Recenze Ducati Multistrada V4 Pikes Peak od Kuny

Pořídit si tuhle sportovní verzi čtyřválcové Multistrady jsem vážně nijak neplánoval. Bylo to impulzivní rozhodnutí během jedné z mých návštěv showroomu DMOTO. Stačilo pár měsíců v jejím sedle a je to moje nejoblíbenější mašina z celé garáže. Zvažoval jsem jinou Ducati, a to konkrétně Streetfightera V4S. V mnoha mužích vyvolává macho choutky, cítil jsem to stejně. Po testování aktuálního Streetfigtera V4S jsem si už jeho nákupem nebyl tak jistej. Fun factor starších Ducati ustoupil moderním jízdním asistentům. Streetfighter V4S oproti předchozí generaci se dvouválcem 1099 ccm už není tak divoká mašina. Člověk by se nebál posadit za jeho řídítka i přítelkyni. Stačí ji nastavit jízdní režim na mokro se sníženým výkonem...  Můj dojem potvrzují i starší recenze SF V4S od Pepy Sršně a nebo od Petra. A pak jsem uviděl v DMOTO na živo Ducati Multistradu V4 Pikes Peak. Prošel jsem kolem ní a říkám si ... nádherná… Dal jsem si kafe a vrátil se k ní. Stačilo si na ni sednout a bylo hotovo. MUST HAVE!  Ty barvy, provedení a posed jsou natolik příjemný, že je téměř nemožný odolat jejímu pokušení.

 

Proč mám v garáži samé Ducati

Přiznám se vám, že Multistrada V4 Pikes Peak není jediná Ducati v mé garáži. Aktuálně je pátá. Máme spolu s Ducati stabilní a pevně zakotvený vztah. Baví mě jejich unikátnost. U každé Ducati jezdec okamžitě cítí, že tihle Italové umí vyrobit motorky, které vzbuzují emoce. Ducati Monster 821 byl mou první opravdovou motorkou a jak všichni víme, na tu první se nikdy nezapomíná. Dál jsem si pořizoval především sportovnější mašiny a to konkrétně Panigale 1299 S, Panigale V4 S a Ducati Diavel 1260 S. Jako poslední mi do garáže přibyla Multistrada V4 Pikes Peak. Na rámec její tovární výbavy mám na Multistradě V4 PP udělaný komplet Akrapovič racing výfuk. Motor je s ním daleko líp slyšet a má nádherný zvuk, hotový rockový koncert!  Dopřál jsem si ještě lakované brzdové třmeny Brembo, tankpad z příslušenství, dynamické blinkry, ochranné náboje do předního kola a kryt motoru. Víc nebylo třeba. Multistrada V4 Pikes Peak má už v tovární konfiguraci všechno, co potřebujete.

 

Abych byl líp slyšet...

 

Když ji miluješ, není co řešit

Před prvním odjezdem se svou novou Multistradou V4 PP jsem si připadal, jako bych přestoupil ze sportovního Porsche do Range Roveru. Všechno bylo veliký a robustní, na takovej parník jsem vážně nebyl zvyklej. Naštěstí se moje obavy rychle rozplynuly. I přes moji výšku 175 cm dosáhnu jednou nohou v pohodě na zem, a to mám příplatkové zvýšené sedlo. Rychle jsem si s ní zvykl stoupat na zem jen jednou nohou. Překvapila mě lehkost ovládání Multistrady při parkování i při jízdě. Stačí ujet prvních 10 kilometrů a s motorkou srostete do jedné entity. Vy řídíte a ona dělá přesně to, co chcete. A věřte, že vám Multistrada V4 Pikes Peak splní každý vaše hříšný přání! Je neskutečně agilní, táhne jako čert a zároveň krásně drží stopu v dlouhých rychlých zatáčkách. To prostě chcete! Jízdní pozice je na ní hodně vzpřímená. Nejvíc bych tu pozici přirovnal ke klasickému motardovskému posedu. Rozhodně ale posed na V4 Pikes Peak není nepohodlný a zvládnete s ní v klidu ujet 800 a víc kilometrů na jeden zátah.

 

Každá správná motorka má svou duši, Multistrada V4 Pikes Peak jich má několik

Tahle Multistrada dělá skoro všechno za vás. Záleží jen na jízdním módu, který si zvolíte. Dá se s ní jet uplný maňána styl. Stejně tak nemá problém s brutální palbou “tahám všude koleno” při nelegálních rychlostech do zatáček. Je obutá v perfektních gumách Pirelli Diablo rosso IV, které na silnici nedostanete na limit. Věřte mi, zkoušel jsem to a dřív vám dojde vlastní morál než by vám ustřelily tyhle gumy. V zatáčkách je Multistrada V4 PP přes svoje rozměry a váhu plně srovnatelná se superbiky. Umí je i porazit! Mezi jízdními režimy URBAN, TOURING, SPORT a RACE jsou obrovské rozdíly, jak se motorka chová.  V rámci jízdních režimů se mění odezva na práci jezdce s plynem a tuhost podvozku. Multistrada V4 Pikes Peak umí změknout do příjemně houpavé motorky žehlící téměř každou nerovnost v režimu TOURING, v jízdním režimu RACE je zase ostrá jako břitva s téměř nekonečnou porcí dostupného výkonu. Fotky s nastavením jednotlivých jízdních režimů jsou v galerii pod recenzí.

 

170 koní čeká, jak otočíte zápěstím

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

MI AMORE! Za tenhle podvozek někdo prodal duši... S Multistradou V4 Pikes Peak můžete projet celý svět bez stálého supportu fyzioterapeuta, stejně jako kosit kdejakou okrsku kolem komína. S pocitem totální jistoty od předního i zadního kola. Tohle všechno zajišťuje plně elektronický systém odpružení Öhlins Smart EC 2.0, který pracuje vepředu s vidlicí o průměru 48 mm a vzadu s pružící jednotkou Öhlins TTX36. Svoji zásluhu na precizní ovladatelnosti a přesných odezvách od podvozku mají rozhodně i 17. palcová kola, která jsou odlehčená o 2,7 kila oproti Multistradě V4S. Nemusí se vám to zdát jako moc, ale 2,7 kg jsou dole z neodpružené hmotnosti motorky, což při zatáčení s ní fakt poznáte. Díky této kombinaci techniky a výbavy umí Multistrada V4 Pikes Peak sprintovat jak veverka po lajně koksu. Další rozdíl v chování MTS V4 PP oproti klasické Multistradě je ve stabilitě ve vysokých rychlostech. Multistrada V4 Pikes Peak se nekroutí, a to ani při rychlostech hodně překračujících 180 km/h. Zkoušel jsem to s ní na vlastní kůži v Německu na dálnici. Tuhost podvozku je odvislá od jízdního režimu. Do továrního nastavení není potřeba zasahovat manuálně, tahle mašina dělá všechno za vás.... Přál bych vám to zažít, je to návykový. Brzdy jsou to nejlepší, co můžete na běžném trhu dostat. Třmeny Brembo Stylema M50 jsou pojem sám o sobě. Jejich nástup je plynulý a zároveň velmi intenzivní. Zastavíte s nimi opravdu svižně z jakékoli rychlosti bez sebemenšího problému.

 

Klidně na to šlápněte, Multistrada V4 Pikes Peak je váš guardiano

Multistrada V4 Pikes Peak je samozřejmě vybavená vším, co si v dnešní době můžete na motorce přát. To máte ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu, Ducati kontrola trakce (DTC), Ducati Wheelie kontrola (DWC) a asistent rozjezdů (VHC). Nejednou se mi stalo, že silnice byla plná různých nečistot, štěrku nebo bláta. Přes agresivnější styl jízdy moje Multistrada vždycky držela svou stopu. Dává mi jako řidiči opravdový pocit jistoty, a to i při krizových momentech. Tuhle motorku je téměř nemožný položit se zapnutými asistenty.  Museli byste porušit hned několik fyzikálních zákonů zároveň. Funkci radaru oceníte i při vyjížďkách kolem komína. Multistrada V4 Pikes Peak má díky radům detekci mrtvého úhlu, což se vám hodí při každé jízdě. Rozsvícením blinkru integrovaného v zrcátku vám dává najevo, že teď není vhodné měnit jízdní pruh. Velmi praktická funkce, která jistí vaši bezpečnost. Jinak její radar nevyužívám. Používat adaptivní tempomat na téhle motorce je podle mě hřích.

 

Okresky si dává k snídani, serpentiny k obědu a cestování k večeři

Moje nová Multistrada V4 Pikes Peak rozhodně nezahálí v garáži, jezdím s ní denně trasy do práce a zpět. Plus po večerech kolem komína, když si potřebuju vyčistit hlavu. Při její univerzalitě ji používám téměř na všechno. Dá se s ní v pohodě jezdit i když je opravdu velké horko, to potom oceníte řešení odvodu tepla z motorky pomocí křídel po stranách. Nejvíc si na ní užívám tu pohodu a zároveň nekonečnou porci výkonu. Záleží jen na vás, jestli se budete vozit a kochat nebo s ní pojedete rychtu na závodní režim. Na cestování na delší trasy je tahle Multistrada přímo dělaná. Nejraději s ní vyrážím na Vysočinu a Šumavu, kde jsou za mě nejlepší silnice v celé ČR. Nejlíp pojezdíte v okolí Nového města na Moravě nebo v Kašperských horách.

 

Nic není dokonalý, i MTS V4 Pikes Peak má svoje mouchy

Neumím se smířit s umístěním ovladače blinkrů. Zvykal jsem si na něj dlouho a pořád to nemám úplně zažitý. Zatím jedinou výtku mám ke zobrazení spotřeby a dojezdové vzdálenosti na displeji, které nejsou důvěryhodné. Není to problém jenom této konkrétní mašiny. Z toho co jsem zažil mám pocit, že všechny počítače v mašinách lžou. Senzor v nádrži není podle mě úplně vychytaný. Po natankování se plná nádrž zobrazí na displeji až po ujetí 20 kilometrů. Řeším to po svém. Ukazatel spotřeby a dojezd na displeji ignoruju. Stejně nemám čas ho sledovat. Nastavením tripu na tachometru vím, že můžu ujet 200 až 300 km podle stylu jízdy.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle!

Na to, že jsem o ní původně nijak neuvažoval, se velice rychle stala mojí nejoblíbenější motorkou. Těším se na každou jízdu s ní, protože funguje jako dokonalý “čistič hlavy”. Můžete na ní sednout i lehce unavení a Multistrada V4 Pikes Peak vás naprosto dokonale nabije pozitivní energií. Dokáže vám vykouzlit rohlík na obličeji, který vydrží i po zbytek dne. Nejvíc mě fascinuje ta její univerzálnost. Kdybych se musel svých ostatních motorek zbavit a vybrat si z nich jedinou, kterou si nechám v garáži... Těžko bych hledal argumenty, proč si nechat jinou než MTS V4 PP. Podle mě je vhodná jak pro začátečníky, tak pro zkušený jezdce. Elektronické jízdní asistenty vám leccos zažehlí, odpustí nebo neumožní... Není proto tak náročná na jezdeckou praxi. Zároveň umí ten její čtyřválec umí topit a to fakt řádně. Choulostivějším náturám bude špatně od žaludku, ostatní si ji přesně kvůli tomu pořizují...

 

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran