Recenze Ducati Multistrada 950 od Jacka34

Asi nikdo nebude mít v pokojíku na plakátu jako svoji vysněnou motorku Multistradu 950. Dokud jsem ji neprojel, byla to to pro mě jen “malá” Multistrada. Variantně “socverze” cestovatelské legendy od Ducati, její starší a větší sestry Multistrady 1260. Stačil mi jeden víkend v jejím sedle a svoje hodnocení musím otočit o 180 stupňů. 950ka je výborná. Prostě skvělá společnice na cesty!

 

Jízdní komfort je překvapivý. Garanzia!

Za řídítky Multistrady 950 sedíte naprosto uvolněně. Dokonce jsem se přistihl, že při jízdě bez nadsázky relaxuju. Může za to koktejl Ducati vychytávek. Nohy odpočívají na stupačkách opravdu nízko, takže vaše kolena jsou jen mírně ohnutá. Zároveň je ale řadicí páka přesně na svém místě, takže trefit falešný neutrál je fakt nemožný. Zadek si hoví na opravdu pohodlném sedadle, takže ani po ujetí vzdálenosti přes 400 km nedává signály, že už mu pro dnešek jízda stačila. No a trup těla, ten se má nejlíp. Od náporu větru ho chrání důmyslný tvar kapoty přední části Multistrady v kombinaci s výškově nastavitelným plexi štítem. Měřím 185 cm, takže jsem štít vytáhl do horní polohy a proud vzduchu mi narážel až do místa hledí přilby. Když k tomu připočtu blastery, které chrání ruce, je to úplná pohoda. Vítr na vás v rychlostech do 160 km/h prostě nefouká. Tohle se těm Ducati inženýrům fakt povedlo.

 

Zpomalíte na pětníku, podvozek si poradí

Podvozek sedí na cestách jak přišitý, nedělají mu problém ani táhlé zatáčky, ani hrbolaté povrchy. Předek i zadek podvozku si můžete přitvrdit (což vám vřele doporučuju) nebo povolit, podle vašeho gusta. No a jak v hudbě tvrdí basa muziku, u Multistrady 950 se o tvrzení starají brzdy. Ty má prostě výborný. Skvěle se dávkují a umí fofrem zpomalit tuhle dvěstětřicetikilovou mašinu. Pokud chcete cestovat ve dvou, na Multistradě to není žádný problém. Spolujezdec má pro sebe královský prostor s festovními madly, takže se na řidiče nemusí vůbec lepit, pokud to teda není oběma chtěné. A když dokoupíte zadní kufr, bude mít spolujezdec báječnou opěrku.

 

Motore, který jednoduše zkrotíte

Dvouválec Ducati Testastretta o objemu 937 ccm je kapalinou chlazený motor s elektronickým vstřikováním paliva od Bosch. Potvrdil mi, že Ducati umí udělat motor, který neškube ani v nízkých otáčkách. To, že máte pod zadkem 113 koní pocítíte, až budete točit přes šest tisíc otáček. Navíc je motor opravdu držák. Konstantní vývoj tohoto motoru přinesl prodloužení servisních intervalů po 15 000 km a seřízení ventilů po ujetých 30 000 km. Pro ty z vás, kdo řeší spotřebu, žádné drama se nekoná. Multistrada 950 si vezme maximálně 6 litrů benzínu na 100 km.

 

Touring, Sport, Enduro nebo Urban? Navolíte a jedete!

Na jízdní mód Touring jede Multistrada krásně sametově, režim Sport je citlivější na plyn a motor letí do otáček o poznání rychleji. Abych nezapomněl, když zavřete plyn, tak si to párkrát střelí do výfuku. Enduro mód je přesně takový, jaký má být. Jediným zklamáním pro mě bylo fungování režimu Urban. Pokud chcete divočit ve městě a mít rychlé starty na semaforu, nevolte ho. I když osobně vyznávám sportovnější jízdu, nakonec jsem většinu kilometrů nakroutil v režimu Touring. Je prostě boží a ze všech jízdních režimů se nejvíc hodí ke konceptu této motorky.

 

Samá chvála smrdí

Jako všude, najdou se i na Multistradě 950 detaily, které nejsou až tak úplně super. Nelíbila se mi lanková spojka, která zabírá asi na dvou milimetrech. Neseděly mi standardní gumy Scorpion Trail II, které při dynamické jízdě na silnici (pozor, teď mám na mysli opravdu agresivní sportovní jízdu) neposkytují jezdci dostatečnou zpětnou vazbu. Naštěstí se na ni dají nazout Angel GT, které se vyrábějí i v rozměru předního 19” kola. A škoda, že na palubní desce nemá barevný displej.

 

karta motorky

 

Každá správná motorka má svou duši. Multistrada má hned 4

Jestli chcete jezdit na okruhu, vybírejte ze superbiků. Pokud si chcete dávat rychlá desetikilometrová kolečka po cestách, které znáte nazpaměť, pořiďte si Monstera. Pokud ale chcete motorku, se kterou můžete cestovat daleko a vy to ani nepoznáte, kupte si Multistradu 950. Za peníze, které ušetříte oproti Multistradě 1260, objedete celou Evropu i dvakrát a získáte to nejdůležitější – ranec zážitků za řídítky vychytané cestovní mašiny. Za recenzi děkujeme Jackovi 34 z Ducati Motorcycle Clubu Brno.

Copyright © Michal Fučík společně s autorem recenze

 

Kdo netestuje, neví co je dobrý!

mrknu na testovací mašiny