Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Právě sledujete nejrychlejší, nejlehčí a nejvýkonnější čtyřválcovou Multistradu za celou její historii. Ducati Multistrada V4 RS rozhodně není jenom přebarvená Multistrada V4 Pikes Peak, i když s ní sdílí podvozek, kola a balík elektroniky. Rozdíl je v srdci a váze obou dvou mašin. Nejsilnější Multistradu V4 ever- RS totiž pohání čtyřválec Desmosedici Stradale. Stejný motor pohání Panigale V4 a Streetfighter V4. Pro Multistradu V4 RS byl motor upravený s ohledem na koncepci Multistrady. Ducati ho naladila pro touringové jezdění, což sice přineslo snížení jeho maximálního výkonu, ale zároveň plynulý zátah motoru v nižších a středních otáčkách. Motor pracuje se suchou spojkou a speciálně upravenou elektronickou kalibrací. Tahle kombinace techniky slibuje dosud nevídané jízdní pocity s takto velkou mašinou. Ducati Multistrada V4 RS se bude vyrábět v číslované sérii. Dostupná bude v Evropě od ledna 2024 v jediné verzi a to s plnou výbavou.
Nejlehčí čtyřválcovovou Mutistradou je RS díky použití titanového zadního rámu na sedla, který má také upravený design madel pro spolujezdce. Lehčí je taky použitá menší baterka. Výsledek je o 3 kila menší suchá hmotnost v porovnání s Multistradou V4 Pikes Peak a o 7 kilo menší hmotnost v porovnání s Multistradou V4S. Váhu snižuje masivní použití komponentů z uhlíkových vláken, což je přední blatník, chrániče rukou (navržené speciálně pro RS), tepelné štíty motoru a přední "zobák. Barevné schéma Iceberg white je kombinované s prvky designu Desmosedici MotoGP v červené barvě. Pro větší pohodlí si můžete ve chladnějších dnech uzavřít upwashe. To jsou kanály po bocích mašiny, které směrují čerstvý vzduch k nohám jezdce.
Multistrada V4 RS je jedinou mašinou z této série, kterou pohání motor Desmosedici Stradale V4 s objemem 1 103 cm3. Aby továrna spojila plynulost a pravidelnost typickou pro Multistrady poháněné motorem V4 Grandturismo se sportovními vlastnostmi Panigale a Streetfighteru, upravila čtyřválec Desmodici Stradale. Cílem naladění bylo dosažení plynulé a pravidelné křivky dodávky výkonu v nízkých otáčkách a zároveň zachování vzrušujících výkonů Desmo motoru v blízkosti omezovače otáček. Jeho DNA se projevuje také díky tónu výfuku, který je hluboký v nízkých otáčkách a vzrušující jako u superbiků při akceleraci ve vysokých otáčkách. Na výsledném naladění motoru se podílí vzduchový filtr z Panigale V4R, který je propustnější a sportovnější s tlumičem výfuku Akrapovič, který byl vyvinutý na míru pro Multistradu V4 RS. V této konfiguraci dosahuje motor Desmosedici Stradale maximálního výkonu 180 k s omezovačem při 13 250 ot/min. Uvedené maximum je téměř o 2000 otáček vyšší, než má čtyřválec Grandturismo. Pro zlepšení tepelného komfortu jezdce umí motor deaktivovat zadní válce. Vypíná je, když motorka stojí, má zařazený neutrál a teplota motoru je vyšší než 70° Celsia.
Pokud vám přijde výkonové maximum 180 koní málo, Ducati Multistrada V4 RS má samozřejmě připravené řešení. Stačí vyměnit homologovaný výfukový systém za závodní systém opět od Akrapovič a výkon naroste o dalších 12 koní, zatímco mašina shodí 5 kilo dolů. Navýšení výkonu je citelné, ale musíte kvůli němu oželet provoz na silnicích. Závodní výfuk můžete používat pouze na okruzích. Další zvýšení jejího výkonu dosáhnete použitím oleje Ducati Corse Performance Powered by Shell Advance, který je výsledkem spolupráce Ducati Corse a Shell v závodech Superbike a MotoGP. Díky němu má zvýšení výkonu hodnotu +3 koně navíc a celkový výkon Multistrady V4 RS má při použití této kombinace výfuku a oleje maximálku 195 koní.
Stejně jako Ducati Panigale V4 SP2 a Streetfighteru V4 SP2 používá i Multistrada V4 RS suchou spojku STM-EVO SBK vyrobenou z hliníkového polotovaru. Má specifickou konfigurací pružin a kluzných rampouchů. Tohle technické řešení zklidňuje jízdu během brzdění a v záběru. Přispívá také k obohacení zvuku výfuku o typické kovové zabarvení při vypnutí spojky. Aby bylo možné co nejlépe využít výkonu motoru Desmosedici motoru, byl zkrácený koncový převodový poměr. Při použití na okruhové jezdění si u této spojky můžete dopřát otevřený kryt.
Podvozek sdílí Multistrada V4 RS s Multistradou V4 Pikes Peak. To znamená 17“ kola vepředu i vzadu. V jejich případě se bavíme o kovaných ráfcích Marchesini obouvající pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV v rozměru 120/70 vepředu a 190/55 vzadu. Krom rozměru kol udělá na ovladatelnosti mašiny dost výrazný rozdíl ještě 2,7 kg ušetřených právě na neodpružené hmotnosti- na kolech. Podvozek je kompletně od Öhlins, konkrétně jde o jeho elektronickou verzi Smart EC 2.0. Přední vidlice Öhlins má zdvih 170 mm. Vzadu najdete tlumič Öhlins TTX36 se stejnou hodnotou zdvihu, jako má přední vidlice. Tento podvozek používá Streetfighter V4S a Panigale V4S. Ve všech zmíněných mašinách podvozek reaguje na jízdní styl jezdce. Čím víc tlačíte na pilu, tím víc dostanete podpory, protože podvozek tuhne. Vše je samozřejmě odvislé od zvoleného jízdního režimu případně vlastní konfigurace jeho nastavení. Jak jezdí Ducati Multistrada Pikes Peak s tímto podvozkem čtěte v recenzi od Kuny.
Jenom jinými koly a podvozkem se v Ducati nespokojili a přizpůsobili tomu i samotnou geometrii rámu. Také ergonomii kromě podvozku sdílí Multistrada V4 RS s V4 Pikes Peak. Úhel hlavy je o 1,25° tupější, stopa je delší o 17,5 milimetru a celkový rozvor se prodloužil o 28 milimetrů. Vypadá to sice jako drobné, ale vsadíme boty, že při řízení to bude sakra citelný rozdíl. Tím spíš s ohledem na další úpravy ergonomie jízdní pozice. Stupačky jsou o 10 mm výš a víc vzadu, řídítka jsou užší, rovnější a o 15 mm nižší. Cílem úprav ergonomie bylo, aby se s mašinou daly dělat větší náklony v zatáčkách. Počítejte s větším přísunem čerstvého vzduchu, protože V4 RS má jenem nízký kouřový štítek. V příslušenství si můžete pořídit větší cestovní štíty.
Ducati Multistrada V4 RS používá brzdový systém odvozený z Ducati Panigale V4. 330 mm široké kotouče a třmeny Brembo Stylema najdete sice i u Multistrady V4S, nicméně RS je používá v kombinaci s brzdovými destičkami z okruhového superbiku, které jsou odolnější a nevadnou ani při delší jízdě na okruhu. Vzadu systém zahrnuje jeden kotouč o průměru 265 mm, na kterém pracuje plovoucí třmen Brembo. Řídicí jednotka s regresivní kinematikou má menší čerpací prvek, čímž zlepšuje výkon a modulaci. Systém je řízen systémem Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS. Pneumatiky Diablo Rosso IV Corsa o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55 vzadu jsou nejvýkonnějšími pneumatikami Pirelli v segmentu sportovních a silničních motorek. Nabízejí vynikající přilnavost při akceleraci, brzdění i zatáčení.
Elektronický balík jízdních asistentů Multistrady V4 RS spolupracuje s inerciální platformou Bosch 6IMU, která neustále monitoruje náklony a změny pozice mašiny v celkem 6i osách. Motor má celkem 4 výkonové režimy (plný, vysoký, střední, nízký), dále máte k dispozici kontrolu trakce Ducati (DTC), Ducati Wheelie kontrolu (DWC), brzdění motorem (EBC) a obousměrné rychlořazení Ducati (DQS) Up&Down. Všechny tyto systémy byly kalibrovány na míru pro zamýšlené používání mašiny a integrované do čtyř jízdních režimů, a to Race, Sport, Touring, Urban. Zejména v režimech Touring a Sport byla kalibrace systému upravena tak, aby se zlepšil komfort při uvolněné jízdě a zároveň podpora při sportovní jízdě ve smíšeném horském terénu. Kromě toho bylo i při plném zatížení zvýšeno hydraulické brzdění, když jezdec zvolí vyšší úroveň tlumení v různých jízdních režimech a při různém zatížení.
Radarový systém pro motorky Ducati vyvinula v úzké spolupráci s firmou Bosch. Ducati Multistrada V4 byla první produkční motorka na světě vybavená radarovou technologií. Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control neboli adaptivní tempomat. Tento jízdní asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h. Autorita jízdního asistenta ACC byla omezená jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích. Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- tzn prostor, který jezdec nevidí vedle sebe, ani za sebou ve zpětném zrcátku. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu.
Multistrada V4 RS je aktuálně nejsportovnější mašina celé série Multistrada. Kromě toho patří taky na špičku v rozsahu její sériové výbavy. S tím úzce souvisí také přítomnost velké 6,5“ TFT přístrojové desky s konektivitou, která umožní jezdci zobrazovat na přístrojové desce navigační údaje a další mobilní náležitost. Nechybí jí odvětrávaná schránka na mobil s USB zásuvkou na nádrži nebo 12V zásuvka vedle přístrojové desky. Rozhodně oceníte bezklíčové zapalování, asistenta pro rozjezd v kopci a LED světlomety s denním režimem a funkcí Cornering lights, tzn dodatečné svícené do rádiusů zatáček.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje stejně jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Pro zdůraznění sportovního charakteru nabízí katalog Ducati Performance příslušenství z kovaného hliníku, jako jsou páčky, stupačky, nádržky brzd a spojky nebo víčka palivové a olejové nádrže. K dispozici je také ranec karbonových prvků, které odlehčují a image Multistrady V4 RS dělají ještě agresivnější. Pokud chcete s Multistradou V4 RS také jezdit na delší vzdálenosti, na vás je připravená nabídka cestovního příslušenství: od plastových nebo hliníkových bočních kufrů až po brašny na nádrž a sedadlo spolujezdce nebo různě velké cestovní štíty. Vše si vyberete v Ducati konfigurátoru. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky