Začátkem listopadu se naše DMOTO crew otočila v Miláně na veletrhu EICMA, abychom na vlastní oči omrkli novinky na další sezonu. Po Covidových restrikcích se výstava zase vrací do svého běžného rozsahu a na letošním ročníku se opět prezentovaly všechny značky motorek a skútrů, které DMOTO prodává a servisuje. Podle nás se máte rozhodně na co těšit! Sezona 2023 bude nabitá jak zbrusu novýma mašinama, tak facelifty současných motorek a skútrů.
Novinky Ducati 2023
Ducati letos pokračovala v sérii digitálních premiér novinek 2023. Továrna je načasovala tak, aby poslední motorku ukázali těsně před veletrhem EICMA. Na výstavě ukázali naživo všechny představené novinky pro sezonu 2023 a slavili svůj triumf v sérii závodů MotoGP- Pecco Bagnaia je šampion, Ducati Lenovo je vítězný tým a vyhráli také pohár konstruktérů MotoGP. V této sezoně se jim zkrátka povedlo vyhrát všechno, co se dalo! Ducati je co se týče počtu novinek rozhodně nejagilnější, projedeme je popořadě jak šly po sobě jejich premiéry.
Ducati Monster SP
První novinkou je Monster SP. Výbava SP je zkratkou Sport production- Ducati takto značí prémiové sportovní verze svých motorek. Monster je po Panigale a Streetfighteru další sérií, která nabídne tuto odlehčenou sportovní variantu. Detailní představení jeho výbavy máte zde.
Ducati Multistrada V4 Rally
Další novinkou 2023 je plnokrevné cestovní enduro Ducati Multistrada V4 Rally. Tento čtyřválcový světoběžník nabídne svým jezdcům vyšší zdvihy, větší pohodlí a ranec výbavy připravené na hltání stovek kilometrů. Podrobnosti o Multistradě V4 Rally zde.
Ducati Panigale V4R
Dále Ducati představila superbike Panigale V4R. Okruhová bestie s výkonem až 240,5 koně, se kterou Alvaro Bautista zvítězil v sérii závodů World SBK 2022 a pro Ducati po delší přestávce opět získal pohár konstruktérů. Vítězit s ní můžete i vy! Všechny dechberoucí podrobnosti o této řízené okruhové střele jsou zde.
Ducati Streetfighter V4
Tento nekorunovaný král naháčů přijede v sezoně 2023 ve faceliftované verzi. Promítnou se do ní úpravy Ducati Panigale V4 z posledních sezon. Z Panigale V4 totiž čtyřválcový Streetfighter technicky vychází. Ducati Streetfighter V4 2023 má nový tvar nádrže, zadní kyvka je chycená o 4 mm výš, je vybavený lehkou Lithiovou baterií, nabídne samozřejmě updatovaný balík elektroniky a nová barevná schémata. Více podrobností o faceliftu SFV4 zde.
Ducati Diavel V4
Třetí generaci power cruiseru Ducati Diavel pohání čtyřválec Granturismo, stejný motor je i Multistradách V4. Oproti aktuální verzi Diavelu s dvouválcem Testastretta je lehčí o 8 kilo, původní trubkový rám Trellis nahradil hliníkový monokok a má upravenou ergonomii jízdní pozice. Podrobnosti o technice nového Diavelu V4 jsou zde.
Ducati Scrambler 800 Next Gen Freedom
Na faceliftu této mašiny Ducati velice záleží, ne nadarmo je Scrambler 800 jedna z nejprodávanějších motorek Ducati. V září 2022 Scramblery pokořily milník 100 000 prodaných kusů od jejího uvedení na trh v roce 2015. Scramblery 800 nabídnou svým majitelům největší rozsah customizace ve své historii, elektronické jízdní režimy, náklonové ABS, plnobarevný TFT displej a quickshifter jako volitelnou nebo základní výbavu. K mání je ve třech variantách: Scrambler Icon, Scrambler Nightshift a Scrambler Full Throttle, který máte na fotce. Více podrobností o technice Scramblerů 800 Next Gen Freedom máte zde.
Novinky Moto Guzzi 2023
Moto Guzzi předvedla svou novou sérii V100 Mandello, která se už konečně začala vyrábět. První kusy dorazí do Čech začátkem roku 2023. Pohání ji úplně nový vodou chlazený motor Compact block s objemem 1042 ccm, který továrna plánuje integrovat také do nové generace cestovního endura Stelvio. Zatím z něj ukázali jenom kola, na zbytek mašiny si holt budeme muset počkat. Dalšími novinkami jsou speciální edice V7 a V9 Bobber. Oblíbená cestovní mašina V85 TT nabídne nové barevné schémata.
Moto Guzzi V100 Mandello
Bez nadsázky se dá říct, že takovou Moto Guzzi jste ještě neviděli. Nový motor Compact block chlazený kapalinou má výkonové parametry 115 koní/105 newtonmetrů. Pohon zajištuje samozřejmě jako u všech Guzzin kardan, u V100 se jen přestěhoval doleva. Díky tomu lépe vynikne zadní letmáč a koncovka výfuku. Guzzi V100 Mandello nabídne jako první mašina na světě adaptivní aerodynamický systém, který v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu automaticky nastavuje polohu deflektorů na bocích 17,5litrové nádrže. Maximální otevření těchto prvků sníží nápor vzduchu na jezdce o 22 %. Moto Guzzi V100 Mandelo je k mání ve dvou výbavách: základní V100 Mandello s mechanickým podvozkem a Skové V100 Mandello se semiaktivním elektronickým podvozkem Öhlins Smart EC 2.0.
Moto Guzzi V7 Special Edition
Speciální edice Guzzi V7 bude k mání v lesklé černé barvě Shining Black s červenými detaily: linky na nádrži, zadní pružiny a prošívání sedla. Moto Guzzi V7 Stone od sezony 2022 pohání silnější dvouválec. Stejný motor je i v Guzzi V9 a endurech V 85 TT. Jeho maximum je výkon 65 koní. S výfukovým systémem Arrow šplhá maximální výkon motoru ze 48 na hodnotu 49 kW, což je 66,5 koní. Zvedl se díky němu i točivý moment, který má maximální krouťák 75 Nm při 4900 ot./min. Výfuky Arrow budou k dispozici jako volitelné příslušenství pro ostatní varianty Moto Guzzi V7. Podrobnosti a víc fotek jsou zde.
Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition
Moto Guzzi V9 Bobber Special Edition poznáte podle dvoubarevného černo-šedého schématu Workshop. Od základní varianty V9 Bobber se liší pouze zrcátky a dalšími vizuálními detaily. Použitá technika je u obou variant V9 Bobber stejná.
Novinky Aprilia 2023
Aprilia pro sezonu 2023 chystá nová barevná schémata svých motorek RS 660, Tuono 660, Tuono V4 a RSV4. Jelikož tyto mašiny představili v průběhu dvou posledních sezon, výčet jejich novinek je letos tím pádem hubenější. Jedinou novinkou, kterou plánují pro příští sezonu je okruhová varianta RS 660 Extrema. Ještě na výstavě ukázali koncept plně elektrického biku Electrica project.
Aprilia RS 660 Extrema
Aprilia představuje RS 660 Extrema, nejsportovnější verzi aktuální modelové řady RS 660. Díky výbavě a úpravám se podařilo stáhnout suchou váhu této mašiny na hodnotu 166 kg. Aprilia tím nastavuje novou laťku, pokud jde o poměr hmotnosti a výkonu. Jde totiž o rekord v její objemové třídě. A to se na silnici a hlavně na okruhu rozhodně bude hodit! Úbytek hmotnosti zajistil nový street legal výfukový systém SC Project s uhlíkovým tlumičem a karbonový blatník. Sedlo je u této mašiny jednomístné (sedlo spolujezdce je součástí dodávky a dá se vyměnit za zadní kryt) Kromě standardní elektroniky má RS 660 Extrema ještě software, který vám umožní přehodit klasické schéma řazení na reverzní okruhové, a to bez jakéhokoli montování.
Novinky skútry Vespa 2023
Vespa na začátku října představila aktualizovanou sérii GTS. Kromě ní na EICMA ukázali novou generaci Vespy GTV a barevnou Primaveru Color line a výroční Vespu 946 Anniversario.
Vespa GTS 2023
Čtyři roky po uvedení aktuální generace Vespy GTS továrna představila její aktuální verzi GTS 2023. Zatímco její linie a design zůstávají bez větších změn, v sezoně 2023 nabídne nové barvy a barevná schémata. V rámci její techniky se můžete těšit na pořádnou porci vylepšení- technických a elektronických vychytávek. Jejich modernizace zvyšuje uživatelský komfort a bezpečnost jízdy. Vespa GTS 2023 nabídne nové brzdy, odpružení a úspornější motory iGet objemu 125 ccm a HPE 300 ccm. V nabídce této série zůstávají 4 varianty: základní GTS, GTS Super, GTS Supersport a GTS SuperTech. Celá série Vespy GTS nabídne bezklíčové ovládání. Zjednoduší vám startování motoru, otevírání sedadla a zamykání řízení. Pro všechny zmíněné úkony stačí mít klíč od Vespy ve vlastní kapse. Celá série je vybavená pouze LED světly. Vespa GTS SuperTech má plnobarevný TFT displej, který má uživatelské rozhraní připravené na zobrazení plnohodnotné navigace v rámci aplikace Vespa Mia.
Vespa GTV 2023
Vespa Primavera Color Line
Vespa 946 Anniversario 10
Novinky Piaggio 2023
Piaggio modernizovalo svoje série tříkolových skútrů MP3 400 a 500, představila je už koncem prázdnin. Detailní představení jejich techniky máte zde. Na veletrhu ještě ukázali elektrický skútr Piaggio 1 modelové řady 2023. Základní varianta skútru Piaggio 1 má nyní dvojnásobný výkon 2,3 kW. Piaggio 1 Active dosahuje špičkového výkonu 3 kW. Oba dva skútry díky tomu akcelerují o 14 % rychleji u Piaggio 1 a téměř o 12 % u varianty Piaggio 1 Active. U obou verzí je baterie umístěná pod sedadlem. Dá se snadno vyjmout během několika sekund a je přenosná, takže ji můžete nabíjet doma nebo v kanceláři a neřešíte díky tomu dobíjecí stanice.
Copyright © Michal Fučík