Představujeme Ducati Superleggera V4

Superleggera V4 je další generace karbonové Panigale, které Ducati dříve uvedla s dvouválcem o objemu 1199 a 1299 ccm. Projekt s kódovým označením 1708 je totiž slušná šleha. A jeho výsledek Superleggera V4 je brutální extrém. Nejsilnější a technicky nejdokonalejší mašina se silniční homologací, kterou za celou historii Ducati v Borgo Panigale vyrobili. Na trh posílají limitovanou edici 500 kusů, každá z nich je k mání za pusu, konkrétně 105 000 EUR. Parametry jsou totiž dechberoucí: Výkon 234 koní, suchá váha 152,2 kilo. Výroba téhle krásky se rozběhne v červnu 2020 a do konce roku mají avizovanou sérii hotovou komplet. Schválně si zkuste tipnout, kolik jich bude jezdit a kolik jich skončí v obýváku nebo v garáži sběratelů…

 

Karbon, lehký kovy, gumy a pár plastů. Nic jinýho…

Superleggera V4 má z karbonu utkaný rám, zadní kyvnou nápravu i ráfky. Jen na tomhle hardwaru dokázali v Ducati ušetřit 6,7 kg proti běžné Panigale V4. Karbon sice dokáže pozlobit, ale inženýři Ducati ručí za to, že jejich komponenty jsou 100% bezpečné.  Na kontrolu každého dílu totiž používají technologie známé z leteckého průmyslu a vesmírných programů, jako jsou termografie, tomografie nebo ultrazvuk. Rám a ráfky nejsou všechno, z karbonu je na téhle mašině vlastně kdeco. Třeba kapotáž, která má lepší aerodynamickou efektivitu než MotoGP speciály. Tohle platí díky dvěma párům křidýlek s tvary složitějšími než řízení letového provozu. Winglety poskytují dodatečný přítlak 50 kg při rychlosti 270 km/h, tedy o 20 kg více než u běžné Panigale V4  nebo Panigale V4R.

 

234 koní čeká, až otočíte zápěstím

Pod kapotou je motor Desmosedici Stradale R, tj agregát pohánějící Panigale V4R. Svými výkony, materiály i použitými technologiemi (protisměrně rotující klikovka apod.) je to spíš MotoGP náčiní. Stradale R je o 2,8 kila lehčí než motor v běžné Panigale V4. Je spojený se suchou spojkou a z litrového objemu vytáhne 224 koní. Přijde vám to málo? OK no problem, k Superleggeře dostanete rovnou závodní kit s výfukem Akrapovič, který posune maximálku motoru na hodnotu 234 koní. Vůči suché váze to máte poměr 1,53 koně na kilogram mašiny. To je dvakrát víc než u Bugatti Chiron, ten se chlubí hodnotou 0,75 k/kg. Jiný auta raději vůbec nezmiňujeme. Šílené? Určitě. Zábavné? Na to se můžete spolehnout!

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si v klidu poradí

I podvozkové komponenty ukazují, že tady se počítá jen s okruhovým použitím. Tlumiče jsou od Öhlins, vepředu je vidlice NPX25/30 s odlehčenými pružinami, vzadu TTX36 s GP ventilem a titanovou pružinou. Brzdy dodalo Brembo, radiální pumpa je MCS a monoblokové čtyřpístky samozřejmě Stylema, v nejnovější verzi R. Superleggera V4  s produkční V4 sdílí i geometrii až na rozvor, který je díky prodloužené zadní kyvné nápravě delší o 9 mm. Při tom výkonu kontra hmotnost se ale nemůžete ničemu divit, že rozvor kvůli stabilizaci narostl.

 

Superleggera V4 jako vstupenka do vyšších kruhů

105 000 EUR za motorku je sice brutální balík, ale za ty peníze nedostanete od Ducati jenom samotnou motorku se závodním kitem. Její vlastnictví vám otevře pár exkluzivních možností, na které si běžní smrtelníci jen tak nesáhnou. Oblečou vás od hlavy až k patě do prémiového ohozu a otevřou vám dveře na exkluzivní okruhové eventy. Majitel Superleggery V4 získá kombinézu Dainese s airbagem D-Air na svou míru ve speciálním designu, čeká na něj taky karbonová přilba Arai. Jako majitel si můžete vybrat jeden z pěti termínů v červenci nebo v srpnu na okruhu v italském Mugellu, kde zažijete program nazvaný SBK Experience. To znamená celý den na trati s lektory DRE, testovacím jezdcem Ducati Michelem Pirro a třemi různými mašinami: na začátku brousíte standardní Panigale V4, potom přeskočíte na Superleggera V4 a ve finále vás čeká superbikový speciál továrního týmu Aruba.it Racing. Na koho se usměje štěstí, ten může být mezi 30 vyvolenými, kteří se budou moci zúčastnit MotoGP Experience v jednom ze dvou červencových termínů. Program je hodně podobný, ovšem finálovým zážitkem budou čtyři kola na Desmosedici GP2020. Na tento zážitek už vlastnictví Superleggery V4 stačit nebude, přijde vás na 4 tisíce EUR. Když už dáte 105 tisíc EUR za motorku, tak ty čtyři za tuhle jízdu už budou jen logickým rozšířením. Tak co, kdo z vás Superleggeru objednává?

 

 

 

Superleggera V4 komplet ze všech stran