Moto novinky 2025 z EICMA Milano

Začátkem listopadu se naše DMOTO crew otočila v Miláně na veletrhu EICMA, abychom na vlastní oči omrkli novinky na další sezonu. Na letošním ročníku se na výstavě prezentovaly všechny značky motorek a skútrů, které DMOTO prodává a servisuje. Postupně vám představíme pár fungl nových mašin a ranec faceliftů aktuálních motorek a skútrů. Podle nás se máte příští sezonu rozhodně na co těšit!

 

Novinky Ducati 2025

Ducati letos pokračuje v sérii digitálních premiér svých novinek pro sezonu 2025. Jako první byla odhalena v červenci 7. generace Ducati Panigale V4. Koncem září následovaly faceliftované mašiny Ducati Multistrada V4S a Multistrada V4 Pikes Peak. V průběhu října Ducati zveřejnila nové Scramblery: Scrambler Icon Dark, Scrambler Full Throttle 2025 a výroční limitovanou sérii Scrambler Ducati 10° Anniversario Rizoma Edition. Těsně před veletrhem Ducati ukázala novou Panigale V2 a Streetfighter V2. Do konce roku nás čekají ještě 3 novinky Ducati novinky 2025. 28. listopadu je naplánovaná premiéra Next level formula. Další premiéru chystá Ducati na 5. prosince s názvem Unlock everyday adventure. Poslední premiéra bude v neděli 8. prosince. Ducati ukázala v Miláně naživo všechny doposud uvedené novinky pro sezonu 2025. Včetně nového dvouválcového motoru V2, který byl prozatím představen v nové Panigale V2 a Streetfighteru V2.

 

Ducati Panigale V4 2025

Po 7 letech průběžného vylepšování svého čtyřválcového superbiku Panigale V4 letos Ducati představila úplně novou- sedmou generaci Panigale. Ducati ji označuje jako riding skill booster pro všechny úrovně jezdců. Ducati Panigale V4 2025 je rychlejší než její předchozí generace a aktuálně nejrychlejší superbike na trhu. Nabídne nižší hmotnost a vyšší výkon motoru. Díky tomu disponuje aktuálně nejlepším poměrem výkonu a váhy na trhu- konkrétně 1,15 hp/kg. Nový rám a zadní kyvná vidlice mají nižší tuhost, aby lépe absorbovaly nerovnosti na trati. Naladění podvozku a elektroniky aktuální Panigale V4 je výrazně ovlivněné továrními zkušenostmi a výsledky v závodech MotoGP a WSBK. Její řízení je zábavnější a méně únavné pro jezdce všech úrovní, od amatérů po profesionály. Všichni na ní budete rychlejší, garanzia! Detailní představení techniky nové Panigale V4S 2025 máte zde.

 

Ducati Multistrada V4S 2025

Ducati faceliftovala pro sezonu 2025 čtyřválcové Multistrady. Změny nejsou na první pohled viditelné, design obou dvou generací Multistrady od sebe rozeznají jen opravdoví fajnšmekři. Uvnitř mašiny se facelift každopádně dotýká vybavení a techniky ze všech částí mašiny: od ergonomie přes motor, elektroniku, podvozek, brzdy, jízdní režimy až po pohodlí pasažérů při cestování ve dvou. Pivot zadní kyvné vidlice Multistrady V4 je uložený výš o jeden milimetr. Tohle nepatrné posunutí má výrazně snížit klesání zadku mašiny při přidání plynu. Další mechanický upgrade jsou kované ráfky kol dostupné v příplatkové výbavě. Díky jejich tvaru se Ducati povedlo ušetřit 2 kila hmotnosti na rotujících neodpružených hmotách. Ten rozdíl rozhodně ucítíte. Na zadním kole je větší brzdový kotouč o průměru 280 mm. Zapojí se daleko častěji, do elektronického balíku výbavy přibývá systém rear-to-front, který je Ducati variantou na duální brzdový systém. Nové jsou přední a zadní světla, mají upravené tvary a vyšší svítivost. V mašině je nová řídící jednotka DVO (Ducati Vehicle Observer) představená letos u nové Panigale V4 2025. Detailní představení techniky nové Multistrady V4S 2025 máte zde.

