Ducati DesertX

16 790 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Ducati si přála vyrobit offroadovou mašinu rychlou jako Ducati. A to se jim fakt povedlo. DesertX míří svými rozměry, výkonem, konfigurací techniky a výbavy doprostřed mezi Scrambler Desert Sled a Multistradu V4 Rally. Pohání ho vodou chlazený dvouválec Testastretta 11°. Stejný motor má Multistrada V2, SuperSport, Monster nebo Hypermotard. Takže 110 koní už máte, tomu přidejte robustní rám, plně nastavitelný offroad podvozek se zdvihy 230 mm vepředu a 220 mm vzadu. Nechybí moderní elektronika a jízdní režimy smíchané s minimalistickým designem kapotáže a barevného schématu. V nabídce je základní konfigurace mašiny ve dvou barvách- bílé a černé. Recenzi na DesertX od Pavla si můžete přečíst zde. Od sezony 2024 je dostupný také DesertX ve výbavě Rally, Je vybavený závodním krosovým podvozkem s vyššími zdvihy a díky němu má DesertX Rally vyšší světlou výšku.

 

Jak se vyráběl DesertX

 

 

110 koní čeká, až otočíte zápěstím

U DesertX je motor naladěný na 110 koní v 9 250 otáčkách a 92 newtonmetrů nastupujících v 6 500 otáčkách. V porovnání s Multistradou V2 je maximálka o tři koně a dva newtonmetry menší, po úpravách nastupuje vrchol krouticího momentu o 250 otáček dříve. Ten výkonový rozdíl nebude nijak extra poznat, s celkovým projevem motoru daleko víc udělá převodovka. Je nově navržená s ohledem na offroad jezdění, používá kratší kvalty. Jednička je kratší o 14,3 %, dvojka o 8,7 % a o něco kratší jsou i zbývající rychlosti s výjimkou šestky, která si zachovala správnou délku pro silniční přesuny. Motor v rámci úprav prošel odtučňovací kúrou a shodil necelé 2 kila ze své původní váhy. Motor je propojený se 6i stupňovou převodovkou s oboustranným quickshifterem.

 

Úpravy poslední generace motoru Testastretta 11

 

 

Kde silnice končí, s DesertX se začínáte bavit

Přední 21“ kolo má vidlici Kaybaba o průměru 46mm se zdvihem 230 milimetrů. Zadní osmnáctka používá monoshock Kayaba se zdvihem 220 milimetrů. Přední i zadní odpružení je plně nastavitelné. Drátěné ráfky jsou ready na bezdušové pneumatiky. DesertX je homologovaný pro použití všech druhů pneumatik od čistě silničních přes univerzální až po opravdu ostrý drapák-  v odpovídajícím rozměru 90/90 a 150/70. DesertX brzdí třmeny Brembo s funkcí náklonového ABS. Přední dvojici radiálních třmenů M50 na 320mm kotoučích ovládá axiální pumpa s nastavitelnou páčkou, nastavit si můžete samozřejmě i hydraulickou spojku na straně druhé, vzadu je 265mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Ten má také nastavitelný ovládací prvek- na brzdovém pedálu najdete otočný trn se dvěma polohami vyšší, nižší. Samozřejmostí jsou rozměrné stupačky s vyjímatelnou gumou. DesertX je navržený pro volný pohyb při jízdě ve stoje v terénu stejně jako pro pohodlí při dlouhých přesunech po silnici. Sedlo je vysoké 875 milimetrů nad zemí, ale díky úzké stavbě v přední části by neměl být problém dosáhnout na zem. Pokud ano, v příslušenství je dispozici o centimetr nižší sedlo.

 

Cagiva Elefant a rally Dakar, to je jeho DNA

DesertX v sobě nezapře svoje rallye kořeny ani náhodou. Ergonomie je připravená jak pro jízdu v sedle, tak pro jízdu ve stoje. Silný rám, offroadový podvozek s oboustrannou zadní kyvnou vidlicí a pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STM, světlá výška 25 cm od země, ochranné kryty motoru, to všechno z něj dělá čistokrevnou offroad mašinu. 110 koní na 202 kila suché váhy, pohodlné sedlo i pro spolujezdce. V bohaté nabídce příslušenství má DesertX užitečnou vychytávku: přídavnou nádrž, která svým objemem 8 litrů díky systému přečerpávání benzínu doplňuje základní nádrž s objemem 21 litrů a zvyšuje tím dojezd DesertX v neobydlených oblastech. Když to s ním umíte, můžete mu v terénu neuvěřitelně nakládat. Třeba tak jako Antoine Meo na motokrossovém okruhu Dorno v Itálii. Svoje pilot skills ukazuje na tovární variantě DesertX, motorka má jen performance kryt motoru a jiné pneumatiky.

 

 

Pořádně na to šlápněte, elektronika DesertX bude váš guardiano

Elektronická výbava je skutečně našlapaná, to je dobrá zpráva pro všechny, kdo si není úplně jistý v sedle a stupačkách. U offroadově laděného stroje je vždy citlivým tématem ABS, které je v případě Ducati přepínatelné do tří úrovní zásahů do jízdy. Ta poslední je nejbezpečnější s náklonovou funkcí a je určená pro jízdu po silnici, prostřední umožní částečný prokluz zadního kola, přitom předek hlídá bez ohledu na náklon a level 1 vypne ABS na zadním kole úplně. Plus je tu bonus v možnosti vypnout ABS úplně a co je hlavní, mělo by to jít přímo jedním jediným stiskem. Takto jednoduše to přehodíte v případě, že budete mít nastavený jízdní režim Enduro nebo Rally.

