Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Ducati si přála vyrobit offroadovou mašinu rychlou jako Ducati. A to se jim fakt povedlo. DesertX míří svými rozměry, výkonem, konfigurací techniky a výbavy doprostřed mezi Scrambler Desert Sled a Multistradu V4 Rally. Pohání ho vodou chlazený dvouválec Testastretta 11°. Stejný motor má Multistrada V2, SuperSport, Monster nebo Hypermotard. Takže 110 koní už máte, tomu přidejte robustní rám, plně nastavitelný offroad podvozek se zdvihy 230 mm vepředu a 220 mm vzadu. Nechybí moderní elektronika a jízdní režimy smíchané s minimalistickým designem kapotáže a barevného schématu. V nabídce je základní konfigurace mašiny ve dvou barvách- bílé a černé. Recenzi na DesertX od Pavla si můžete přečíst zde. Od sezony 2024 je dostupný také DesertX ve výbavě Rally, Je vybavený závodním krosovým podvozkem s vyššími zdvihy a díky němu má DesertX Rally vyšší světlou výšku.
U DesertX je motor naladěný na 110 koní v 9 250 otáčkách a 92 newtonmetrů nastupujících v 6 500 otáčkách. V porovnání s Multistradou V2 je maximálka o tři koně a dva newtonmetry menší, po úpravách nastupuje vrchol krouticího momentu o 250 otáček dříve. Ten výkonový rozdíl nebude nijak extra poznat, s celkovým projevem motoru daleko víc udělá převodovka. Je nově navržená s ohledem na offroad jezdění, používá kratší kvalty. Jednička je kratší o 14,3 %, dvojka o 8,7 % a o něco kratší jsou i zbývající rychlosti s výjimkou šestky, která si zachovala správnou délku pro silniční přesuny. Motor v rámci úprav prošel odtučňovací kúrou a shodil necelé 2 kila ze své původní váhy. Motor je propojený se 6i stupňovou převodovkou s oboustranným quickshifterem.
Přední 21“ kolo má vidlici Kaybaba o průměru 46mm se zdvihem 230 milimetrů. Zadní osmnáctka používá monoshock Kayaba se zdvihem 220 milimetrů. Přední i zadní odpružení je plně nastavitelné. Drátěné ráfky jsou ready na bezdušové pneumatiky. DesertX je homologovaný pro použití všech druhů pneumatik od čistě silničních přes univerzální až po opravdu ostrý drapák- v odpovídajícím rozměru 90/90 a 150/70. DesertX brzdí třmeny Brembo s funkcí náklonového ABS. Přední dvojici radiálních třmenů M50 na 320mm kotoučích ovládá axiální pumpa s nastavitelnou páčkou, nastavit si můžete samozřejmě i hydraulickou spojku na straně druhé, vzadu je 265mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Ten má také nastavitelný ovládací prvek- na brzdovém pedálu najdete otočný trn se dvěma polohami vyšší, nižší. Samozřejmostí jsou rozměrné stupačky s vyjímatelnou gumou. DesertX je navržený pro volný pohyb při jízdě ve stoje v terénu stejně jako pro pohodlí při dlouhých přesunech po silnici. Sedlo je vysoké 875 milimetrů nad zemí, ale díky úzké stavbě v přední části by neměl být problém dosáhnout na zem. Pokud ano, v příslušenství je dispozici o centimetr nižší sedlo.
DesertX v sobě nezapře svoje rallye kořeny ani náhodou. Ergonomie je připravená jak pro jízdu v sedle, tak pro jízdu ve stoje. Silný rám, offroadový podvozek s oboustrannou zadní kyvnou vidlicí a pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STM, světlá výška 25 cm od země, ochranné kryty motoru, to všechno z něj dělá čistokrevnou offroad mašinu. 110 koní na 202 kila suché váhy, pohodlné sedlo i pro spolujezdce. V bohaté nabídce příslušenství má DesertX užitečnou vychytávku: přídavnou nádrž, která svým objemem 8 litrů díky systému přečerpávání benzínu doplňuje základní nádrž s objemem 21 litrů a zvyšuje tím dojezd DesertX v neobydlených oblastech. Když to s ním umíte, můžete mu v terénu neuvěřitelně nakládat. Třeba tak jako Antoine Meo na motokrossovém okruhu Dorno v Itálii. Svoje pilot skills ukazuje na tovární variantě DesertX, motorka má jen performance kryt motoru a jiné pneumatiky.
