Představujeme Ducati Streetfighter V2 2025

Aktuální generace Ducati Streetfighter V2 2025 opět používá techniku dvouválcové Panigale. Rozdíly mezi Panigale V2 a SF V2 jsou ergonomii: SF V2 má vzpřímenější jízdní pozicí a širší řídítka. Další rozdílem je zadní oboustranná kyvná vidlice, konstrukčně inspirovaná symetrickou vidlicí Ducati Panigale V4. Ta je u Streetfighteru o 30 milimetrů delší než u Panigale V2. Prodloužená je kvůli stabilizaci jízdního chování naháče. Delší zadní kyvka a tlumič řízení jsou jediné technické změny oproti Panigale V2 2025. Zatímco minulá generace Streetfigteru V2 s motorem Superquadro nejlíp fungovala plně zatížená na okruhu, s aktuální generací Streetfigteru V2 poháněným novým motorem V2 si užijete sportovní jízdu i v silničním provozu. Ducati Streetfighter V2 a V2S 2025 „uveze“ s grácií daleko širší okruh jezdců.

 

Promění každou silnici v circuito da corsa

Ducati Streetfighter V2 2025 je nejlehčí Streetfighter v tovární historii a zároveň nejlehčí naháč středního objemu na trhu: SF V2 2025 je lehčí o 18 kilo oproti předchozí generaci dvouválcového Streetfighteru. Za nižší hmotností stojí zejména lehčí a menší motor a kompletně nový rám v přední i zadní části mašiny. Díky významné redukci váhy je aktuální Streetfighter V2 výrazně hbitější a zároveň stabilní ve vysokých rychlostech na okruhu. Nový motor Ducati V2 vám svým výkonovým průběhem vyplaví ty správné emoce mezi jednotlivými zatáčkami. Lehkost, intuitivní ovládání, snížená fyzická i psychická námaha při jízdě na něm, to jsou hlavní benefity nového Streetfighteru V2 2025. Přestože je aktuální Streetfighter V2 míň výkonný než jeho předchozí generace, díky nižší hmotnosti neztrácí téměř nic ze svých okruhových výsledků. SF V2 2025 je podstatně příjemnější a zábavnější v silničním provozu a při každodenním používání.

 

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na něj díváte?

 

 

Dostupnost a mašiny v sérii Streetfighter V2 2025

Nové Streetfightery V2 se začnou vyrábět v březnu 2025 ve dvou variantách. Základní Streetfighter V2 2025 je osazený vidlicí Marzocchi a zadním tlumičem Kaybaba. Základ je ve dvoumístné jezdecké konfiguraci se sedlem a stupačkami pro spolujezdce. Streetfighter V2S 2025 má přední vidlici a zadní tlumič Öhlins. SF V2S je v jednomístné konfiguraci, vybavený lithiovou baterii a v balíku elektronických asistentů má navíc launch control a omezovač rychlosti v depu Pit limiter. Sedlo a stupačky pro spolujezdce jsou pro Streetfighter V2S dostupné v rámci příslušenství. Rozdíl v celkové váze obou dvou variant Streetfighteru V2 jsou 3 kila: 175 kilo váží SF V2S a 178 kilo váží základní SF V2. Uvádíme celkovou mokrou váhu mašin bez paliva.

 

120 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Ducati Streetfighter V2 pohání kompletně nový motor objemu 890 cm3 s konvenčními rozvody, které nahradily původní rozvody desmodromické. Motor váží pouhých 54,5 kila a je nejlehčím dvouválcem, jaký Ducati vyrobila za celou tovární historii.  Je vybavený variabilním časováním ventilů IVT, díky nim nabídne ranec točivého momentu napříč celým otáčkovým spektrem.  Nový motor V2 má výkonové maximum na 120 koních, přičemž 70% točícího momentu máte k dispozici od 3000 otáček, 80% krouťáku máte dispozici mezi 4 000 a 11 000 otáčkami.  Poměr výkonu a hmotnosti vychází u Streetfighteru V2S na hodnotu 0,69 hp/kg. V okruhové konfiguraci se závodním výfukem se zvýší maximální výkon mašiny na 126 koní a celková hmotnost klesne o 4,5 kila. Motor je spojený se 6i stupňovou převodovkou a quickshifterem poslední generace. Ten vyměnil elektronické snímače za přímé mechanické propojení s řadící pákou.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Rám nového Streetfighteru V2 je hliníkový monokok, který je přichycený přímo k motoru. Zadní oboustranná kyvná vidlice je konstrukčně inspirovaná symetrickou vidlicí Ducati Panigale V4. Nabízí jezdcům stejné výhody, pokud jde o stabilitu při výjezdech ze zatáček a cit při jízdě na okruhu. Jak bylo zmíněno výše v článku, zadní kyvka SF V2 2025 je prodloužená o 30 mm oproti aktuální Panigale V2 ze stabilizačních důvodů. Odpružení Ducati Streetfighteru V2 je plně nastavitelné. Streetfightery V2 jsou osazené vidlicemi Marzocchi a tlumiči Kayaba, zatímco verze V2 S nabízí jezdci vidlice a tlumiče Öhlins. Litá kola mají paprsky ve tvaru Y a jsou obuté do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV o rozměrech 120/70 vepředu a 190/55 vzadu. Přední brzdový systém Brembo se skládá ze dvou 320 mm kotoučů a monoblokových třmenů Brembo M50, které nabízejí přiměřený výkon pro jízdu na okruhu a modulaci brzdné síly pro jízdu na silnici. Oba aktuální Streetfightery V2 mají v základní výbavě tlumič řízení Sachs.

 

Klidně na to šlápněte, eletronica bude váš guardiano

Ducati Streetfightery V2 2025 jsou vybavené šestiosou inerciální platformou IMU a samozřejmě kompletním balíkem náklonové elektroniky: ABS Cornering s funkcí slide-by-brake, Ducati Traction Control a Ducati Wheelie Control. Motor má celkem 3 výkonové power módy, motorovou brzdu Engine Brake Control a nový quickshifter DQS 2.0, stejný jako u Panigale V4. Verze S jsou navíc standardně vybaveny funkcemi Ducati Power Launch a Pit Limiter. Veškerou elektroniku jezdec nastavuje skrze pětipalcový TFT displej s novým joystickem na levém řídítku. Má stejné uživatelské rozhraní rozhraní, jako displej Panigale V4. Vybrat si můžete ze tří variant rozmístění provozních údajů na displeji- Road, Road Pro a Track. Panigale V2 má celkem 4 jízdní režimy Race, Sport, Road a Wet. Každý jízdní režim má přednastavené úrovně zásahů, případně si je můžete nastavit podle vlastního gusta.

Copyright © Michal Fučík

 

 

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran