Jak filtrovat motorky na webu DMOTO

Pokud nemáte jasno v tom, jakou mašinu si máte pořídit, případně se rozhodujete mezi více motorkama a potřebujete je navzájem porovnávat... Přesně pro vás jsme připravili filtrovací modul v sekci motorky pod továrním rozcestníkem nebo na homepage našeho webu. Motorky Aprilia, Ducati a Moto Guzzi v něm filtrujete ve čtyřech úrovních podle výkonu motoru a podle jejich způsobu použití.

 

Kolik koní byste si přáli krotit?

První parametr ve filtrování je maximální výkon motoru. Najeďte kurzorem na symbol helmy, zmáčkněte levé tlačítko myši, tím helmu chytíte a táhněte ji doprava. S pohybem kurzoru roste stádo koní, které plánujete osedlat. V horní části filtru se budou postupně měnit motorky, jakmile se tahem helmy posunete do výkonnějších kategorií. Filtr jsme rozdělili na 4 výkonové úrovně: první do 100 koní, druhá 100 až 150 koní, třetí 150 až 200 koní a v nejsilnější úrovni jsou okruhové mašiny s výkonem 200 + koní.

Způsob použití motorek

Konstrukce a tvar rámu motorky, její výkon a pozice jezdce míchají dohromady typ motorky, který je určený do konkrétních podmínek. V nabídce máme motorky zařazené v kategoriích street, touring, enduro a circuit. V poslední době se dají pořídit motorky, které kombinují parametry jednotlivých kategorií a nejsou už striktně zařazené pouze do jedné. Průkopníkem tohoto prolínání mezi segmenty motorek byla Ducati Multistrada, která úspěšně smíchala kategorie touring a enduro s lehkou ovladatelností ve městě. Ducati Supersport a Multistrada V4 Pikes Peak v sobě zase míchají kategorie circuit a touring. Vaši kategorii nebo jejich kombinace označte myší. Co máte vybráno- ikona se zobrazí červeně probarvená. Pak už stačí jen použít button níž a začít filtrovat.

Streetové motorky

Streetové motorky neboli naháče svoje označení získaly díky tomu, že nemají karoserii. Mají obnažený motor i rám a díky tomu jsou lehčí a snadno ovladatelné. Mívají větší rejd. Proto jsou vhodné na ježdění v městském provozu, kde potřebujete být obratní. Naháče jsou určené pro jízdu na kratší vzdálenosti. Jezdec na nich má vzpřímenou pozici díky vyšším řidítkům. Streetové motorky jsou vhodnou entry mašinou, pokud úplně začínáte. V této kategorii motorek si vybíráte z nejvíce adeptů, mezi kterými se budete později rozhodovat. To máte: Ducati Scrambler, Monster, Diavel, Xdiavel nebo Hypemotard. Aprilia přihodí svoje Tuono 660. Moto Guzzi nabízí v tomto segmentu série mašin V7 a V9.

 

Touringové motorky

Jejich domovem jsou cesty, ideálně co nejdelší. Ergonomie pozice jezdce je u nich přizpůsobená maximálnímu pohodlí pro hltání stovek kilometrů. Na rám motorky můžete věšet boční i zadní kufry, které mají v originálním příslušenství. Na cestách vás ochrání robustní štíty před větrem. Touringové motorky jsou vybavené výkonným motorem a větší nádrží, což vám umožní ujet delší vzdálenosti bez tankování. Díky jejich dostatečnému výkonu a většímu rozvoru se s nimi dá pohodlně cestovat i se spolujezdcem. Delší rozvor pomáhá také stabilitě motorky ve vyšších rychlostech. Pokud hledáte silniční motorku na cestování a chcete s ní jezdit na delší vzdálenosti, vybírejte z touringových motorek: to znamená celá série Ducati Multistrada, Aprilia má v této kategorii Tuono V4, mohl by vás zaujmout  Ducati Supersport nebo novinka Moto Guzzi V100 Mandello.

 

Enduro motorky

Enduro mašiny jsou určené pro ježdění ve všech typech terénu. Mají robustní konstrukci s pevným rámem, silnější přední vidlicí a zadní tlumič, obojí s vyššími zdvihy. V originálním příslušenství mají boční padací rámy i kryty motoru a chladiče. Technika těchto motorek je připravená na průjezd náročného terénu i mimo zpevněné cesty. Proto mívají enduro motorky vyšší světlou výšku, ocelové drátěné ráfky a pneumatiky s terénním vzorkem. Jízdní pozice na endurové mašině a její stupačky jsou připravené na jízdu ve stoje v terénu mimo silnici. Na rám motorky můžete věšet boční i zadní kufry, které mají v originálním příslušenství.  Výhoda enduro motorek je v jejich univerzálnosti. Vybíráte si s nimi nejenom kam pojedete, ale i kterou cestou se ke zvolenému cíli vydáte. Enduristi vybírají mezi Ducati DesertX nebo Ducati Multistradou V4 Rally. Aprilia v tomto segmentu nabídne dvouválcový Tuareg 660, Moto Guzzi svoje osvědčené enduro V 85TT.

 

Okruhové motorky

Okruhové motorky jsou určené pro jízdu na okruzích a závodních tratích. Mívají silné dvouválcové nebo čtyřválcové motory s opravdu vysokými výkony. Kapotované okruhové mašiny mají aerodynamickou karoserii a poskytují jezdci maximální ochranu před větrem. Vysokým výkonům motoru odpovídají adekvátně kalibrované brzdy s velkými kotouči a výkonnými brzdovými třmeny. Podvozky okruhových motorek jsou velice tuhé a naladěné pro rychlou jízdu v zatáčkách na okruhu. Jsou optimalizované pro stabilitu ve vyšších rychlostech a při ostrých změnách směru. Okruhové motorky mají nízkou sportovní jízdní pozici, která je úplným opakem ergonomie naháčů. Na okruhové motorce tak doslova ležíte. Nesnášíte klidné projížďky? Rychlost a adrenalin jsou vaše DNA? Zároveň nechcete riskovat zdraví nebo vlastní život na silnici? Pak je pro vás nákup okruhové motorky správnou volbou. Pro vás máme ještě návod, jak začít jezdit na okruhu. V této kategorii na vás čeká forza Ducati, Panigale V2 a V4, čistokrevné okruhové bestie. Ještě tu máme také hybridní cestovní závodničky: Ducati Multistradu Pikes Peak nebo Ducati Supersport. Aprilia do této okruhové rodinky přihodí svoji RS 660, Tuono V4 a RSV4, obě poslední zmíněné mašiny jsou k mání ve výbavě RR nebo Factory.

 

Kdo nic nenajde, promění parametry filtrů.

My máme mašin dost...

 

Filtrování zdar!