Elektronická výbava je skutečně našlapaná, to je dobrá zpráva pro všechny, kdo si není úplně jistý v sedle a stupačkách. U offroadově laděného stroje je vždy citlivým tématem ABS, které je v případě Ducati přepínatelné do tří úrovní zásahů do jízdy. Ta poslední je nejbezpečnější s náklonovou funkcí a je určená pro jízdu po silnici, prostřední umožní částečný prokluz zadního kola, přitom předek hlídá bez ohledu na náklon a level 1 vypne ABS na zadním kole úplně. Plus je tu bonus v možnosti vypnout ABS úplně a co je hlavní, mělo by to jít přímo jedním jediným stiskem. Takto jednoduše to přehodíte v případě, že budete mít nastavený jízdní režim Enduro nebo Rally.
Jízdní režimy a ride by wire ovládání výkonu motoru je u Ducati už léta standart. DesertX má celkem šest jízdních režimů. Kromě výše zmíněných Enduro a Rally jsou tu ještě režimy Wet, Urban, Touring a Sport. Sport nabídne maximální výkon motoru 110 koní s přímou reakcí na plyn a odpovídajícím nastavení elektroniky. Touring má jemnější odezvu na plyn a výkon omezený na 95 koní, Urban má snížený výkon na 75 koní. Jízdní režim Wet sice nabídne 95 koní, nicméně k mírné odezvě na plyn přidává maximální ostražitost ostatních elektronických jízdních asistentů. Jízdní režim Enduro má také výkon 75 koní s přímou odezvou na plyn pro překonávání překážek a k tomu samozřejmě adekvátně nastavené ostatní jízdní asistenty. Rally režim nabídne v terénu veškerý potenciál stroje: maximální výkon motoru, přímou odezvu na plyn, vypnuté wheelie, omezenou trakci a ABS v nejvolnějším režimu. Přednastavené hodnoty úrovně jednotlivých jízdních asistentů u jízdních režimů si můžete upravit podle vlastních požadavků na barevném TFT displeji.
Ducati DesertX je první motorka, která má barevný displej orientovaný na výšku. Je to kvůli tomu, aby na něj jezdec dobře viděl vsedě i ve stoje. V základní výbavě nabídne dva režimy zobrazení provozních parametrů. Standardní rozlišení nabídne klasické údaje jako rychlost, otáčky, rychlost, palivo a další. Rozlišení Rally je optimalizované na navigaci a můžete v něm manuálně ovládat tripmaster jako na rallye speciálech. Pokud si přiobjednáte Ducati multimedia systém, dovolí vám spárovat displej mašiny s vaším telefonem a tím získáte třetí režim zobrazení- turn-by-turn navigaci. Světla DesertX jsou kompletně LED, přední světlomety mají denní režim svícení, blinkry mají funkci samovypínání.
Tovární verzi DesertX můžete dovybavit z bohaté nabídky příslušenství v Ducati konfigurátoru. Vybrat si můžete jak z předchystaných paketů příslušenství, tak můžete kombinovat jednolivé příplatkové prvky podle gusta. K dispozici máte jednodílné rally sedlo. Určitě se bude hodit sada hliníkových kufrů s celkovou kapacitou 117 litrů (naložit a odvézt můžete až 240 kilogramů). Nechybí padací rámy, přídavná světla, závodní tlumič výfuku nebo závodní výfuk od Termignoni, vyhřívané rukojeti, větší plexi, pevné kryty rukojetí, nebo robustnější kryt pod motor. A to ten sériový kryt motoru nevypadá zle… Kromě příslušenství pro vás má Ducati nachystaný kompletní apparel patřičně barevně sladěný s Desertem- kalhoty, bundu, boty, helmu, rukavice na jezdění. V nabídce apparelu jsou samo i trika, mikiny a kšiltovky na běžné nošení.
Copyright © Michal Fučík
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky