Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Jednoválcový Hypermotard 698 je zbrusu nová mašina v sérii Hypermotardů. Pohání ho motor Superquadro mono, který vznikl rozpůlením dvouválce Superquadro s objemem 1285 cm3. Tento bestiální dvouválec poháněl Panigale 1299. Superquadro mono díky tomu drží několik technických rekordů a je aktuálně nejvýkonnějším jednoválcovým motorem na světě. Točí 10 250 otáček za minutu, a výkon má 77,5 koně se standartním výfukem, 85 koní se závodním výfukem. Jednoválcový Hypermotard bude mání ve dvou verzích- základní červené a RVE s grafitti desingem. Ducati Hypermotard RVE má navíc v základní výbavě quickshifter, jinak je výbava a technika obou dvou jednoválcových Hypermotardů stejná. Tahle mašina bude lítat jako z praku. Suchá hmotnost Hypermotardu 698 Mono je 151 kilo. Bude to suprově ovladatelná hračka ragazzi, garanzia! Poměr technika x výbava x zábava vycházejí fakt příznivě za jeho pořizovací cenu. Tu má Hypermotard na podobné úrovni, jako Ducati Monster. Ducati Hypermotard 698 Mono rozhodně nebude chybět mezi našima testovacíma mašinama pro sezonu 2024, od dubna ho můžete vyzkoušet na vlastní kůži.
Podrobné představení techniky aktuálně nejvýkonnějšího jednoválce na světě máte zde. A není to jediné prvenství, kterým se může pochlubit. Tady si připomeneme jen pár základních parametrů. Superquadro mono je defacto půlka motoru z Panigale 1299. Jeho válec zachovává vrtání vrtání 116 milimetrů, takže to máme největší vrtání ze všech sériových jednoválců na světě. Zdvih je naopak mimořádně nízkých 62,4 milimetru. Díky těmto parametrům a desmodromickým rozvodům může tento motor točit až 10 250 otáček za minutu. Písty jsou typu box-in-box, sací ventily jsou z titanu, vložky válce z hliníku, pístní čep má Diamond like carbon povlak. Díky tomu všemu motor dosahuje maximálního výkonu 77,5 k při 9 750 ot./min. Se závodním výfukem Termignoni se v okruhové konfiguraci výkon motoru zvýší o 7 koní a dosahuje těžko uvěřitelného maxima 84,5 koní. To máte další rekord pro sériový jednoválcový motor. Točivý moment, jehož maximální hodnota je 63 Nm při 8 000 ot/min má lineární křivku průběhu. Motor je spojený se šestistupňovou převodovkou. Quickshifter je u základní verze Hypermotardu 698 Mono jako volitelné příslušenství.
Ergonomii má jednoválcový Hyproš typicky motardovou. Sedlo má plochý a úzký tvar, je standardně 904 milimetrů od země (dá se snížit na 889 milimetrů). Jezdec sedí hodně vpředu u širokých řídítek, která jsou nastavitelné do dvou poloh. Stupačky s vyjímatelnými gumovými vložkami jsou uchycené tak, aby umožnily jezdit co nejhlubší náklonový úhel. Ducati se hodně snažila udržet celkovou hmotnost Hypermotardu co nejnižší. Podílí se na tom příhradový rám z trubek s různou sílou stěny, váží jenom 7,2 kila. Ve standartní výbavě jsou lehké hliníkové ráfky, přední brzdový disk s hliníkovým středem, lehoučká zadní kyvná vidlice o hmotnosti jenom 3,9 kila nebo přední nastavitelná vidlice Marzocchi s hliníkovými trubkami o průměru 45 milimetrů, ta váží 8,1 kilo. Vzadu je plně nastavitelný tlumič Sachs. Vepředu je pouze jeden brzdový kotouč s průměrem 330 milimetrů. Brzdí ho radiální monoblok Brembo M4.32 s radiální pumpou. Cílem Ducati byl i krátký rozvor pro co nejlepší obratnost, ten má hodnotu 1443 milimetrů.
