DNA Scrambleru 1100 Sport PRO pochází z motorek "muscle bike". Síla a sportovní nádech je z něj cítit na první pohled. Sportovní vidlice a zadní tlumič od vyhlášených závodních specialistů Öhlins vytvářejí ideální mix výkonu motoru a sportovního odpružení pro jezdce, kteří nešetří při jízdě rychlostí a tím pádem ani radostí. Scrambler 1100 Sport PRO pohání větší motor o objemu 1079 ccm, který disponuje masivním kroutícím momentem 88 Nm. Ve standartní výbavě má systém Ride by Wire, který jezdci umožní využívat 3 jízdní režimy. Bezpečnost má na starosti Ducati Safety pack, který obsahuje kontrolu trakce a ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu. Výkony motoru krotí DTC, systém kontroly trakce. Tento Scrambler je dostupný v matné černé barvě. Jak tahle mašina jezdí si můžete přečíst v recenzi od Rudy, nebo si Scramblera 1100 Sport PRO vyzkoušejte na vlastní kůži v rámci našeho testování.
Scrambler 1100 PRO pohání vzduchem a olejem chlazený motor do L. Motor má vrtání 98 mm a zdvih 71,5 mm, není to zkrátka žádný drobek, což zajišťuje plynulé zrychlení ze všech otáček. Motor Scrambler 1100 PRO má hliníkové klikové skříně a obrobené hliníkové spojkové a alternátorové kryty, což se příznivě promítlo do celkové váhy motorky. Motor je spojený se 6i stupňovou převodovkou, zadní nápravu pohání řetěz.
Díky širokým řidítkům se městem propletete jakoby nic, zatímco doširoka rozkročený rozvor 1 514 mm zvušuje stabilitu jízdy i při vysokých rychlostech. Stejně jako mezi zatáčkami v serpentýnách hor. Scrambler 1100 Sport PRO je vybaven brzdovým systémem Brembo se systémem brzdění v náklonu ABS Bosch Cornering. Na přední nápravě je dvojitý kotouč o průměru 320 mm, které krotí dva čtyřpístové třmeny Brembo M 4.32 Monoblock. Na zadním kole je disk o průměru 245 mm, na kterém pracuje třmen 34 mm s jedním pístem. Systém ABS má pouze jednu úroveň intervence a nemůžete ho vypnout. Sportovní vidlice a zadní tlumič od Öhlins mají nastavitelnou tuhost.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí kromě kontroly trakce systém Ride-by-Wire (RBW), což je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje průběh palivové křivky v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru už není regulovaný pouze lankem akcelerátoru. Signál od plynu prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici plný výkon ve sportovním režimu ACTIVE a cestovním režimu JOURNEY , omezený výkon je v režimu CITY. Ten je vhodný do města nebo při snížené přilnavosti.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky Scrambler Acessories můžeš svou novou motorku vytůnit. Určitě si vybereš. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík