Na skok v Miláně. Co se pro vás chystá na sezonu 2022

Koncem listopadu jsme se s klukama otočili v Miláně na veletrhu EICMA, abychom na vlastní oči omrkli novinky na další sezonu. V tomto článku představíme novinky od Aprilia a Moto Guzzi. Ducati se letošní výstavy neúčastnila, svoje novinky pro sezonu 2022 představují postupně online. Z celkem 6 avizovaných novinek zůstává jako poslední Desert X, který má naplánovanou premiéru na čtvrtek 9. prosince. Novinky Ducati průběžně zveřejňujeme v blogu našeho webu.

 

Aprilia Tuareg 660

Aprilia Tuareg 660 není žádná novinka, jeho předprodukční verzi jsme představili v tomto článku. Tuareg je každopádně největší a klíčovou novinkou Aprilie pro rok 2022. Tohle enduro vrací Aprilii do segmentu, ze kterého před lety vypadla po ukončení výroby Caponorda.  Zatímco Caponord býval robustní cesťák s véčkovým dvouválcem s objemem 1200 ccm určený především na silniční hltání kilometrů, Tuareg ctí kořeny stejnojmenného jednoválce z 90. let a je to prostě lehké a obratné enduro. Kola o průměru 21“ a 18“,  240 mm zdvihy vepředu i vzadu, štíhlá stavba a pokročilá elektronika. To jsou hlavní taháky Tuaregu, který pohání řadový dvouválec známý z Aprilií RS 660 a Tuono 660. Pro tuhle mašinu má motor upravený průběh výkonové křivky. Výkon byl sice snížený na 80 koní, nicméně pro vás je daleko důležitější slušný krouťák 70 Nm. Hlavně to, že 75 % jeho maximální hodnoty budete mít k dispozici už od 3000 otáček… Tuareg bude dostupný v prvním kvartále příštího roku v základních jednobarevných variantách, nebo v příplatkovém bílo modrém barevném schématu. Prodejní cena bude stanovená do konce letošního roku, orientačně počítejte 320 000 Kč včetně DPH za jednobarevné varianty Acid Gold a Martian Red a 340 000 Kč včetně DPH za modrobílé barevné schéma Indaco Tagelmust.

 

Aprilia Tuono 660 Factory

Malý Tuňák ve verzi Factory narozdíl od Tuarega novinkou skutečně je. Aprilii se povedlo tuhle mašinu udržet v utajovaném režimu až do jejího zveřejnění v Miláně. Ani dealeři Aprilie o ní dopředu neměli žádnou informaci. Od Aprilie je to logický krok, výbava Factory k Tuonům a superbikům RSV4 vždycky patřila a byla dostupná u mašin s motorem objemu od litru výš. Kromě jiného barevného schématu nabízí výbava Factory oproti základní verzi semiaktivní podvozek od Öhlins. Tohle pravidlo u Tuono 660 Factory celkem pochopitelně neplatí, používá jiný mechanický podvozek než jeho základní verze. Díky přední vidlici Kayaba i zadní pružící jednotce Sachs má jezdec k dispozici kompletní nastavitelnost pozdvozku. Navolit si můžete předpětí pružin, odskoku i komprese vpředu i vzadu. Hmotnost verze Factory klesla o 2 kg na 181 kg s plnou nádrží díky použití lithiové baterky. Výkon motoru byl navýšen o 5 koní na maximální hodnotu 100 hp. V základní výbavě má Factorka i elektronický quickshifter. Má zkrátka všechno, co potřebujete ke svižné jízdě.

 

Aprilia RS 660 Limited Edition

Limitovaná edice supersportu RS 660 v amerických barvách oslavuje závodní úspěchy této mašiny. Jezdec Kaleb de Keyrel s ní vyhrál třídu Twins Cup v rámci amerického mistráku MotoAmerica. Spolu se čtyřmi dalšími piloty nové Aprilie dokázali ze 13 konaných závodů 10 vyhrát, v devíti obsadit druhé místo a v sedmi třetí místo. Šestkrát stála RS 660 při startu závodu na pole position. Vyrobená bude 1500 kusová limitovaná série v amerických barvách. Oproti produkční verzi Aprilie RS 660 má navíc velké závodní plexi, jednomístné provedení sedla a speciální software. Díky němu můžete přenastavit quickshifter na závodní logiku s jedničkou nahoru a na silnici to vrátíte zase zpět do původního nastavení. Bez montování čehokoli. Ideální řešení pro občasné jezdění na okruhu.

 

Moto Guzzi V100 Mandello

Vodou chlazená Moto Guzzi, představte si to! To je za nás stejná revoluce, jako když Ducati vyrobila svůj první motor V4 Grandturismo bez desmodromických rozvodů. V Moto Guzzi slaví 100 výročí existence značky stavbou nové moderní továrny a mašinou V100 Mandello. Jako první mašina na světě nabídne systém adaptivní aerodynamiky podle rychlosti- podle rychlosti se budou po bocích nádrze vyklápět deflektory a upravovat výška protivětrného štítu, aby chránila jezdce před náporem vzduchu. Guzzi V100 Mandello pohání vodou chlazený dvouválec. Objem motoru je víc než litr, konkrétně 1 042 ccm. Jeho maximální výkon je libových 115 koní, točivý moment má maximální hodnotu 105 Nm a výrobce slibuje 90 % k dispozici již od 3 500 otáček. Guzzi V100 Mandelo bude dostupná ve dvou variantách- základní a příplatkové, která má navíc semiaktivní odpružení, náklonové ABS, elektronický quickshifter, vyhřívání rukojetí a aplikaci Moto Guzzi mia. řidítek Jediná její vada na kráse je termín dodávek, který je plánovaný až na druhou polovinu roku 2022. Jinak musíme smeknout klobouk, že tahle mašina se Moto Guzzi fakt povedla! Podrobné představení použité techniky máte v tomto článku.

 

Základní Guzzi V100 Mandello s mechanickým podvozkem

 

Příplatková Guzzi V100 Mandello se semiaktivním podvozkem

 

Ještě si novinky pořádně prohlédněte