Představujeme Ducati Panigale V4 2022

Ducati Panigale V4 prošla od svého uvedení na trh v sezoně 2018 svým v pořadí třetím faceliftem. Modelová řada Panigale V4 2022 nabídne největší rozsah změn v použité technice za celou dobu existence čtyřválcové Panigale. Nejnovější generace Panigale V4 nabídne upravený motor, převodovku s čistě superbikovými poměry, nové winglety, jinak tvarovanou nádrž, kapotáž s dalšími průduchy a nové sedlo. V4S má novou generaci semiaktivního podvozku Öhlins s větším předním zdvihem, obě varianty Panigale V4 mají zadní nápravu chycenou o 4 milimetry výš. Delší šestý převodový stupeň v kombinaci s výkonnějším motorem zvýšil maximální rychlost Panigale V4 o dalších 5 km/h. Čtyřválcová Ducati Panigale bude i nadále dostupná ve dvou verzích: základní V4 s mechanickým podvozkem Showa, Sachs a Panigale V4 S se semiaktivním podvozkem Öhlins.

 

Jak novou Panigale V4 poznáte

Rozeznat od sebe obě dvě poslední generace Panigale V4 na první pohled není úplně jednoduché, rozdíly jsou v pouze detailech. Když o nich nevíte, snadno je přehlédnete. Nejviditelnější úprava je na spodní části kapotáže-  přibyly tam po stranách dva větrací průduchy. Nově tvarovaná aerodynamická křidélka nad přední vidlicí jsou o 40% menší a o polovinu tenší, než u předchozí generace Panigale. I přes značnou redukci svého objemu winglety tlačí čumák Panigale V4 dolů i nadále svými 37 kg při 300 km/h.

 

 

 

Srovnání velikosti wingletů Panigale V4. Černá minulá generace, červená aktuální

 

Co je ještě v Panigale V4 2022 nového

Nové sedlo je plošší a má jiný povrchový materiál. Má se to příznivě projevit při brzdění i přelézání ze strany na stranu sedla v zatáčkách. Výška sedla od povrchu se zvýšila o 15 mm na hodnotu 850 mm. Kvůli brzdění je změněný tvar zadku nádrže a v její vrchní části je větší plocha, abyste se mohli lépe opřít předloktím. Těmito úpravami tvaru nádrže se povedlo zvětšit objem o litr na celkovou hodnotu 17 litrů. U této žíznivé bestie se hodí každý litr v nádrži, co se vejde navíc. To vám potvrdí každý majitel čtyřválcové Panigale. Další rozdíl je v barevném schématu- název modelové řady Panigale V4 na boku kapotáže a označení varianty V4 nebo V4 S nad výfukem.

 

Tohle je machinna pro ty, kteří chtějí vyhrávat...

Véčkový čtyřválec Desmosedici Stradale o objemu 1103 cm3 dostal upravené mazání. Poslední generace motoru používá jinou pumpu, která žere míň výkonu. Výfuk má o 18% větší otvory. Díky tomu šel kosmeticky nahoru i počet koní, přestože motor plní normu Euro 5. V aktuálním stádu napočítáte o 1,5 kobyly víc než doposud, konkrétně 215,5 koně při 13 000 otáčkách (s příplatkovým závodním výfukem Akrapovič 228 koní). Při přetáčení čtyřválec vadne pomaleji, když při 14 500 otáčkách na grafu ukáže o 2,5 koně víc než dříve. Krouťák 123,6 Nm při 9500 otáčkách zůstává stejný, už v 6000 potom máte k dispozici 80 % jeho maxima.

 

Tréninky si dává k snídani, pole position k obědu a vítězství v závodech k večeři

Další novinkou v poslední generaci čtyřválcové Panigale je superbiková převodovka s delší jedničkou o významných 11,6%, dvojka je delší o 5,6% a delší šestkou o necelé 2%. První dva kvalty jsou prodloužené kvůli okruhové charakteristice jezdění, ten poslední kvůli maximální rychlosti vyšší o 5 km/h. Šestistupňová převodovka je spojená s elektronickým quickshifterem Ducati quickshift EVO 2. Speciálně kvůli chlazení senzoru rychlospojky přibyl na levé straně kapotáže průduch, který přivádí vzduch ke quickshifteru a zabraňuje jeho přehřátí od motoru při delším okruhovém jezdění.