 

Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025

Facelift čtyřválcových Multistrad proběhl i u její sportovní varianty V4 Pikes Peak v podobném rozsahu. Změny v designu nejsou na první pohled viditelné kromě rozdílného barevného schématu obou generací Pikes Peaku. Nové jsou přední a zadní světla, mají upravené tvary a vyšší svítivost. Pivot zadní kyvné vidlice Multistrady V4 Pikes Peak je uložený výš o jeden milimetr. Tohle nepatrné posunutí má výrazně snížit klesání zadku mašiny při přidání plynu. Na zadním kole je větší brzdový kotouč o průměru 280 mm. Zapojí se daleko častěji, do elektronického balíku výbavy přibývá systém rear-to-front, který je Ducati variantou na duální brzdový systém. Do jízdních režimů přibyly režimy WET a RACE. Elektronický podvozek Öhlins Smart EC 2.0 má nový režim odpružení Touring. V mašině je nová řídící jednotka DVO (Ducati Vehicle Observer) představená letos u nové Panigale V4 2025. Detailní představení techniky nové Multistrady V4 Pikes Peak 2025 máte zde.

 

Ducati Panigale V2 2025

Ducati Panigale V2 2025 designově a tvarově vychází z Panigale V4 2025. Je prezentovaná jako nejlehčí Panigale v historii: Panigale V2 2025 je lehčí o 15 kilo a Panigale V2S 2025 je lehčí o 17 kilo oproti předchozí generaci dvouválcové Panigale. Za nižší hmotností stojí zejména lehčí a menší motor a kompletně nový rám v přední i zadní části mašiny. Jízdní pozice za řídítky Panigale V2S je uvolněnější. Motor s variabilním časováním nabídne ranec točivého momentu napříč otáčkovým spektrem. Nový motor V2 má výkonové maximum na 120 koních, přičemž 70% točícího momentu máte k dispozici od 3000 otáček, 80% krouťáku máte dispozici mezi 4 000 a 11 000 otáčkami. Úpravy poslední generace Panigale V2 slibují vyšší uživatelskou přívětivost a ovladatelnost v silničním provozu, aniž by ztrácela svoje okruhové časy. Potvrzeno testováním na okruhu Vallelunga, který Panigale V2S 2025 projela jen o dvě desetiny sekundy pomaleji, než Panigale V2S 2024 s motorem Superquadro. Aktuální generace Panigale V2 je ovladatelnější a intuitivnější ve všech jízdních aspektech – na brzdách, při průjezdu zatáček i na výjezdech z nich. Zkrátka všude kromě rovinek, kde se projevil výkonový deficit motoru V2 oproti Superquadru minulé generace Panigale V2. Nová Panigale V2 se začne vyrábět v lednu 2025 ve dvou variantách, základní Panigale V2 je osazená vidlicí Marzocchi a zadním tlumičem Kaybaba. Základ je ve dvoumístné konfiguraci se sedlem a stupačkami pro spolujezdce. Panigale V2S má podvozek Öhlins a je jednomístná, má lithiovou baterii a v balíku elektronických asistentů je navíc launch control a omezovač rychlosti v depu Pit limiter. Rozdíl v celkové váze obou dvou variant Panigale jsou 3 kila.

 

Ducati Steetfighter V2 2025

Další mašinou, kterou pohání nový dvouválec Ducati je Ducati Streetfighter V2 2025. Motor s variabilním časováním nabídne ranec točivého momentu napříč otáčkovým spektrem. Nový V2 motor má výkonové maximum na 120 koních, přičemž 70% točícího momentu máte k dispozici od 3000 otáček, 80% krouťáku máte dispozici mezi 4 000 a 11 000 otáčkami. I Streetfighter V2 rapidně redukoval svoji váhu, konkrétně o 18 kilo oproti předchozí generaci. V nabídce bude od sezony 2025 opět ve dvou variantách: základní Streetfighter V2 s mechanickým podvozkem je osazený vidlicí Marzocchi a zadním tlumičem Kaybaba. V základu je ve dvoumístné konfiguraci se sedlem a stupačkami pro spolujezdce. Streetfighter V2S má podvozek Öhlins. Eskový Streetfighter V2 je jednosedadlový, má lithiovou baterii a v balíku elektronických asistentů je navíc launch control a omezovač rychlosti v depu Pit limiter. Rozdíl ve váze mezi oběma variantami dvouválcového Streetfighteru jsou 3 kila. Snížení váhy mašiny je dílem menšího a lehčího motoru a kompletně nových rámů v přední i zadní části mašiny. Oboustranná kyvná vidlice převzatá z Panigale V4 je u Streetfighteru V2 o 30 milimetrů delší.

 

Ducati Scrambler Icon Dark 2025

Ducati rozšiřuje nabídku série Scrambler Next-Gen poháněných motory 800 ccm o novou variantu Scrambler Icon Dark. Poznáte ho podle kompletně temná stavby, kdy z kombinace černých barev vystupují akorát výfuky a pár drobných detailů. Nádrž ve tvaru slzy je charakteristický prvek Scramblerů Ducati. V celkovém černém laku vytváří nádrž hru odstínů mezi různými materiály zbytku mašiny, jako jsou přední blatník a konvektory. Logo Ducati Scrambler na nádrži Dark Stealth ladí s matnou černou barvou mašiny. Díky bočním panelům a sportovní zadní kapotáži jsou linie Scrambler Icon Dark ještě elegantnější.  Podrobnosti o novém Scrambleru Icon Dark máte zde.

 

Ducati Scrambler Full Throttle 2025

Ducati faceliftovala design sportovní verze Scramblera 2G s motorem objemu 800 ccm- Scrambler Full Throttle. Jeho aktuální generace pro sezonu 2025 kombinuje černou barvu s tmavě zlatou grafikou na nádrži a zlatými koly. Zbytek techniky Scramblera Full Throttle, výbava i podvozek zůstávají stejné, jako u jeho předchozí generace. Nově zbarvený Scrambler Full Throttle 2025 bude dostupný od prosince 2024 ve verzi s motorem splňujícím emisní normu EURO 5+. Podrobnosti o novém Scrambleru Full Throttle máte zde.

 

Ducati Scrambler 10° Anniversario Rizoma Edition

Ducati slaví 10 let od uvedení série Ducati Scrambler na trh limitovanou edicí Scrambler Ducati 10° Anniversario Rizoma Edition v počtu 500 číslovaných kusů. Tento sběratelský Scrambler vznikl ve spolupráci s Rizoma, která se poprvé přímo podílela na vývoji sériové mašin společně s centrem Stile Ducati. Dostupný bude od března 2025. Podrobnosti o tomto výročním Scrambleru máte zde.

 

Novinky Aprilia 2025

Aprilia v Milaně předvedla svoje nové Tuono 457, které je vybavené motorem a technikou Aprilie RS 457 s naháčovou ergonomií. Sérii Tuareg 660 rozšíří verze Rally v ostřejší enduro konfiguraci osazená podvozkem Kaybaba. My se nejvíc těšili na Aprilii RS 660 Factory a naživo vypadá ještě líp než na fotkách. Přední winglety ala MotoGP, podvozek Öhlins a výkonnější motor ji mají rozjet až na 240 km/hod. Aprilia Tuono V4 Factory a RSV4 Factory 2025 mají integrované winglety nového tvaru a nové barevné schémata. Nové barvy mají i oblíbené skútry Aprilia SR GT.

 

Aprilia Tuono 457

 

Aprilia RS 660 Factory

 

Aprilia Tuono V4 Factory

 

Aprilia RSV4

 

Novinky Moto Guzzi 2025

V Moto Guzzi taky nezaháleli a prezentovali řádný balík novinek. Oblíbená Moto Guzzi V7 v rámci faceliftu nabídne ve svém klasickém kabátě nové elektronické funkce- jízdní režimy, tempomat a kontrolu trakce v nových 2025 barvách. Představili taky novou sportovní variantu Guzzi V7 Sport prezentovanou jako nejvýkonnější a nejlépe vybavenou V7 v historii: osazená je dvojitými přední mi kotoučovými brzdami, USD vidlicí, setrvačníkovou platformou. V paletě jízdních režimů oproti Guzzi V7 má navíc režim Sport. A šedá barva ji fakt sluší! Moto Guzzi V100 Mandello přijíždí do nové sezony kompletně v nových barvách. Sková verze je vybavená radary a s nimi spojenými jízdními asistenty. V nabídce série přibývá V100 Wind Tunnel, která oslavuje výročí vzniku továrního větrného tunelu. Moto Guzzi Stelvio nabídne limitovanou verzi Duecento Tributo s exkluzivní výbavou.

 

Moto Guzzi V7 Stone 2025

 

Moto Guzzi V7 Sport 2025

 

Moto Guzzi V7 Speciale

 

Moto Guzzi V100 Mandelo 2025

 

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo 

 

Novinky Piaggio 2025

Piaggio představilo faceliftovaný skútr Liberty. Jejich oblíbený skútr Medley bude od sezony 2025 dostupný kromě 125 ccm motoru také ve verzi s 200 ccm motorem. Poslední novinkou je výkonnější Beverly 300, které pohání nový koncernový motor objemu 310 ccm.

 

Piaggio Liberty 125 S

 

Piaggio Medley 200

 

Piaggio Beverly 310

 

Novinky Vespa 2025

Zmíněný nový motor 310 ccm bude od sezony 2025 pohánět i kompletně celou sérii Vespa GTS 300 a Vespu GTV. Továrna ho prezentuje jako nejvýkonnější motor v celé své historii. Zvýšením zdvihu původního motoru 278 ccm narostl zdvihový objem na 310 ccm. Továrna uvádí před 70% zastoupení nových dílů v motoru. Jeho maximální výkon dosahuje 25 koní.