 

Jízdní režimy a elektronické jízdní asistenty DesertX

Jízdní režimy a ride by wire ovládání výkonu motoru je u Ducati už léta standart. DesertX má celkem šest jízdních režimů. Kromě výše zmíněných Enduro a Rally jsou tu ještě režimy Wet, Urban, Touring a Sport. Sport nabídne maximální výkon motoru 110 koní s přímou reakcí na plyn a odpovídajícím nastavení elektroniky. Touring má jemnější odezvu na plyn a výkon omezený na 95 koní, Urban má snížený výkon na 75 koní. Jízdní režim Wet sice nabídne 95 koní, nicméně k mírné odezvě na plyn přidává maximální ostražitost ostatních elektronických jízdních asistentů. Jízdní režim Enduro má také výkon 75 koní s přímou odezvou na plyn pro překonávání překážek a k tomu samozřejmě adekvátně nastavené ostatní jízdní asistenty. Rally režim nabídne v terénu veškerý potenciál stroje: maximální výkon motoru, přímou odezvu na plyn, vypnuté wheelie, omezenou trakci a ABS v nejvolnějším režimu. Přednastavené hodnoty úrovně jednotlivých jízdních asistentů u jízdních režimů si můžete upravit podle vlastních požadavků na barevném TFT displeji.

Další vychytávky v DesertX

Ducati DesertX je první motorka, která má barevný displej orientovaný na výšku. Je to kvůli tomu, aby na něj jezdec dobře viděl vsedě i ve stoje. V základní výbavě nabídne dva režimy zobrazení provozních parametrů. Standardní rozlišení nabídne klasické údaje jako rychlost, otáčky, rychlost, palivo a další. Rozlišení Rally je optimalizované na navigaci a můžete v něm manuálně ovládat tripmaster jako na rallye speciálech. Pokud si přiobjednáte Ducati multimedia systém, dovolí vám spárovat displej mašiny s vaším telefonem a tím získáte třetí režim zobrazení-  turn-by-turn navigaci. Světla DesertX jsou kompletně LED, přední světlomety mají denní režim svícení, blinkry mají funkci samovypínání.

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle…

Tovární verzi DesertX můžete dovybavit z bohaté nabídky příslušenství v Ducati konfigurátoru. Vybrat si můžete jak z předchystaných paketů příslušenství, tak můžete kombinovat jednolivé příplatkové prvky podle gusta. K dispozici máte jednodílné rally sedlo. Určitě se bude hodit sada hliníkových kufrů s celkovou kapacitou 117 litrů (naložit a odvézt můžete až 240 kilogramů). Nechybí padací rámy, přídavná světla, závodní tlumič výfuku nebo závodní výfuk od Termignoni, vyhřívané rukojeti, větší plexi, pevné kryty rukojetí, nebo robustnější kryt pod motor. A to ten sériový kryt motoru nevypadá zle… Kromě příslušenství pro vás má Ducati nachystaný kompletní apparel patřičně barevně sladěný s Desertem- kalhoty, bundu, boty, helmu, rukavice na jezdění. V nabídce apparelu jsou samo i trika, mikiny a kšiltovky na běžné nošení.

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si ho ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante

100-150hp

Motor

Typ:
dvouválec Testastretta 11, vodou chlazený
Zdvihový objem:
937 ccm
Vrtání x zdvih:
94 x 67,5 mm
Výkon motoru:
110 hp - 81kW při 9250 rpm
Točivý moment:
92 Nm při 6500 rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Výfuky:
ocelový tlumič s katalyzátorem a dvěma Lambda sondami
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem
Poměr:
1.85:1
Primární převod:
1=38/14, 2=31/17, 3=28/20, 4=26/22, 5=24/23, 6=23/25
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
49 zubů
Spojka:
antihoppingová vícelamelová v olej. lázni, hydraulicky ovládaná

Podvozek

Rám:
příhradový z ocelových trubek
Rozvor:
1608 mm
Sklon:
27,6°
Přední odpružení:
46 mm plně nastavitelná upside-down vidlice KYB
Přední zdvih:
230 mm
Přední ráfek:
21" ocelový drátěný
Přední pneu:
Pirelli Scorpion Rally STR 90/90 R21
Zadní zdvih:
220 mm
Zadní ráfek:
18" ocelový drátěný
Zadní pneu:
Pirelli Scorpion Rally STR 150/70 R18
Přední brzdy:
2x 320mm poloplovoucí kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo, ABS Bosch Cornering
Zadní brzdy:
265mm kotouč, 2 pístkový třmen, ABS Bosch Cornering

Ostatní

Palivová nádrž:
21 l
Suchá hmotnost:
210 kg
Barva motorky:
bílá nebo černá
Přístroje:
5" TFT barevný displej orientovaný na výšku
Záruka:
4 letá záruka (4Ever Ducati)
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
875 mm
Vybavení:
přepínání jízdních režimů, ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu, DTC (osmistupňová kontrola trakce), Ride by Wire, plně LED osvětlení, automatická deaktivace směrových světel, podsvícená tlačítka, rychlořazení up/down (DQS), tlumič řízení

16 790 EUR včetně DPH (barva bílá)

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit