Představujeme Ducati Panigale V4 SP2

Ducati v půlce března 2022 doplnila sérii Panigale o vrcholnou verzi SP. Mašiny ve výbavě SP- Sport production jsou součástí historie Ducati a továrna je obnovila v sezoně 2020. Poslední generace Panigale V4 SP2 používá motor a podvozek letošní Panigale V4 S, detailně jsme ji představovali v tomto článku. Panigale V4 SP2 poznáte na první pohled podle matné černé barvy Winter test a karbonových kol ze Superleggery. Karbonové ráfky jsou o 1,4 kila lehčí než kované Marchesini na V4 S. Gyroskopický efekt díky tomu klesl o 26 % vpředu a ukrutných 46 % vzadu. Karbonové jsou i další detaily- přední blatník nebo winglety. Celková suchá váha V4 SP2 klesla na 173 kilo díky použití karbonových komponentů. Ducati Panigale V4 SP2 bude vyráběná v číslované nelimitované sérii.

 

Řízená okruhová střela signore

 

Podle čeho Panigale V4 SP2 poznáte

 

Ultimátní závodní náčiní tahle machinna, garanzia!

Poslední generace Panigale V4 má převodovku s čistě superbikovými převody: má delší jedničku, dvojku a šestku. Ducati poladila taky čtyřválec Desmosedici Stradale o objemu 1 103 kubíků a tak přibylo i přes EURO 5 jeden a půl koně oproti minulé generaci. Jeho maximální výkon má aktuálně 215,5 koní. Srdce každého Ducatisty na tutti potěší zvuk suché spojky STM-EVO SBK. Tento lahodný zvuk ještě umocníte, když z ní v okruhové konfiguraci shodíte kryt a necháte ji běžet částečně odkrytou. Poslední generace spojky slibuje lepší antihoppingovou funkci. Jestli si chcete vyhrát, můžete pomocí pružin ladit čistě mechanicky úroveň brždění motoru. To kdyby vám rozsah poslední generace závodní elektroniky EVO 2 a EVO 3 nestačil. SP2 má ve standardní výbavě GPS modul s automatickým lap timerem a Ducati Data Analyzer. Díky němu můžete svoje data zkoumat jako skuteční závodníci a hledat skuliny, kde můžete zajet ještě lepší stopu.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí…

Také pro Panigale V4 SP2 platí, že se čep zadní jednostranné kyvné vidlice posunuje o 4 mm výš, než u předchozích generace. To je docela významný posun, který umožní jezdci daleko větší rozsah nastavení zadního odpružení…Ducati si od něj slibuje menší náchylnost ke klesání zadku mašiny při akceleraci (anti-squat). V4 SP2 ve svém semiaktivním podvozku Öhlins přivítá novou přední vidlici NPX 25/30 s foukanou cartridge. Vidlice má o 5mm delší zdvih a má snižovat riziko kavitace, rozdíl by měl jezdec poznat hlavně při intenzivním okruhovém brzdění. Brzdy jsou dimenzované adekvátně k výkonům motoru. Můžete se spolehnout, že za to 330mm kotouče s monobloky Brembo Stylema umí vzít pěkně zostra!

 

Stačí vyměnit výfuk a… bude to fakt lítat!

Když prohodíte tovární výfuk za titanový závodní výfuk Akrapovič z volitelného příslušenství, začnou se dít věci. Díky tomu shodíte 5 kilo oproti tovární konfiguraci a celková hmotnost se sníží ze 173 kilo na 168 kilo. Díky závodnímu výfuku si užijete navíc ještě 12,5 koní a 7,4 newtonmetrů. Výsledná čísla tak budou 228 koní a 131 Nm. Budete se na ní cítit jako Baron Prášil na dělový kouli…

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si ji ze všech stran