 

Electronica Panigale bude váš guardiáno

Stranou jakéhokoli faceliftu v dnešní době samozřejmě nemůže zůstat elektronika. Jízdní režimy motoru jsou úplně nové. Jsou čtyři, jmenují se Race 1 a Race 2, Sport a Street. Krajní dva jsou úplně nově postavené (Race 1 dává s výjimkou jedničky plný výkon na všechny kvalty, Street má nejměkčí reakci na otáčení plynu a výkon omezený na hodnotu 150 koní). S elektronikou souvisí ještě přidané uživatelské rozhraní Track Evo na displeji, které doplňuje stávající Road a Track. Rozhraní zobrazených parametrů bylo připraveno podle preferencí jezdců MotoGP.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí…

Pro obě varianty Panigale V4 platí, že se čep zadní jednostranné kyvné vidlice posunuje o 4 mm výš, než u předchozích generací. To je docela významný posun, který umožní jezdci daleko větší rozsah nastavení zadního odpružení…Ducati si od něj slibuje menší náchylnost ke klesání zadku mašiny při akceleraci (anti-squat). Odpružení zůstává pro standardní verzi Panigale V4 beze změn. Vepředu zůstává vidlice Showa BPF a vzadu pružicí jednotka Sachs. Ducati Panigale V4 S ve svém semiaktivním podvozku Öhlins přivítá novou přední vidlici NPX 25/30 s foukanou cartridge. Vidlice má o 5mm delší zdvih a má snižovat riziko kavitace, rozdíl by měl jezdec poznat hlavně při intenzivním okruhovém brzdění. Brzdy jsou dimenzované adekvátně k výkonům motoru. Můžete se spolehnout, že za to 330mm kotouče s monobloky Brembo Stylema umí vzít pěkně zostra!

 

Detail předního odpružení Panigale V4 S

 

Detail zadní pružicí jednotky Öhlins u Panigale V4 S

 

Nákup zajíce v pytli vám u Ducati Panigale V4 nehrozí

Když v Ducati řeknou „rychlejší“ ukážou vám konkrétně o kolik. A to se nám líbí! Továrna vzala na okruh Vallelunga Panigale V4 S modelového ročníku 2021 a 2022. Posadila na ně tři jezdce: dva průměrný, obyčejný chlapy a k nim se přidal Michele Pirro, oficiální testovací pilot Ducati a špičkový závodník se zkušenostmi ze závodů superbiků i MotoGP. Na konci testovacího dne byl první jezdec na nové Panigale rychlejší o 0,9 s, druhý dokonce o 1,2 sekundy. Michelle Pirro byl rychlejší o půl vteřiny. Jeho nejlepší okruhový čas zajetý s Panigale V4 S 2022 byl pomalejší jen o tři vteřiny, než traťový rekord zajetý na superbiku obutém do závodních pneumatik SCX.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Ducati Panigale V4 modelového roku 2022 je už v tuto chvíli dostupná, můžete klidně začít objednávat. Ducati Panigale V4 S můžete u nás v DMOTO vyzkoušet od jara 2022 na vlastní kůži v rámci našeho testování. V továrním konfigurátoru si vyberete z paketů příslušenství, nebo si v něm vyberete výbavu na míru podle vašich požadavků. Pořídit jí ještě můžete závodní výfuk Akrapovič, suchou spojku s otevřeným krytem nebo hořčíková kola Marchesini. Se závodním výfukem zvýšíte maximální výkon motoru na hodnotu 228 koní, hořčíková kola sníží celkovou hmotnost a vy budete zase na něco rychlejší.

Copyright © Michal Fučík

 

 

Prohlédněte si ji pořádně ze všech stran