předním a o 46 % méně na zadním kole! Tento bike bude zatáčet, jen když na to pomyslíte. O další úsporu váhy v porovnání se Streetfighterem V4 S se postarala Lithium-ion batterie. Těmito úpravami se Spčko dostává na celkovou suchou váhu 177 kilo.

 

 

208 koní čeká, až otočíte zápěstím

Srdcem Streetfigteru V4 SP je čtyřválec Desmodici Stradale, podrobně jsme tento motor představili v tomto článku. Zajímavostí tohoto čtyřválce je fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače. Ve Streetfigteru je čtyřválec Desmodici Stradale naladěný na maximální výkon 208 koní (153 kW) při 12 750 ot /min a maximální točivý moment má hodnotu 123 Nm  při 11 500 ot /min.

 

Je pekelně rychlej, i když stojí

Celkové DNA této mašiny odpovídá i zbytek její technické konfigurace. Okruhový semiaktivní podvozek Öhlins  používá i Panigale a Streetfighter V4S. Kompletní balík závodních elektronických asistentů spolupracuje s 6i osou inerciální jednotkou Bosch 6 IMU. Šílený výkon motoru krotí adekvátní brzdy se třmeny Brembo Stylema R. Brzdit zvládnete jedním prstem. Nový povlak pístů ve třmenech zvýšil účinnost brzd. Brzdový systém je připravený na extrémní zatížení během delšího okruhového jezdění. Závodní konfiguraci doplňuje Ducati quickshifter. Závodní hliníkové footpegy od Rizoma nabízí spoustu kombinací jejich umístění na rám motorky. Každý jezdec si díky variabilitě najde svoji optimální jízdní pozici. Páky zadní brzdy a quickshifteru jsou sklopné, aby se zamezilo jejich poškození při uklouznutí motorky na bok.

 

Bude to lítat… jste připravení?

Ducati Streetfighter V4 SP posouvá hranice sportovní jízdy a přesnost ovládání na nový level jak na okruhu, tak na silnici. Jeho agilita při změnách jízdního směru díky karbonovým kolům, plynulé zatáčení díky suché spojce a nevadnoucí brzdy ostré jako břitva z něj dělá závodní náčiní, které je použitou technikou a jízdními vlastnostmi velmi blízké závodním mašinám. Prostě a jednoduše: nejvíc adrenalinový naháč běžně dostupný na trhu. Dodávky této varianty Streetfighteru jsou plánované v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

 

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran