Ducati Multistrada V4 RS

36 490 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Právě sledujete nejrychlejší, nejlehčí a nejvýkonnější čtyřválcovou Multistradu za celou její historii. Ducati Multistrada V4 RS rozhodně není jenom přebarvená Multistrada V4 Pikes Peak, i když s ní sdílí podvozek, kola a balík elektroniky. Rozdíl je v srdci a váze obou dvou mašin. Nejsilnější Multistradu V4 ever- RS totiž pohání čtyřválec Desmosedici Stradale. Stejný motor pohání Panigale V4 a Streetfighter V4. Pro Multistradu V4 RS byl motor upravený s ohledem na koncepci Multistrady. Ducati ho naladila pro touringové jezdění, což sice přineslo snížení jeho maximálního výkonu, ale zároveň plynulý zátah motoru v nižších a středních otáčkách.  Motor pracuje se suchou spojkou a speciálně upravenou elektronickou kalibrací. Tahle kombinace techniky slibuje dosud nevídané jízdní pocity s takto velkou mašinou. Ducati Multistrada V4 RS se bude vyrábět v číslované sérii. Dostupná bude v Evropě od ledna 2024 v jediné verzi a to s plnou výbavou.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou mašinu. Vy tuhle…

 

 

Když se superbike potká s touringovou mašinou

Nejlehčí čtyřválcovovou Mutistradou je RS díky použití titanového zadního rámu na sedla, který má také upravený design madel pro spolujezdce. Lehčí je taky použitá menší baterka. Výsledek je o 3 kila menší suchá hmotnost v porovnání s Multistradou V4 Pikes Peak a o 7 kilo menší hmotnost v porovnání s Multistradou V4S. Váhu snižuje masivní použití komponentů z uhlíkových vláken, což je přední blatník, chrániče rukou (navržené speciálně pro RS), tepelné štíty motoru a přední "zobák. Barevné schéma Iceberg white je kombinované s prvky designu Desmosedici MotoGP v červené barvě. Pro větší pohodlí si můžete ve chladnějších dnech uzavřít upwashe. To jsou kanály po bocích mašiny, které směrují čerstvý vzduch k nohám jezdce.

 

180 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Multistrada V4 RS je jedinou mašinou z této série, kterou pohání motor Desmosedici Stradale V4 s objemem 1 103 cm3. Aby továrna spojila plynulost a pravidelnost typickou pro Multistrady poháněné motorem V4 Grandturismo se sportovními vlastnostmi Panigale a Streetfighteru, upravila čtyřválec Desmodici Stradale. Cílem naladění bylo dosažení plynulé a pravidelné křivky dodávky výkonu v nízkých otáčkách a zároveň zachování vzrušujících výkonů Desmo motoru v blízkosti omezovače otáček. Jeho DNA se projevuje také díky tónu výfuku, který je hluboký v nízkých otáčkách a vzrušující jako u superbiků při akceleraci ve vysokých otáčkách. Na výsledném naladění motoru se podílí vzduchový filtr z Panigale V4R, který je propustnější a sportovnější s tlumičem výfuku Akrapovič, který byl vyvinutý na míru pro Multistradu V4 RS. V této konfiguraci dosahuje motor Desmosedici Stradale maximálního výkonu 180 k s omezovačem při 13 250 ot/min. Uvedené maximum je téměř o 2000 otáček vyšší, než má čtyřválec Grandturismo. Pro zlepšení tepelného komfortu jezdce umí motor deaktivovat zadní válce. Vypíná je, když motorka stojí, má zařazený neutrál a teplota motoru je vyšší než 70° Celsia.

 

195 koní můžete osedlat v závodní konfiguraci

Pokud vám přijde výkonové maximum 180 koní málo, Ducati Multistrada V4 RS má samozřejmě připravené řešení. Stačí vyměnit homologovaný výfukový systém za závodní systém opět od Akrapovič a výkon naroste o dalších 12 koní, zatímco mašina shodí 5 kilo dolů. Navýšení výkonu je citelné, ale musíte kvůli němu oželet provoz na silnicích. Závodní výfuk můžete používat pouze na okruzích. Další zvýšení jejího výkonu dosáhnete použitím oleje Ducati Corse Performance Powered by Shell Advance, který je výsledkem spolupráce Ducati Corse a Shell v závodech Superbike a MotoGP. Díky němu má zvýšení výkonu hodnotu +3 koně navíc a celkový výkon Multistrady V4 RS má při použití této kombinace výfuku a oleje maximálku 195 koní.  

 

Suchá spojka onboard

Stejně jako Ducati Panigale V4 SP2 a Streetfighteru V4 SP2 používá i Multistrada V4 RS suchou spojku STM-EVO SBK vyrobenou z hliníkového polotovaru. Má specifickou konfigurací pružin a kluzných rampouchů. Tohle technické řešení zklidňuje jízdu během brzdění a v záběru. Přispívá také k obohacení zvuku výfuku o typické kovové zabarvení při vypnutí spojky. Aby bylo možné co nejlépe využít výkonu motoru Desmosedici motoru, byl zkrácený koncový převodový poměr. Při použití na okruhové jezdění si u této spojky můžete dopřát otevřený kryt.

 

Podvozek má ostrý jako břitva

Podvozek sdílí Multistrada V4 RS s Multistradou V4 Pikes Peak. To znamená 17“ kola vepředu i vzadu. V jejich případě se bavíme o kovaných ráfcích Marchesini obouvající pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV v rozměru 120/70 vepředu a 190/55 vzadu. Krom rozměru kol udělá na ovladatelnosti mašiny dost výrazný rozdíl ještě 2,7 kg ušetřených právě na neodpružené hmotnosti- na kolech. Podvozek je kompletně od Öhlins, konkrétně jde o jeho elektronickou verzi Smart EC 2.0. Přední vidlice Öhlins má zdvih 170 mm. Vzadu najdete tlumič Öhlins TTX36 se stejnou hodnotou zdvihu, jako má přední vidlice. Tento podvozek používá Streetfighter V4S a Panigale V4S. Ve všech zmíněných mašinách podvozek reaguje na jízdní styl jezdce. Čím víc tlačíte na pilu, tím víc dostanete podpory, protože podvozek tuhne. Vše je samozřejmě odvislé od zvoleného jízdního režimu případně vlastní konfigurace jeho nastavení. Jak jezdí Ducati Multistrada Pikes Peak s tímto podvozkem čtěte v recenzi od Kuny.

 

Úpravy ergonomie Ducati Multistrada V4 RS

Jenom jinými koly a podvozkem se v Ducati nespokojili a přizpůsobili tomu i samotnou geometrii rámu. Také ergonomii kromě podvozku sdílí Multistrada V4 RS s V4 Pikes Peak. Úhel hlavy je o 1,25° tupější, stopa je delší o 17,5 milimetru a celkový rozvor se prodloužil o 28 milimetrů. Vypadá to sice jako drobné, ale vsadíme boty, že při řízení to bude sakra citelný rozdíl. Tím spíš s ohledem na další úpravy ergonomie jízdní pozice. Stupačky jsou o 10 mm výš a víc vzadu, řídítka jsou užší, rovnější a o 15 mm nižší. Cílem úprav ergonomie bylo, aby se s mašinou daly dělat větší náklony v zatáčkách. Počítejte s větším přísunem čerstvého vzduchu, protože V4 RS má jenem nízký kouřový štítek. V příslušenství si můžete pořídit větší cestovní štíty.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí

Ducati Multistrada V4 RS používá brzdový systém odvozený z Ducati Panigale V4. 330 mm široké kotouče a třmeny Brembo Stylema najdete sice i u Multistrady V4S, nicméně RS je používá v kombinaci s brzdovými destičkami z okruhového superbiku, které jsou odolnější a nevadnou ani při delší jízdě na okruhu. Vzadu systém zahrnuje jeden kotouč o průměru 265 mm, na kterém pracuje plovoucí třmen Brembo. Řídicí jednotka s regresivní kinematikou má menší čerpací prvek, čímž zlepšuje výkon a modulaci. Systém je řízen systémem Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS. Pneumatiky Diablo Rosso IV Corsa o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu jsou nejvýkonnějšími pneumatikami Pirelli v segmentu sportovních a silničních motorek. Nabízejí vynikající přilnavost při akceleraci, brzdění i zatáčení.

 

Elektronické jízdní asistenty

Elektronický balík jízdních asistentů Multistrady V4 RS spolupracuje s inerciální platformou Bosch 6IMU, která neustále monitoruje náklony a změny pozice mašiny v celkem 6i osách.  Motor má celkem 4 výkonové režimy (plný, vysoký, střední, nízký), dále máte k dispozici kontrolu trakce Ducati (DTC),  Ducati Wheelie kontrolu (DWC), brzdění motorem (EBC) a obousměrné rychlořazení Ducati (DQS) Up&Down. Všechny tyto systémy byly kalibrovány  na míru pro zamýšlené používání mašiny a integrované do čtyř jízdních režimů, a to Race, Sport, Touring, Urban. Zejména v režimech Touring a Sport byla kalibrace systému upravena tak, aby se zlepšil komfort při uvolněné jízdě a zároveň podpora při sportovní jízdě ve smíšeném horském terénu. Kromě toho bylo i při plném zatížení zvýšeno hydraulické brzdění, když jezdec zvolí vyšší úroveň tlumení v různých jízdních režimech a při různém zatížení.

 

 

Radary budou vaši guardiani

Radarový systém pro motorky Ducati vyvinula v úzké spolupráci s firmou Bosch. Ducati Multistrada V4  byla první produkční motorka na světě vybavená radarovou technologií. Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control neboli adaptivní tempomat. Tento jízdní asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h.  Autorita jízdního asistenta ACC byla omezená jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích.  Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- tzn prostor, který jezdec nevidí vedle sebe, ani za sebou ve zpětném zrcátku. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu.

 

Dobrý vkus! Nic lepšího jste nemohl vybrat, signore

Multistrada V4 RS je aktuálně nejsportovnější mašina celé série Multistrada. Kromě toho patří taky na špičku v rozsahu její sériové výbavy. S tím úzce souvisí také přítomnost velké 6,5“ TFT přístrojové desky s konektivitou, která umožní jezdci zobrazovat na přístrojové desce navigační údaje a další mobilní náležitost. Nechybí jí odvětrávaná schránka na mobil s USB zásuvkou na nádrži nebo 12V zásuvka vedle přístrojové desky. Rozhodně oceníte bezklíčové zapalování, asistenta pro rozjezd v kopci a LED světlomety s denním režimem a funkcí Cornering lights, tzn dodatečné svícené do rádiusů zatáček.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje stejně jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Pro zdůraznění sportovního charakteru nabízí katalog Ducati Performance příslušenství z kovaného hliníku, jako jsou páčky, stupačky, nádržky brzd a spojky nebo víčka palivové a olejové nádrže. K dispozici je také ranec karbonových prvků, které odlehčují a image Multistrady V4 RS dělají ještě agresivnější. Pokud chcete s Multistradou V4 RS také jezdit na delší vzdálenosti, na vás je připravená nabídka cestovního příslušenství: od plastových nebo hliníkových bočních kufrů až po brašny na nádrž a sedadlo spolujezdce nebo různě velké cestovní štíty. Vše si vyberete v Ducati konfigurátoru. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

150-200hp

Motor

Typ:
Čtyřválec Desmosedici Stradale, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53,5 mm
Výkon motoru:
180 hp - 132 kW při 12 500 ot/min
Točivý moment:
118 Nm při 9 500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, 50 mm oválná vstřikovací jednotka, systém Ride-by-Wire
Výfuky:
ocelový tlumič Akrapovič s dvěma katalyzátory a šesti Lambda sondami Euro 5
Emise:
Euro 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s rychlořazením Ducati Quick Shift up/down
Poměr:
1=40/13, 2=36/16, 3=34/19, 4=31/21, 5=29/23, 6=27/25
Primární převod:
poměr 1.8:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
43 zubů
Spojka:
hydraulicky ovládaná suchá spojka

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1592 mm
Sklon:
25,75°
Přední odpružení:
plně nastavitelná upside-down Öhlins 48 mm s TiN povrchovou úpravou, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení tlumení odskoku
Přední zdvih:
170 mm
Přední ráfek:
Marchesini kovaný z lehké slitiny 3,5" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně nastavitelná Öhlins TTX36 pružící jednotka, Öhlins Smart EC 2.0 - elektronická komprese a nastavení odskoku, hliníková jednoramenná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
170 mm
Zadní ráfek:
Marchesini kovaný z lehké slitiny 6" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso IV Corsa 190/55 ZR17
Přední brzdy:
2x 330 mm kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M50, Bosch ABS s funkcí brždění v náklonu
Zadní brzdy:
265 mm kotouč, 2 pístkový třmen, Bosch ABS s funkcí brždění v náklonu

Ostatní

Palivová nádrž:
22 litrů
Suchá hmotnost:
211 kg
Přístroje:
plně barevný 6,5“ TFT displej s funkcí Ducati Connect a navigačním systémem
Záruka:
4 letá záruka (4Ever Ducati)
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
nastavitelná 840 - 860 mm
Vybavení:
jízdní režimy, ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu, Ducati kontrola trakce (DTC), Ducati Wheelie kontrola (DWC),asistent rozjezdů (VHC), tempomat, přední a zadní radar, adaptivní tempomat, Blind spot detection bezklíčové ovládání Hands-Free, podsvícené přepínače na řídítkách, automatická deaktivace směrových světel, rychlořazení up/down (DQS), Full LED osvětlení s funkcí přisvícení do zatáčky, karbonový přední blatník, karbonové kryty rukojetí, homologovaná koncovka výfuku Akrapovič

36 490 EUR včetně DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit