Testování mašin Ducati 2023 Cagliari Sardinie

Pozvánka na Ducati dealer Academy do Cagliari na Sardinii mě fakt potěšila. Z Vídně doletíte přímo do místa akce za dvě hodinky. Zatímco u nás byla koncem letošního března vlezlá kosa se vším všudy, v Cagliari vás po vylezení z letadla uvítá slunce, moře a příjemná teplota kolem 15 stupňů. Krása střídá nádheru. Z letiště jsem za chvíli na hotelu, check-in klapne bez problémů a už studuju program dealerské akademie. Čekají nás prezentace a společné jízdy na Ducati E-bikes a nových mašinách Ducati pro letošní sezonu: otestujeme postupně motorky Ducati Scrambler Next Gen, Diavel V4 a Multistradu V4 Rally.

 

Ducati E-bikes

Jako první nás ještě večer v den příletu čeká prezentace a test elektrokol Ducati. Zástupce divize Ducati E-bike nám potrdil, že spolupráce Ducati a Thok E-bikes se bude dále rozvíjet.  Ducati se chce zaměřit na sportovní horská a silniční elektro kola. Zatímco silniční model elektrokola Futa byl pouze vystavený uvnitř na prezentaci, venku už na nás čekají testovací horská kola: all mountain E-bike MIG-S a enduro E-bike Tk-01RR. Beru univerzálnější variantu Mig-S a pouštím se do okruhu připraveného pořadateli. Odružení kola žehlí nerovnosti a já si užívám support elekromotoru, který dokáže svým asistenčním poměrem až 400 %  podpory k mému vlastnímu šlapaní s kolem dělat hodně svižné divy.  Z vyjížďky fotky nemám, ale určitě jsem vypadal nějak takto…

 

Scrambler 800 Icon Next Gen

Na první pohled vypadá nový Scrambler Icon v podstatě stejně jako jeho předchozí generace. Kulaté světlo s křížem uprostred, vysoká řidítka a jasně žlutá kanárková barva. To je ale všechno, co má Scrambler Icon Next gen společného se svým předchůdcem. Zapomeňte na retro bike. Tohle je mašina pro další generace motorkářů. A je to vidět hned, jakmile sednete do jeho sedla a chytíte řidítka. Svítí na vás plnobarevný TFT displej s kompletni škálou provozních parametrů stejně jako u Monsteru nebo dvouválcového Streetfighteru.

Po nastartování jeho dvouválce se rozezní typický Desmo koncert a my vyrážíme. Sleduju jezdce přede mnou a hned mi do očí zasvítí nové zadní světlo a obdivuju dynamické blinkry. Začínám na jízdní režim ROAD. Dvouválec Scrambleru se ochotně sbírá od 2000 otáček. Zabírá plynule bez cukání, to už je zkrátka minulost. Užívám si ten jeho zvuk, prostě Desmo je Desmo. Přestože jsem přes zimu půl roku nejezdil, jsem okamžitě za řidítky Iconu jako doma. Rozjíždíme se a já sázím kvalty 3,4,5 užívám si sardinské klikaté okresky s perfektním asfaltem. Mňam! Scrambler se mi pod zadkem vesele překlápí ze strany na stranu. Sám a úplně ladně, bez žádného nuceni. Přistihnu se, že si z radosti pískám. Po 20 minutách jízdy přepínám na jízdní režim SPORT a nestačím se divit. Není to jen nápis na dashi... Scrambler fakt od spodu zatahuje jak Monster! Klobouk dolů a respekt patří fabrice. Zírám, jak z takto malého motoru dokážou vydolovat takový krouťák! Scrambler Next Gen je lehká a hravá mašina s perfektním poměrem cena x výkon x výbava. Kdo z vás do něj půjdete, budete zírat, co všechno za svoje peníze dostanete.  Scrambler je ideální mašina do městského provozu, nebo na zatáčkama utažené okresky, jako mají kolem Cagliari. Scramblera ve výbavě Full Throtle máme letos mezi našima testovacíma mašinama, od května do podzimu ho můžete u nás v DMOTO vyzkoušet na vlastní kůži.

 

Ducati Diavel V4

Mám respekt. První na co pomyslíte, když si sednete do sedla nového čtyřválcového Diavelu. Pod sebou mám 170 koní, před sebou klikatou silnici vedoucí Sardinskými kopci. A k tomu fakt svižně jedoucího továrního instruktora, který na nic nečeká... No mamma mia! Hned po nastartování se rozezní stádo a klapne 1. Jedem...Rozjezd je pozvolnej a kolem 3000 otáček cítíte předozadní škubání.  Motor říká "otoč ještě víc zápěstím a jed”'!! Mrknutim oka jsme na 5000i otáčkách. Z výfuku se čtyřmi laufy zazní rajská hudba. Ten výfuk mě na Diavelu V4 fakt baví. Opravdoví fajnšmekři si můžou koupit laděný výfuk od Akrapovič. Vypadá úplně jako výfuk pro Spitfire, ne pro mašinu!

Od této chvíle jsem Diavelu úplně propadl. Otáčky Iétají nahoru dolů, kvalty tam padají jako po másle. Prvních 15 minut si v zatáčkách hledám ideální jízdní pozici. Sedlo je pohodlé a akorát dlouhé. Ale čím víc se jízdní tempo přiostřuje, tím víc vzadu bych uvítal stupačky. Jednou jsem si s nimi škrtl a v tu chvíli si teprve uvědomím, že nesedím na Streetfighteru. Diavel potřebuje ke svému ovládání víc pracovat s tělem. Až jsem se začal trochu věšet na řidítka, teprve potom me 240ka vzadu nechala plynule zatočit. Vidim na otáčkoměru v zatáčce 7000 otáček. Masakr!!! Diavel se se mnou po chvilce skamarádil a jen mě tak pobídnul: "tak si užívej kámo" ! Doporučuju všem, aby na něm v rámci testování strávili mimimálně 2 až 3 hodiny. Fakt to není Scrambler ani Monster. Chvílema jsem se na něm cítil jako ve voze Ferrari Spider. Ten zvuk čtyřválce Diavelu je totiž naprosto návykovej! Ještě vypíchnu řazení. Quickshifter je v Diavelu V4 úplně dokonalej. Pracuje s takovou přesností, ze na řazení vůbec nemyslíte a hltáte každou další zatáčku. Hrozně rychle to v jeho sedle uběhlo. To už končíme? To néééé, já chci ještě!!! Podle mě tahle mašina patří do Domu umění!

 

Ducati Multistrada V4 Rally

Jako třetí testujeme po obědě Multistradu V4 Rally. Po rychlé upravě sedla nahoru nebo dolů na ni nasedám. Čtyřválec Grandturismo od Ducati naskočí rychle a rozhodně. Zaujalo mě, že větší nádrž Multistrady V4 Rally (30 litrů u MTS V4 Rally oproti 22 litrů MTS V4S)  je úplně stejně velká jako u MTS V4S! Jen chlazená přihrádka na mobil se přesunula na stranu za řidítka. Nádrž V4 Rally má jen o něco vyšší hrdlo a je celá z hliniku. Jízdní pozice je dokonalá, s touhle mašinou vůbec neřešíš, jak daleko pojedeš. Oproti Diavelu jsem hodně vysoko (přední i zadní zdvih má endurovou hodnotu 200 mm). Cítím takové příjemné houpání, jako na jachtě.

Ale jenom do první zatáčky. Tu překrojí Multistrada V4 Rally s takovou jistotou, že se jí musim hned poklonit. Stádo kobyl držím v poklusu a já pozoruju tu nádhernou krajinu sardinského pobřeží kolem sebe. Quickshifter opět zcela perfektni. Brzdy BREMBO Stylema. Takže druhý prst vracím zpátky na řidítka. Opravdu vám k ovládání brzd stačí jen jeden. Mezi směrovači vzduchu jsou klapky, kterými můžete za nepříznivého počasí venkovní přívod vzduchu zastavit a ohřát se teplým vzduchem od motoru.

Infotaiment zůstává nezměněný. Jen v off-roadové části trasy, když jsem přepnul jízdní režim na ENDURO, jsem si všimnul ikony motokrosové přilby na displeji. Tovární instruktror mi později vysvětlil, že jízdní režim PRO je určený pro zkušenější  enduro hráče. Po jeho nastavení se  podvozek přitvrdí a nakloní jezdce trošku víc dopředu, pro lepší odezvu předku a větší ovladatelnost v těžších terénních pasážích. Instruktor mi to obratem demostroval  třímetrovým skokem přes kameny. Nechápal jsem... V ten moment jsem pochopil, že tohle není jenom další Multistrada s větší nádrží, ale plnokrevné enduro se vším všudy.  Těch enduro vychytávek je v ní spousta. Zastavte se k nám na showroom do A1 parku v Lelekovicích a rádi to s Vámi osobně proberem.

 

Vychytaný mašiny, vychytaná akce. Ducati zkrátka umí!