Na EICMA Milano jsme na něm všichni seděli. Malá štíhlá mašina, lehoučká, určitě bude Hypermotard 698 Mono snadno ovladatelnej. Motor potáhne jak z praku, měnit směr a zatáčet bude sám a rozhodně se u toho nenadřete. Jednoválcový Hypermotard nabídne ve své kategorii nevídaný balík elektronických jízdních asistentů, který Ducati považuje za standart a žádná jiná značka je v tomto rozsahu nenabízí. Za zmínku stojí ABS s funkcí Slide-by-Brake, které stabilizuje průjezdy zatáčkami bočním driftem. Hypermotard 698 Mono je první Ducati, která nabídne 4 úrovně zásahu ABS. ABS s funkcemi Cornering a Slide-by-Brake umožní i méně zkušeným jezdcům driftovat do zatáček na okruhu jako ostřílení piloti Supermotardů.
Balík elektronických jízdních asistentů kopíruje výčet co má i Panigale V4. Systémy ABS a Wheelie byly konfigurované na míru pro tuhle mašinu. Jezdec má k dispozici ABS s funkcemi Cornering a Slide-by-Brake, kontrolu trakce DTC, Ducati Wheelie Control, motorovou brzdu Engine Brake Control a Ducati Power Launch. Hypermotard 698 Mono ovládání plynu ride by wire, motorka má čtyři jízdní režimy: Sport, Road, Urban a Wet. Ke všem jízdním režimům jsou definované úrovně 3 levely síly motoru a jeho citlivosti na plyn, DTC, EBC a ABS. Je možné i vlastní nastavení parametrů jízdních asistentů. Jízdní parametry zobrazuje 3,8" LCD přístroj s bílými znaky na černém pozadí. Tady měla redukce celkové váhy mašiny přednost před větším barevným displejem.
Hypermotard 698 Mono je první Ducati, která nabízí čtyři úrovně ABS. Dvě z nich integrují funkci Slide-by-Brake, která díky použití zadní brzdy umožňuje bezpečné a opakovatelné průjezdy zatáčkami driftem. S ABS nastaveným na úroveň 3 se při použití zadní brzdy při agresivním brzdění na trati aktivuje funkce Slide-by-Brake, která stabilizuje a koriguje úhel odklonu mašiny. Stačí fest zabrzdit, vyrazit do zatáčky a elektronika Hypermotardu se postará o zbytek. Level 3 ABS byl vyvinutý pro méně zkušené jezdce. Máte s ním driftování absolutně pod kontrolou a vám zůstává prostor pro zábavu. Level 2 ABS dovolí větší náklon a výraznější drifty do zatáčky. Level 2 je určený pro zkušenější jezdce, kteří se chtějí při driftování spolehnout na bezpečnost ABS. Level 1 ABS je učený pro ostřílené Supermotardové jezdce, kteří mají driftování v malíku a žádnou asistenci nepotřebují. Při levelu 1 je ABS aktivní pouze na předním kole. Level ABS 4 je spojený s jízdním režimem Wet. ABS je na obou kolech nastavené na nízkou přilnavost, aby byla zaručena maximální stabilita a bezpečnost jízdy.
Ducati Hypermotard 698 Mono nabídne 4 úrovně systému Wheelie Control. Úrovně 4, 3 a 2 zajišťují maximální zrychlení při výjezdu ze zatáček a zároveň minimalizují zvedání předního kola. Úroveň 1 byla vyvinutá pro tento Hypermotard na míru a umožňuje kontrolované a bezpečné zvedání předního kola. Jako příslušenství si můžete dokoupit software Wheelie Assist pro DWC. Tuto funkci můžete aktivovat pouze v kombinaci se závodním výfukem Termignoni Ducati Performance a není možné ho používat v běžném provozu. Wheelie asist pomáhá jezdci zvednout a udržet dlouhé wheelie tím, že systém reguluje úhel náklonu motorky pomocí dodávaného točivého momentu motoru.
Tovární výbavu téhle mašiny můžete doplnit z katalogu Ducati Performance. Počínaje závodním výfukem Termignoni, závodní sedačkou, speciálními stupačkami pro motardy, kluzáky a ochrannými kryty klikových skříní motoru. Vybrat si můžete také karbonové doplňky, které pomáhají odlehčit a zvýšit jeho agresivitu: od předního panelu přes tepelný štít výfukového potrubí až po homologovaný tlumič výfuku z titanu a uhlíkových vláken. Estetiku mašiny zvýrazníte hliníkovými komponenty, jako jsou brzdové a spojkové páčky, víčko palivové nádrže nebo dynamické ukazatele směru. K mašině Ducati navrhla vlastní Apparel, který cílí na mladší jezdce. Vybaví vás od hlavy k patě, garanzia…
Copyright © Michal Fučík
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky