Představujeme Ducati Multistrada V4S Grand Tour

Ducati Multistrada letos oslavila výročí 20 let od svého uvedení na trh. Jako malou oslavu dvou dekád existence těchto touringových motorek představila Ducati novinku: Multistradu V4S Grand Tour. Pokud čekáte fungl novou motorku, musíme vás zklamat. Ducati Multistrada V4S Grand Tour je totiž klasická Multistrada V4S s výbavou zaměřenou na cestování na dlouhé vzdálenosti. Veškeré prvky přidané výbavy mají jediný cíl: zajistit, aby cestování s Multistradou V4S Grand Tour bylo komfortnější, bezpečnější a pohodlnější. Multistrada V4S Grand Tour doplňuje aktuální nabídku čtyřválcových Multistrad.  Multistradu V4 si můžete pořídit se základní výbavou a mechanickým podvozkem. Multistradu V4S se semiaktivním podvozkem si můžete vybrat buď s litými, nebo s drátěnými koly. Pak tu máme sportovní variantu MTS V4 Pikes Peak, určenou pro milovníky sportovní jízdy. Nebo Multistradu V4 Rally pro offroadové nadšence, kteří se nezastaví, ani když asfaltové cesty končí. Ducati Multistrada V4S Grand Tour bude v ČR dostupná od listopadu 2023 v jednom barevném schématu Grand Tour, které kombinuje černošedou barvu karoserie s červenými detaily. Prodejní cena MTS V4S Grand Tour pro český trh zatím nebyla stanovená.

 

Připravená na cestování

Ve standardní výbavě má Multistrada V4S Grand Tour přední a zadní radary pro adaptivní tempomat ACC a pro monitorování mrtvých úhlů BSD. V továrním balíku výbavy je dále systém monitorování tlaku v pneumatikách TMPS, který zobrazuje tlak v pneumatikách na displeji přístrojové desky, přídavná LED světla nebo bezklíčové otevírání víčka palivové nádrže. Centrální stojan pomáhá jezdci usnadnit a zabezpečit všechny operace s cestovními kufry, od jejich montáže a demontáže až po otevírání a zavírání. Pevné boční kufry s celkovým objemem 60 litrů mají stejný design, jako je barevné schéma mašiny. O teplotní komfort posádky se starají vyhřívaná sedla jezdce i spolujezdce- ten má k dispozici prostornější sedlo z Multistrady V4 Rally + jezdec má vyhřívané gripy. Před horkem sálajícím od motoru chrání nové tepelné štíty na kyvné vidlici a na levé straně zadního pomocného rámu. Průduchy na boku motorky jsou u V4S GrandTour uzavíratelné. Přihrádka pro chytrý telefon je nyní odvětrávaná, nehrozí tak jeho přehřívání při zrcadlení navigace na displej mašiny.

First class travel

Ducati Multistrada V4S Grand Tour používá několik novinek převzatých z Multistrady V4 Rally. Její řídítka jsou bez silentbloků napevno namontovaná na hlavě řízení. Tohle řešení poskytuje jezdci přímější pocit z jízdy, aniž by to mělo vliv na přenos provozních vibrací do řidítek. Odpružení Multistrady V4S Grand Tour mají na starosti semiaktivní tlumiče Skyhook, které jsou doplněné o další funkce. První z nich je Autoleveling – samočinná regulace světlé výšky v závislosti na zatížení. Funkce Autolevelling rozpozná nastavení mašiny a samostatně ho upravuje tak, aby se sedlo dostalo do ideální výšky od země. Doplňuje tak manuální nastavení výšky podvozku, ze kterých si jezdec v Multistradách s tímto podvozkem vybírá z možností: 1. jezdec. 2. samotný jezdec plus kufry. 3. jezdec a spolujezdec. 4 jezdec a spolujezdec plus kufry. Další novou funkcí podvozku je Minimum Preload – snížení mašiny při stání na místě nebo při pomalé jízdě. Poslední z vychytávka mezi přidanými funkcemi podvozku je Easy Lift, které spočívá v povolení tlumičů pro snadnější zvednutí motorky z bočního stojanu. Pokud jste menšího vzrůstu, můžete si dokoupit snížené sedlo nebo sadu pro snížení podvozku.

 

170 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Po stránce motoru v této Multistradě žádná změna neproběhla. Grand Tour má stejně jako ostatní čtyřválcové Multistrady motor V4 Granturismo- vidlicový čtyřválec o objemu 1 158 cm3. Jeho maximální výkon má hodnotu 170 koní při 10 500 otáčkách a maximální točivý moment 125 Nm je k dispozici v 8 750 otáčkách. Tento univerzální pohonný agregát vyniká svými servisními nároky – servisní plán mu diktuje výměnu oleje po 15 000 kilometrech, případně až po dvou letech. Absence desmodromických rozvodů s řemeny znamená, že se kontrola ventilových vůlí dělá až po těžko uvěřitelných 60 000 kilometrech. Výkon motoru V4 Grandturismo v kombinaci s jeho celkovou hmotností pouhých 66,7 kg je na špici v tomto segmentu. Technickou zajímavostí tohoto motoru je protiběžný klikový hřídel, odvozený ze zkušeností Ducati Corse v MotoGP. Pracuje "proti" gyroskopické setrvačnosti kol. Výsledkem tohoto řešení je plynulý chod při nízkých otáčkách, robustní točivý moment při středních otáčkách a dechberoucí výkon při vysokých otáčkách. Detailní představení tohoto motoru máte zde.

 

Multistrada V4S Grand Tour bude váš guardiano

Elektronický balíček Multistrady V4S Grand Tour nabízí svým majitelům to nejlepší, co je v současné chvíli dostupné na trhu motorek. Pokud jde o bezpečnost, komfort, výkon a konektivitu, lepší výbavu v aktuálně v motorce zkrátka nenajdete. Inerciální platforma Bosch IMU řídí díky senzorům změny v náklonech a pohybech v celkem 6i osách. Ovládá činnost systémů ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC), Cornering Lights (DCL) a Vehicle Hold Control (VHC), který usnadňuje opětovné rozjíždění na šikmých cestách. Stejně jako všechny ostatní mašiny série Multistrada V4 je i Grand Tour vybavený navigačním systémem založeným na řešení Phone Mirroring, které umožňuje přeměnit 6,5" TFT přístrojovou desku na barevný mapový navigátor se všemi potřebnými jízdními parametry. Ducati Connect- funkce zrcadlení chytrého telefonu umožňují jednoduché a intuitivní ovládání telefonu a hudby skrze ovladače na řídítkách a zobrazení na displeji.

 

I taková mašina se dá ještě doladit

Multistrada V4 S Grand Tour však nabízí dostatečný prostor pro přizpůsobení individuálním potřebám. Pro splnění ergonomických potřeb jezdce a spolujezdce nabízí katalog příslušenství různá sedla, sadu pro snížení podvozku mašiny nebo několik variant čelního skla. Pokud si přejete dál navýšit objem její přepravní kapacity, k dispozici jsou další varianty příslušenství jako je horní kufr nebo měkká brašna na nádrž. Multistradu V4 S Grand Tour můžete doladit příslušenstvím z karbonu, pákami a stupačkami z masivního hliníku, dynamickými LED ukazateli směrových světel nebo nádržkami brzdové a spojkové kapaliny opracovanými z masivu. Vše si vyberete v Ducati konfigurátoru.

Copyright © Michal Fučík

Stačí vzít řídítka do ruky…

 

 

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran