Náš tip na jednu z letošních Ducati novinek vyšel. Dalo se to čekat… Už i Ducati Monster má svoji prémiovou sportovní verzi SP, stejně jako Streetfighter a Panigale. Koncepce modelů Sport production je u všech sérií stejná. Oproti základní variantě má Monster SP sportovní odpružení a další závodní výbavu, která v součtu stáhne 2 kila z celkové hmotnosti natankovaného Spčka na váhu 186 kilogramů. Poslední generace Monsteru zhubla o ukrutných 18 kilo a díky tomu tahle mašina s motorem o výkonu 111 koní a krouťákem 93 newtonmetrů lítá jako z praku. Jeho dramatická špička dokáže pobavit i ostřílené jezdce, jak potvrzuje Ruda v recenzi letošního Monsteru +. Ducati Monster SP poznáte podle barevného schématu, které kombinuje červenou a černou barvu a koncovky výfuku od Termignoni. Na fotkách je v okruhové konfiguraci bez zpětných zrcátek a držáku SPZ.
Záznam ze světové premiéry Monsteru SP
111 koní čeká, až otočíte zápěstím
Pozice Monsteru SP v porovnání s ostatními Ducati naháči
Faster, lighter, Monster
Monster SP míří na zkušenější jezdce, kteří ocení prémiové podvozkové komponenty a o dva kilogramy nižší váhu natankovaného stroje. Na redukci váhy se nejvíc podílí Lithion iontová baterie, ta je lehčí o 1,7 kila. Přední brzdy jsou lehčí o necelé kilo, mají to na svědomí hliníkové brzdové kotouče a třmeny Brembo Stylema. Přední vidlice stáhla 0,6 kilo oproti základnímu Monsteru. Celkovou redukci váhy přes 3 kila stáhne tlumič řízení a protivětrný štítek na výsledný rozdíl 2 kila oproti základnímu Monsteru.
Mad for fun
Tenhle slogan není žádný reklamní trik. V Ducati moc dobře ví, proč ho používají. Už základní Monster je složité dostat na silnici do úzkých. Každopádně se vyplatí mít větší rezervu. Pokud rádi tlačíte na pilu, potřebujete nastavitelný podvozek. Na SPčku můžete ladit kompresi, útlum a samozřejmě předpětí pružiny. Pokud vám stačí tovární nastavení a nepotřebujete se v nastavení podvozku vrtat, můžete se aspoň pokochat. Na co v Öhlinsu sáhnou, to se jim krásně povede. Sportovní naladění doplňuje nové sedlo, které se posunulo o 20 mm výš na výsledných 840 mm oproti základnímu Monsteru. Sedlo má sportovnější tvar, což zvyšuje zatížení řídítek. Další sportovní vychytávka SPčka je standardně montovaný tlumič řízení, který má zvýšit stabilitu ve vyšších rychlostech na okruhu.
Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí
Radiální čtyřpístkové třmeny Brembo Stylema se sintrovanými destičkami se zakusují do 320 mm kotoučů z hliníku. Půl kila ušetřeného na obou kotoučích je půl kila ušetřeného na rotujících hmotách. Monster SP slibuje hbitější ovladatelnost, což přijde vhod hlavně při překlápění levá pravá, kde půjdete rychleji do maximálních úhlů. Podvozkové komponenty SPčka jsou nejenom lépe fungující, taky mají o 10 mm vyšší zdvihy. Přední vidlice má zdvih 140 mm, zadek má rozsah 150 mm. Monster SP je obutý do čtvrté generace pneumatik Pirelli Diablo Rosso, které se na trhu objevily nedávno. Je to ještě sportovnější nástupce Diablo Rosso III, do kterých je obutý základní Monster.
Elektronika bude váš Guardiano
Elektronická výbava SPčka je shodná jako u základního Monsteru. Má náklonové ABS, kontrolu trakce, lauch control, oboustranný quickshifter nebo antiwheelie. Změna proběhla u jízdních režimů motoru, původní režimy Sport, Touring a Urban jsou v SPčku nahrazené režimy Sport, Road a Wet. Městský režim Urban byl nahrazený režimem Wet, který je naladěný na jízdu za snížené přilnavosti povrchu. Tahle změna v palivových mapách je více méně kosmetická. Platí totiž stále, že tovární nastavení jízdních asistentů u jednotlivých jízdních režimů si můžete nastavit sami individuálně podle vlastního gusta. Jízdní parametry a menu zobrazuje plnobarevný TFT displej o úhlopříčce 4,3 palce.
Každý je jiný a potřebuje jinou motorku, vy tuhle!
Ducati Monster SP bude k mání na přelomu roku 2022 a 2023. Pokud vše klapne bez zpoždění, začátkem roku 2023 si ho můžete prohlédnout na vlastní oči v našem showroomu. Cena Monsteru SP je 14 990 EUR včetně DPH, a to s prodlouženou 4 letou zárukou. Objednávky na něj můžete posílat už teď, předpokládané dodání začátkem příštího roku.