Recenze skútru Medley 125 od Rudy

Když jsem dostal možnost vyzkoušet letošní novinku Piaggia- skútr Medley 125, nebyl jsem z toho upřímně bůhvíjak odvázanej. Všichni víme, že skútry jsou praktický a úsporný, to jo… Ale já se chci na motorce především bavit. Je to vůbec na stopětadvacítce možný? Aby tu zábavu s ní prožil jezdec, který kotil snad všechny jednostopý mašiny, co si jen umíte představit? Co bych ale pro kluky z DMOTO neudělal, když mě o tuhle recenzi požádali.  Výrobce Piggio v představení Medley 2020 sliboval skokový nárůst výkonu motoru. Nezbývá než prověřit, jestli to slibují jen papírově, nebo je Medley 2020 skokan roku mezi městskými skútry objemu 125 ccm. A řeknu vám- fakt je. Po chvilce jezdění na něm jsem si rychle našel, co mě s ním bude bavit.

 

Ještě než vyjedete-  je potřeba si vybrat

Tak za prvé – Medley po faceliftu to fakt sekne. Je to spíš o otevřený a tím pádem praktičtější typ skútru, který vzhledem odkazuje na známější a větší skútr Beverly 300. Velká kola, přední světlomet v konzoli řízení a dvoumístné sedlo, které v sobě má dostatek místa pro dvě přilby- tyhle prvky mají po faceliftu Medley daleko podobnější tvary jako Beverly. Testovací DMOTO Medley bylo tmavě modré s béžovými bočně-vnitřními plasty a černým sedlem. Velmi seriózní look, vhodný klidně i k obleku, když potřebujete dorazit na jednání za gentlemana nebo za dámu. Já bych si určitě připlatil dvě tisícovky za verzi Medley S, kde bych si fakt těžko vybíral mezi matnou černou a hodně cool šedou barvou, obě s červenou pružinou a dalšími červenými detaily. Skové Medley se nabízí ještě v bílé barvě Bianco Luna, no ale já jsem spíš na ty tmavší odstíny karoserie…

 

Stačí jen vzít řídítka do ruky

Posed na Medley je úplná klasika, pokud nejste čahoun, sedíte na něm v přirozený pozici. Sedlo je akorát měkké, jeho tvar je pohodlný, prostor pro nohy tak akorát, řídítka vám padnou hezky do ruky – tohle ti Italové umí. Ovladače jsou tam, kde je chcete. Žádná zrada se tentokrát nekoná. Když chci blikat tak netroubím, světla se z denního režimu do nočního přepnou samy, manuálně přepínám jen dálkové světlo.  Veškeré ovladače jsou symetrický a úhledný. Nový LCD displej s modrým podsvícením nahradil původní analogové budíky. Displej ukazuje absolutně všechny jízdní parametry, vše co je třeba vidíte na první pohled bez nutnosti přepínat. Displej je dobře čitelný, i když se do něj opře přímé slunko - za tohle patří Piaggiu velká pochvala.

 

15 koní čeká, jak rychle otočíte zápěstím

O letošním Medley se píše, že jde o nejsilnější stopětadvacítkovej skútr na trhu. Papírově má jeho motor totiž 11kW, což je maximum přípustné legislativně pro řízení s Bčkovým řidičákem. Konkurence se v kubatuře 125 ccm pohybuje výkonově mezi 6 a 9kW. A jak to funguje v praxi? No jak asi?  Je to super! Jak jsou skútry obratný ve městě, o tom se už napsaly romány. Stejně jsem zíral. Při testu v brněnské špičce jsem se doslova tetelil blahem. Nízká váha skútru, ještě nižší těžiště a výkon motoru v kombinaci s balíkem předchozích jednostopých zkušeností podpořených notnou dávkou drzosti udělá z Medley ve městě neporazitelného šampiona. Objet dlouhou kolonu, prokličkovat se mezi auty až dopředu, vystřelit jako první na zelenou a ty čtyřkolové plechovky nechávat daleko za sebou- tohle pro vás bude návykový. Tady má Medley skutečně navrch nad všemi – ani na motorce a dokonce ani na větším skútru si nemůžete tenhle styl jízdy dovolit. Start z křižovatky je na Medley bleskový, padesát je tam než řeknete švec a devadesát za chvilku, maximálka je někde za hranicí 110km/h. Motor ochotně táhne i do kopce a i když jsem osobně nevyzkoušel, jistě si poradí i při jízdě ve dvou.

 

S Medley na cestách

Parádní je taky podvozek Medley. Pokaždé, když se z poza auta přede mnou objevila díra a já na poslední chvíli reflexivně sevřel řídítka a celý ztuhnul, přišlo překvapení. Nic moc se nestalo. 16“ přední kolo díru přejelo jak po másle, podvozek díru vyžehlil a já jen obdivně zakroutil hlavou a jel dál. O brzdách se nebudu rozepisovat, prostě fungovaly bezvadně, ani při výrazném brzdění na suchu jsem nepocítil zásah ABS a nikdy jsem neměl pocit, že by byly na limitu. Ok, ve městě nemá Medley konkurenci, ale co dál? Vzal jsem skútr na vyjížďku mými oblíbenými silničkami směrem od Brna do Moravského krasu. I mimo město je jízda na něm pořád zábava, když držíte rychlost kolem stovky, téměř bezlimitní volnost náklonu a parádní ovladatelnost skútru způsobují, že nejsem žádná brzda provozu, ale spíš jsem bržděnej ostatními účastníky. Všechno má samozřejmě svoje hranice, na bezpečné předjetí dvou aut na krátké rovince to výkonově už zase není. To ale nikdo od objemu 125 ccm nečeká… Dojel jsem s ním až do Jedovnic, udělal mu pár fotek u rybníka a poskládal si v hlavě, co o něm vlastně budu psát.

 

Medley je trefa do černýho. King mezi stopětadvacítkama

Medley je překvapivě parádní stroj, který nadchne začátečníka i ostřílenýho bajkera. Ve městě bych zářezy za auta nespočítal, ale i zářezů za bajky bylo dost – ani na velkejch mašinách se takto svižně rozjíždět nemůžete.  Jedinou pihou na kráse Medley, kterou jsem na něj za testování vyšťoural: motoru se moc nechtělo do otáček za úplně studeného stavu. Jakmile se na displeji objevila jedna čárka u teploty motoru, všechno už bylo cajk i podle mých představ. Čili stačí vám trocha trpělivosti a nechat motor iget aspoň trochu zahřát a dobře vás povozí. Za bezmála 87 tisíc kaček máte parádní raketu od výrobce, který je vlastně synonymem pro skútr. Já bych si každopádně připlatil dvě tisícovky za Medley S, to jeho cool lakování s červenýma doplňkama, „vykousanýma“ kotoučema a apkou Piaggio mia pro propojení s mobilem. Myslím, že není co řešit. Pokud máte jen Bčkový řidičák a chcete co nejsvižnější měststký skútr,  Medley je jasná volba. A pokud se vám honí hlavou nějaký pochyby jako mě, v DMOTO si můžete v rámci testování Medley projet a vyzkoušet ho na pár hodin, nebo klidně i na celý den.  Ať víte, do čeho jdete…Kdo netestuje, neví co je dobrý!

 

Omrkněte ještě Medley ze všech stran. A co všechno odveze...