Novinku 2021 Aprilia RS 660 můžete začít objednávat

Loni představený supersport RS 660 vrací Aprilii do střední objemové třídy.  My už známe kompletní techniku motorky a podrobnosti jejího uvedení na český trh. Objednávat už můžete, za 289 900 Kč bude vaše. První mašiny Aprilia RS 660 dorazí z Itálie do Čech koncem ledna 2021. Design RS 660 navazuje na úspěšný superbike Aprilia RSV4, po technické stránce je tahle mašina kompletně nová. Design není všechno, co RS 660 sdílí se svou čtyřválcovou sestrou. Hlavním tahákem téhle motorky bude kompletní balík elektroniky APRC v kombinaci s elektronickou rychlospojkou- quickshifterem a velmi nízkou váhou mašiny. Tahle motorka certamente nebude chybět mezi našima testovacíma mašinama 2021! Od jara do podzimu příští rok tím pádem budete mít spoustu příležitostí vyzkoušet si na vlastní kůži, co tenhle bike umí.

 

Bude to lítat, garanzia!

Aprilia upravila přední půlku motoru V4 1100, které pohání RSV4 1100 Factory a Tuono V4. Výsledkem je dvouválec objemu 660 ccm. Velmi příjemné překvapení je pro nás jeho maximální výkon. I když motor dusí limity EURO 5, přesto ho v Aprilii naladili na 100 koní! Pro srovnání: Yamaha MT-07 maximum 75 koní, Benelli v tomto objemu 76 koní. Ducati Monster 821 má sice o devět koní víc, ale z vyššího objemu motoru. Stejný případ je KTM Duke 790. V podstatě všechny konkurenční motory stejné koncepce jsou větší, takže se nemůžeme moc divit, že Aprilia svůj výkon nabízí v 10 500 otáčkách. U sportovní kapotované motorky to ale nijak moc nevadí, zvlášť, když je k dispozici 90 % krouťáku už od 6250 otáček. Vrcholných 67 Nm dosahuje motor v 8500 a už 80% krouticího momentu je k dispozici podle továrny od 4000 otáček. Další trumf téhle mašiny je poměr výkonu a hmotnosti. Aprilie RS 660 váží pouhých 169 kg suché váhy. K tomu vám inženýři z Noale přihodí elektronickou rychlospojku pro řazení nahoru i dolů. Jejich quickshifter chválí všichni, kdo ho na vlastní kůži vyzkoušeli. Jeho epesní fungování potvrzuje jak náš capo di tutti capi Radek, pochvala na něj zazněla i v recenzi na RSV4 od Tommyho. Nadšení z jeho fungování hlásil taky Pepa Sršeň, když si RSV4 půjčoval na testování na brněnském okruhu.

 

Klidné projíďky prostě nesnese

Důmyslně postavený motor snižuje celkovou hmotnost, je totiž nosnou součástí rámu motorky. Přímo na motor je v zadu zavěšená oboustranná kyvná vidlice. Provozní hmotnost biku se díky konstrukci rámu podařilo stlačit na 183 kg. Díky tomu bude RS se 100koňovým motorem na tuti svižný bike. Nabídne kompletní balík elektronických jízdních asistentů ze superbiku RSV4- APRC= Aprilia performance ride control.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle!

Vepředu Aprilia nasadila 41milimetrovou vidlici Kayaba- nabídne možnost ladění odskoku, komprese a předpětí. Vzadu je tlumič bez nastavení komprese, který pracuje s oboustrannou hliníkovou kyvnou vidlicí. Brzdy jsou Brembo M 4.32, vepředu s dvojicí kotoučů o průměru 320 mm. Brzdový systém má pancéřové hadice a radiální pumpu. V motorce nechybí náklonové ABS od Bosch. Elektronický balíček jízdních asistentů APRC-Aprilia performance ride control pro svoje fungování používá data z šestiosé měřící jednotky Bosch IMU. Mezi jízdními asistenty nechybí kontrola trakce, wheelie, oboustranné rychlořazení, tempomat, nastavitelná motorová brzda a možnost volit různé motorové mapy. RS 660 nabídne pět jízdních režimů:  Commute pro každodenní jezdění v provozu,  sportovní Dynamic a okruhový Challenge. K tomu máte ještě dva kompletně nastavitelné režimy: Individual  určený pro silnice, Time Attack zase pro okruh. Vše je nastavitelné přes dobře známý TFT panel a nové ovladače s křížovými tlačítky na pravé straně řidítek. K tomu všemu vám v Noale přihodí lehkou lithiovou baterii a několik příplatkových vychytávek v základní verzi: konektivitu s mobilním telefonem MIA s navigací a okruhový software pro quickshifter. Fungl nové jsou přední LED světla včetně funkce Cornering Lights, což je dodatečné přisvěcování vnitřního poloměru zatáčky. Aprilia RS 660 bude k mání ve třech barevných schématech- kombinace modro červené, černé a zbrusu nové barvy Acid Gold.

 

Jak si Aprilia RS 660 vede v porovnání s konkurencí?

 

Srovnání jezdecké pozice s konkurencí

Omrkněte RS ze všech stran