Ducati Panigale V2 modelový ročník 2025 designově a tvarově vychází z aktuální Panigale V4 2025. Mašina navazuje na tradici kultovních superbiků Ducati 748, 848 a 959. Zachovává si svoje závodní DNA a přidává k němu snadnou ovladatelnost a radost z jízdy na silnici. Zatímco minulá generace Panigale V2 s motorem Superquadro byla čistě okruhovým náčiním, s aktuální generací Panigale V2 poháněnou novým motorem V2 si užijete sportovní jízdu i v silničním provozu. Ducati Panigale V2 a V2S 2025 s grácií „uveze“ daleko širší okruh jezdců.
Promění každou silnici v circuito da corsa
Panigale V2 2025 je nejlehčí superbike v tovární historii: Panigale V2 2025 je lehčí o 15 kilo a Panigale V2S 2025 je lehčí o 17 kilo oproti předchozí generaci dvouválcové Panigale. Za nižší hmotností stojí zejména lehčí a menší motor a kompletně nový rám v přední i zadní části mašiny. Jízdní pozice za řídítky Panigale V2 je oproti minulé generaci uvolněnější. Lehkost, intuitivní ovládání, snížená fyzická i psychická námaha při jízdě na ní, motor konstantně táhne od nízkých otáček- to jsou hlavní charakteristiky nové Panigale V2 2025.
Čistý požitek z jízdy
Během továrních testů na závodním okruhu dosahovala nová Panigale V2 výkony na úrovni předchozí generace. Potvrzeno testováním na okruhu Vallelunga, který Panigale V2S 2025 projela jen o dvě desetiny sekundy pomaleji, než Panigale V2S 2024 s motorem Superquadro. Aktuální generace Panigale V2 je ovladatelnější a intuitivnější ve všech jízdních aspektech – na brzdách, při průjezdu zatáček i na výjezdech z nich. Zkrátka všude kromě rovinek, kde se projevil výkonový deficit motoru V2 oproti Superquadru minulé generace Panigale V2. Díky jízdní pozici, která je méně zatížená na předek se jezdec na ní cítí uvolněně již od první zatáčky. Nový motor Ducati V2 svým výkonovým průběhem vyplaví ty správné emoce mezi jednotlivými zatáčkami. V silničním provozu je ovladatelnost Panigale V2 nejsnadnější a nejpříjemnější v tovární historii jejich superbiků.
Taky se vám zvedá la temperatura, když se na ní díváte?
Dostupnost a mašiny v sérii Panigale V2 2025
Nová Panigale V2 se začne vyrábět v lednu 2025 ve dvou variantách. Základní Panigale V2 je osazená vidlicí Marzocchi a zadním tlumičem Kaybaba s mechanickým ovládáním. Základ je ve dvoumístné jezdecké konfiguraci se sedlem a stupačkami pro spolujezdce. Panigale V2S je vybavená podvozkem Öhlins a je jednomístná, má lithiovou baterii a v balíku elektronických asistentů je navíc launch control a omezovač rychlosti v depu Pit limiter. Sedlo a stupačky pro spolujezdce jsou pro Panigale V2S dostupné v rámci příslušenství. Rozdíl v celkové váze obou dvou variant Panigale V2 jsou 3 kila.
120 koní čeká, jak otočíte zápěstím
Ducati Panigale V2 pohání kompletně nový motor objemu 890 cm3 s konvenčními rozvody, které nahradily původní rozvody desmodromické. Motor váží pouhých 54,5 kila a je nejlehčím dvouválcem, jaký Ducati vyrobila. Je vybavený variabilním časováním ventilů IVT, díky nim nabídne ranec točivého momentu napříč celým otáčkovým spektrem. Nový motor V2 má výkonové maximum na 120 koních, přičemž 70% točícího momentu máte k dispozici od 3000 otáček, 80% krouťáku máte dispozici mezi 4 000 a 11 000 otáčkami. Poměr výkonu a hmotnosti vychází u Panigale V2S na hodnotu 0,69 k/kg. V okruhové konfiguraci se závodním výfukem se zvýší maximální výkon mašiny na 126 koní a hmotnost klesne o 4,5 kila. Motor je spojený se 6i stupňovou převodovkou a quickshifterem poslední generace.
Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí
Rám nové Panigale V2 je hliníkový monokok, který je přichycený přímo k motoru. Zadní oboustranná kyvná vidlice je konstrukčně inspirovaná symetrickou vidlicí Ducati Panigale V4. Nabízí jezdcům stejné výhody, pokud jde o stabilitu při výjezdech ze zatáček a cit při jízdě na okruhu. Naladění vidlice vám umožní maximálně využít okruhový potenciál slickových pneumatik. Odpružení Ducati Panigale V2 je plně nastavitelné. Panigale V2 jsou osazené vidlicemi Marzocchi a tlumiči Kayaba, zatímco verze V2 S nabízí jezdci vidlice a tlumiče Öhlins. Litá kola mají paprsky ve tvaru Y a jsou obuté do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV o rozměrech 120/70 vepředu a 190/55 vzadu. Přední brzdový systém Brembo se skládá ze dvou 320 mm kotoučů a monoblokových třmenů Brembo M50, které nabízejí přiměřený výkon pro jízdu na okruhu a modulaci brzdné síly pro jízdu na silnici.
Klidně na to šlápněte, eletronica bude váš guardiano
Ducati Panigale V2 2025 jsou vybavené šestiosou inerciální platformou IMU a samozřejmě kompletním balíkem náklonové elektroniky: ABS Cornering s funkcí slide-by-brake, Ducati Traction Control a Ducati Wheelie Control. Motor má celkem 3 výkonové power módy, motorovou brzdu Engine Brake Control a nový quickshifter DQS 2.0, stejný jako u Panigale V4. Verze S jsou navíc standardně vybaveny funkcemi Ducati Power Launch a Pit Limiter. Veškerou elektroniku jezdec nastavuje skrze pětipalcový TFT displej s novým joystickem na levém řídítku. Má stejné uživatelské rozhraní rozhraní, jako displej Panigale V4. Vybrat si můžete ze tří variant rozmístění provozních údajů na displeji- Road, Road Pro a Track. Panigale V2 má celkem 4 jízdní režimy Race, Sport, Road a Wet. Každý jízdní režim má přednastavené úrovně zásahů, případně si je můžete nastavit podle vlastního gusta.
Každý je jiný a potřebuje jinou mašinu. Vy tuhle!
Novou Panigale V2 je k dispozici ranec příslušenství. Například balík pro závodní okruhy, který se skládá ze závodního výfuku, spodní kapotáže, tlumiče řízení Öhlins, nastavitelných stupaček s karbonovými chrániči pat a sníženými řídítky, krytů spojky a generátoru a krytek pro vyjmutí zrcátek a registrační značky. Každé příslušenství lze samozřejmě zakoupit samostatně. Pro Panigale V2S jsou v příslušenství dostupné stupačky a sedlo spolujezdce. Vše si vyberete v Ducati konfigurátoru.
Copyright © Michal Fučík